صفحه اصلی

گیم سرور چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ سرور اختصاصی مجازی برای بازی آنلاین

۱۱ مهر ۱۴۰۰

امروزه دنیای بازی‌های آنلاین طرفداران زیادی پیدا کرده است و افراد زیادی را در دنیای مجازی گردهم آورده است. از همین رو بسیاری از طرفداران بازی‌‌های آنلاین به دنبال سرورهای خلوت تر برای انجام بازی‌هایی با کیفیت بالاتر یا اصطلاحا بدون لگ هستند. به همین دلیل بسیاری از آنها در فکر استفاده از سرورهای اختصاصی هستند. اما باید به این نکته توجه داشت که داشتن یک سرور اختصاصی هزینه زیاد و متعاقبا تکنولوژی و دانش بسیار بالایی را طلب خواهد کرد. به همین دلیل به بسیاری از طرفداران بازی‌های آنلاین خرید گیم سرور ( سرورهای اختصاصی مجازی مخصوص بازی ) را پیشنهاد می‌دهیم.

در زیر به پنج مورد از مزایای این سرورها اشاره میکنیم:

۱- دسترسی کامل به فضای سرور و استفاده از تمام قابلیت‌‌های آن

۲- دسترسی و امکان استفاده از سیستم عامل ویندوز و یا لینوکس

۳- قابلیت‌های بسیار زیاد و در دسترس

۴- نصب آسان و پشتیبانی کامل در هنگام بروز مشکل

۵- دارای سرور‌های تیمی و سرور‌‌های عمومی

ویژگی‌های گیم سرور

برای آنکه گیم سرور ها بتوانند عملکرد قابل قبولی داشته باشند، باید که حجم زیادی از اطلاعات کاربران و بازی‌ها را پردازش کنند و با توجه به درخواست کاربران به آن‌‌ها در زمان مناسب پاسخ مناسبی بدهند. از همین رو سرورهای بازی می‌بایست دارای یک پردازشگر قوی و همچنین یک حافظه‌ی قابل اعتماد و قدرتمند باشند. داشتن چنین فاکتورهایی باعث می‌شود که سرور پینگ کمتری داشته در نتیجه رضایت کاربران را به دنبال داشته باشد.

انتخاب بین سرورهای اختصاصی و یا مجازی؟

این مسئله به طور کامل به خود شما باز می‌گردد. اگر شما دانش لازم درنحوه کار با سرورهای اختصاصی را دارا هستید و از منابع مالی کافی نیز بهرمند هستید برای استفاده از سرور اختصاصی هیچ مشکلی جلوی پای شما نخواهد بود. اما اگر دانش کامل در این زمینه را نداشته و بودجه در نظر گرفته شده برای این کار محدود است؛ قطعا پیشنهاد ما به شما استفاده از سرورهای اختصاصی مجازی است.  اما باید به این نکته توجه کنید که هر دو این سرورها مزیت‌‌های خاص و مختص به خود را دارا هستند.

سرور اختصاصی چیست؟

در استفاده از سروهای اختصاصی شما تمام قدرت سرور و همینطور تمام قدرت سخت‌افزارهای سرور را در اختیار دارید و شما هیچ بخشی از سرور خود را با شخص یا اشخاصی به اشتراک نمیگذارید. اصولا سرورهای اختصاصی قدرتمند هستند زیرا از تمام ظرفیت‌های سخت‌افزاری سرور میتوانید استفاده کنید. در سرورهای اختصاصی به عنوان ادمین به تمام لایه‌های سرور دسترسی داشته و می‌توانید آن را با توجه به نیاز خود شخصی سازی کنید.

اما روی دیگر سکه داشتن دانش کافی و مناسب در این زمینه است. از آنجایی که شما مسئولیت کامل سرور را بر عهده دارید، باید توانایی تشخیص فضاهای خالی امنیتی را داشته و در رفع سریع آنها اقدام کنید.

چه زمانی استفاده از سرور مجازی، انتخابی مناسب است؟

استفاده از سرور مجازی برای شما بسیار ارزان و مقرون به صرفه خواهد بود زیرا هزینه‌ی اجاره‌سرور بسیار کم است؛ اما باید این نکته را مدنظر قرار دهید که دسترسی شما به سرور محدود می‌شود و همچنین به دلیل اشتراکی بودن این سرور عملکرد آن در بازه‌های زمانی مختلف دارای نوسان است. هرچه تعداد بازیکن‌ها بر روی سرور مجازی بیشتر باشد عملکرد آن متفاوت خواهد بود. یک سرور کوچک مجازی با رم کافی می‌تواند برای بازی ۱۶ نفر به طور همزمان مناسب باشد.

سرور اختصاصی شما بر روی وینوز باشد یا لینوکس انتخاب با شماست 

برای انتخاب سیستم عامل سرور مجازی، بین لینوکس و ویندوز باید یکی را انتخاب کنید. هرکدام از این سیستم عامل‌ها مزایا و معایب خود را برای کاربران دارند اما انتخاب نوع سیستم عامل  باید با توجه به نیازهای شما باشد برای مثال سیستم عامل ویندوز برای بازی مناسب تر است، حال آنکه هر دو سیستم عامل نیازهای گیم سرور ها را فراهم می آورند.

تفاوت میان سیستم عامل ویندوز سرور و سیستم عامل لینوکس سرور 

سیستم عامل ویندوز در مقایسه با سیستم عامل لینوکس به راحتی و با سرعت بیشتری نصب می‌شود اما دست و پای شما در اعمال بعضی از تغییرات  نسبت به لینوکس بسته تر است. حال آنکه بسیاری از شرکت‌های بازی سازی پشتیبانی بهتری بر روی سیستم عامل ویندوز دارند.

سیستم عامل ویندوز مایکروسافت یک نرم افزار بسته و اختصاصی است. این بدان معناست که کدهای برنامه‌‌هایی که بر روی سیستم عامل ویندوز نصب می‌شود و همینطورخود ویندوز به راحتی قابل دسترس نیستند و نمی‌توان آنها را تغییر داد. همچنین کپی کردن نرم افزارها در سیستم عامل ویندوز امکان پذیر نیست. برای استفاده از ویندور نیاز است که در ابتدا لایسنس یا گواهی اعتبار ویندوز را خریداری کنید. اگر قصد خرید یک سرور بر مبنای ویندوز را دارید حتما یک گواهی اعتبار همراه آن دریافت می کنید. برای سرور بر مبنای سیستم عامل ویندوز، ویندوز سرور ۲۰۱۲ آر۲ و ویندوز سرور ۲۰۱۶ بسیار مناسب هستند. ویندوز سرور ۲۰۱۲ آر ۲ بر روی ویندوز ۸.۱ و ویندوز سرور ۲۰۱۶ بر روی ویندوز ۱۰ بهترین و بیشترین کارایی را دارند.

روی دیگر سکه سیستم عامل لینوکس قرار دارد که کدهای آن به راحتی قابل دسترس بوده و می‌توان آن را به راحتی شخصی سازی کرد. توسعه دهندگان لینوکس شامل عده‌ی زیادی از متخصصان این حوزه می‌شوند که بر روی ورژن‌های جدیدتر آن کار میکنند و آن را آپدیت و بروز نگه می‌دارند. بسیاری از میزبان‌‌های گیم سرور ها سرور لینوکس را به قیمت‌هایی بسیار کمتر در اختیار کاربران قرار می‌دهند و هیچ هزینه‌ای را از آنها دریافت نمی‌کنند.

اتصال به گیم سرور

Alt تصویر:اتصال به سرور بازی با سه سیستم عامل ویندوز، لینوکس و مک

در سیستم‌‌هایی که سیستم عامل آن‌ها ویندوز است کار بسیار راحت است و می توانند با کانکشن هایی که بر روی دسکتاپ قرار دارد به سرور متصل شوند و یا از نرم افزار PuTTY استفاده کنند. میزبان شما و شرکتی که هاست را برای شما تامین میکند همه‌ی اطلاعات اتصال به اینترنت را در اختیار شما قرار می‌دهند.

اگر از سیستم عامل مک بر روی سیستم خود استفاده می‌کنید، می‌توانید به طور مستقیم از ترمینال بهره ببرید. از داک شروع کنید به قسمت اپلیکیشن رفته از آنجا به یوتیلیتی و بعد ترمینال.  سپس ssh  را وارد کنید که شامل  [your username]@[your server] و یا [your username]@[your IP] بعد از انجام این مراحل تنها کاری که باید انجام دهید وارد کردن رمز عبور است.

در توسعه دهنده‌های لینوکسی مانند Ubuntu  سیستم کار به همین شکل است که به ترمینال رفته و در آنجا ssh [your username]@[your server/your IP] را وارد می‌کنید و بعد از وارد کردن رمز عبور، شما به سرور متصل می‌شوید.

دسته بندی ها : سرور
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *