صفحه اصلی

6 راهکار برای محافظت از سرور اختصاصی و افزایش امنیت

۰۷ شهریور ۱۴۰۰

یکی از دغدغه‌های اصلی کاربران محافظت از سرور اختصاصی‌ است، زیرا اطلاعات بسیار مهمی در آن‌ها دارند و نمی‌خواهند که مشکلی برای اطلاعات و داده‌ها به وجود بیاید و یا آن‌ها به سرقت بروند. در این مقاله قصد داریم تا راه‌های محافظت از سرور اختصاصی را معرفی کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید امنیت سرورتان را تا حد قابل قبولی افزایش دهید. شرکت صفرویک ارائه دهنده ی سرور اختصاصی، 6 مورد از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین روش ها را برای شما جمع بندی کرده است.

 

راهکارهایی برای محافظت از سرور اختصاصی

 

– بررسی امنیت سیستم

حتما امنیت سیستم را به‌صورت دوره‌ای موردبررسی قرار دهید، این کار بسیار آسان است و نیازی به استفاده از افراد متخصص نیست، با استفاده از ابزارهای موجود می‌توانید این موضوع را بررسی کنید. این ابزارهای به‌صورت خودکار تمامی موارد امنیتی را اسکن می‌کنند. این مورد برای حفظ امنیت سرور اختصاصی بسیار مهم و ضروری است.

 

– عدم استفاده از پسوردهای ضعیف

برای سرور اختصاصی خود پسوردهای قدرتمند استفاده کنید و از مواردی که قابل حدس زدن هستند استفاده نکنید. مواردی مانند تاریخ تولد، شماره تلفن، کد ملی و… نمی‌توانند گزینه‌های مناسبی برای پسورد باشند بلکه یک پسورد قدرتمند ترکیبی از حروف، اعداد و کاراکتر است و لزوما نباید معنا دارد باشد. برای مثال A1$r!DFG2rf!0 می‌توان پسورد قدرتمندی برای امنیت بیشتر باشد. البته این نکته را فراموش نکنید که هر سه ماه یک‌بار پسوردتان را تغییر دهید و به‌هیچ‌عنوان آن را در اختیار فرد دیگری قرار ندهید.

 

– بررسی میزان منابع

حتما مواردی مانند؛ رم، قدرت پردازنده و فضای دیسک را بررسی کنید و اگر به میزان حداکثر خود نزدیک شد، سرور خود را ارتقا دهید. علاوه بر بررسی میزان منابع، حتما نرم‌افزارهای موجود در سیستم را به‌روزرسانی کنید و اگر از نرم‌افزاری استفاده نمی‌کنید بهتر است آن را حذف کنید.

 

– به روز رسانی مستمر سیستم‌عامل

مهم نیست که شما از چه سیستم‌عاملی استفاده می‌کنید، هم لینوکس و هم ویندوز نیاز به به‌روزرسانی دارند و باید هرچند مدت یک‌بار نسخه‌ی سیستم‌عامل را بررسی و آن را به‌روزرسانی کنید. اگر برای این کار نیاز به کمک دارید، می‌توانید با پشتیبانی شرکت ارائه‌دهنده‌ی خدمات خود تماس بگیرید.

 

– راه اندازی سیستم بک آپ خودکار

قبل از اینکه تغییر در سیستم و داده‌های آن انجام دهید، حتما سیستم بک آپ خودکار آن را بررسی کنید و مطمئن شوید که به‌خوبی کار می‌کند. حتما این نکته را در نظر داشته باشید که فایل‌های بک آپ گرفته‌شده در کدام قسمت وجود دارند تا با مشکلی روبه‌رو نشوید.

 

– جلوگیری از دسترسی آی‌پی‌های ناشناس

یکی از کاربردی‌ترین مواردی که می‌تواند امنیت سرور شما را تا حد بسیار بالایی افزایش دهد، جلوگیری از ورود آی‌پی‌های ناشناس است. برای این کار به اینترنت کانکشن با آی پی آدرس استاتیک خود نیاز دارید. البته برخی از کانکشن های بی سیسم آی پی آدرس استاتیک را در اختیارتان قرار نمی‌دهند، پس برای این‌که با مشکلی روبه‌رو نشوید بهتر است با پشتیبانی دیتاسنتر خود دراین‌باره صحبت نمایید و از مشاوره آن‌ها استفاده کنید.

 

در صورتی که تمایل به تهیه ی سرور اختصاصی دارید با شماره ی  02148655 تماس بگیرید و یا از طریق فرم زیر درخواست خود را به ثبت برسانید.

    دسته بندی ها : سرور
    برچسب ها :

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *