صفحه اصلی

چرا باید یک وبلاگ وردپرس در دامنه خود داشته باشید؟(بخش اول)

۰۱ اسفند ۱۳۹۷

شما ممکن است قبلا از یک سیستم رایگان وبلاگ نویسی و دامنه برای دستیابی به برخی یا تمام اهداف آنلاین خود استفاده کرده باشید، این بسیار عالی است. در کوتاه مدت و یا میان مدت «برون سپاری» میزبان ایده خوبی است و استفاده از یک پلتفرم رایگان یک حرکت معقول است.

علاوه بر این چه کسی می خواهد با مشکلات فنی یک پلتفرم اختصاصی کنار بیاید؟ آن هم زمانیکه می خواهید به نوشتن و اشتراک گذاری محتوای خود بپردازید و جاویژه «niche» خاص تان را در بازار بدست آورید.

در بخش نخست این نوشتار سه دلیل برای میزبانی وبلاگ وردپرس شخصی در دامنه خود که باید بدانید را مورد بررسی قرار می دهیم.

از دیدگاه تجاری، میزبانی در فضای غیر اختصاصی می تواند عواقب شدیدی برای کسب و کار شما داشته باشد. اگر به دنبال ایجاد یک کسب و کار جدی در اینترنت هستید، باید وبلاگ اختصاصی خود را به جهت نگهداری و مالکیت کامل حقوق مادی و معنوی نوشتار خود و همچنین کنترل بهتر مدیریت فضا بکار بگیرید.

خبر خوب این است که این روزها رقابت زیادی میان میزبان های سایت وجود دارد و تهیه هاست سایت شما چندان گران نخواهد بود و می توانید با پرداخت ماهانه حدود ۱۰ تا ۱۵ دلار فضای میزبانی وب سایت خود را در اختیار بگیرید.

در حقیقت، با کسب مالکیت سالانه می توانیدهزینه های میزبانی کمتر از ۱۰ دلار در ماه را پرداخت کنید.

اگرچه جذابیت «رایگان» کاملا قابل درک است، در اینجا برخی از دلایل عمده ای که ایجاد وبلاگ وردپرس در دامنه اختصاصی را ضروری می کند شرح خواهیم داد.

  1. امکان شخصی سازی نام دامنه

ممکن است برای کسب و کارتان، اهداف اجتماعی جدی یا برند سازی شخصی وبلاگ نویسی کنید، با هر هدفی که تولید محتوا می کنید در سیستم های رایگان مثل Blogger.com  که میلیون ها کاربرد و پست وبلاگ دارند، بسیار دشوار خواهد بود که جمعیت را کنار زده و محتوای خود را برجسته کنید حتی اگر یک نام بسیار عالی هم داشته باشید دیده شدن ساده نخواهد بود.

مهم نیست برای ایجاد محتوای ارزشمند و مفید چه مقدار تلاش کرده باشید تمام تلاش های شما در نهایت به ارتقای پلتفرم رایگان بلاگ منجر خواهد شد و برای نام تجاری شما اثرات کمتری به همراه خواهد داشت.

به ویژه اینکه آدرس بلاگ شما با دامنه میزبان هماهنگ شده و در حقیقت انتخاب های اولیه سرنوشت کل محتوای شما را دستخوش تغییر می کند.

در اختیار داشتن دامنه راهکاری است که می تواند این مشکل را برطرف کند.

تصور کنید یک شرکت بزرگ مثل آمازان از آدرس Amazon.wordpress.com  برای وب سایت خود استفاده کند، کاملا غیر حرفه ای به نظر می رسد. این برای شما هم صادق است اگر می خواهید حرفه ای به نظر برسید لازم است دامنه را به شکل حرفه ای خریداری کنید و از نام اختصاصی خود استفاده کنید.

  1. در اختیار داشتن مالکیت قطعی وبلاگ

در یک پلتفرم رایگان اگرچه یک محتوای فوق العاده تهیه کنید که امیدوارم اینطور باشد، شرکت اصلی میزبان مثل Google، WordPress یا Medium مالک محتوای شما خواهد بود.

حال فرض کنید به هر دلیلی تصمیم بگیرید فضای میزبانی وب خود را تغییر دهید یا دامنه خود را خریداری کنید در اینجا خطر از دست دادن حجم زیادی از مخاطبان، شما را تهدید خواهد کرد زیرا کنترلی بر روی سایت نخواهید داشت.

تمام فعالیت هایی که برای کسب رتبه در موتورهای جستجو انجام داده اید هم به هدر خواهد رفت، زیرا زمانیکه تصمیم می گیرید دامنه خود را تغییر دهید از ابتدا باید برنامه سئو سایت را پیاده سازی کنید و مجددا برای کسب رتبه های برتر موتورهای جستجو تلاش کنید.

به عنوان یک وکیل یا مشاور مالی آیا امکان پذیر است در طول دوران حرفه ای خود با تغییر شرکت و محل کارتان مشتریان قدیمی را هم با خود ببرید؟

کمی فکر کنید همانطور که شرکت ها به شما اجازه نمی دهند مشتریان خود را ببرید سیستم های رایگان وبلاگ نویسی هم اجازه نخواهند داد مخاطب را با خود ببرید در غیر این صورت منافع آن ها با خطر مواجه خواهد شد.

زمانیکه وب سایت شما در دامنه اختصاصی فعالیت می کند با تغییر طراحی سایت و یا خدمامات میزبانی وب و هر تغییر دیگری در کسب و کار آنلاینتان لازم نیست جایگاه و رتبه خود را در گوگل از دست بدهید و ترافیک سایت حفظ خواهد شد زیرا شما نام وب سایت و دامنه را در هر شرایطی حفظ می کنید و مالکیت آن در اختیار شما خواهد بود.

  1. ارزان بودن مالکیت وبلاگ اختصاصی

هاست ارزان و ثبت دامنه رایگان همیشه در اختیار شماست، به دلیل رقابت بالای شرکت های ارائه دهنده این خدمات مالکیت وبلاگ اختصاصی ارزان و به صرفه است.

همانطور که در ابتدای این نوشتار ذکر شد، نباید نگران هزینه های بالا باشید با دنلود نرم افزار وبلاگ نویسی و خرید نام دامنه خود با بودجه بندی بین ۱۰ تا ۱۵ دلار در ماه و رعایت برخی ترفند ها که هزینه های شما را کاهش می دهد به راحتی می توانید دامنه اختصاصی خود را در اختیار بگیرید.

نتیجه گیری

آیا متقاعد شدید که باید دامنه وبلاگ خود را میزبانی کنید؟ اگر چنین است نرم افزار وبلاگ وردپرس راهی مناسب برای مدیریت محتوای شما خواهد بود.

پیشتر میلیون ها کامپیوتر در سراسر جهان این نرم افزار را آزمایش کرده اند و از کارکرد آن رضایت دارند. البته گزینه های دیگری هم وجود دارد اما این گزینه اولین اقدام شما برای میزبانی وب است و وردپرس یک انتخاب هوشمندانه خواهد بود.

از آنجایی که وردپرس یکی از رایج ترین راهکارها در فضای اینترنت است، تعداد زیادی از افراد این توانایی را دارند که با بکار گیری استاندارد های وردپرس، وبلاگ سفارشی شما را طراحی و اجرا کنند. بکار گیری سرویس های ثالت در این خصوص یک کار بی فایده و هدر دادن سرمایه است.

در بخش دوم این نوشتار شما را با مراحل راه اندازی یک وبلاگ وردپرس آشنا خواهیم کرد.

اما اگر نیازی به آموزش مراحل راه اندازی یک وبلاگ وردپرسی ندارید ، برای تهیه هاست و خدمات میزبانی وب به وب سایت صفرویک مراجعه نمایید . در صورت نیاز همکاران ما در واحد خدمات مرکز داده شما را برای انتخای هاست ارزان و مناسب نیاز هایتان راهنمایی خواهند کرد.

بیشتر بخوانید : خرید سرور اختصاصی و اجاره سرور مجازی

دسته بندی ها : سایر
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *