صفحه اصلی

چرا از سرور مجازی به سرور اختصاصی مهاجرت کنیم؟

۲۱ شهریور ۱۴۰۰

سخت‌کوشی شما در حال نتیجه دادن است، تجارت آنلاین شما شکوفا شده و بازدید از وب‌سایت شما سر به فلک کشیده است، در چنین مقطع زمانی، شما نیاز به ارتقا سرورهای خود دارید. درواقع زمانی که رشد تجارت شما بسیار بالاست، برای اطمینان از ادامه چنین روندی، نیاز به منابع بیشتری برای سرورهای خود خواهید داشت. برای ارتقا سرورها، دو راه پیش روی شماست، یا باید مرتبا سرور مجازی خود را وسعت دهید و یا اینکه وب‌سایت خود را از سرور مجازی به یک میزبان سرور اختصاصی منتقل کنید.

مهاجرت از سرور مجازی به سرور اختصاصی، یک تصمیم بزرگ برای کسب‌وکارها محسوب می‌شود. ازآنجایی‌که هزینه‌های مربوط به یک سرور اختصاصی، چندین برابر یک سرور مجازی است، سازمان‌ها وسواس و دقت بالایی به خرج می‌دهند تا از توازن مناسب بین هزینه‌ها و منافع، مطمئن شوند. در این مقاله، بیشتر در مورد چرایی مهاجرت از سرور مجازی به سرور اختصاصی صحبت می‌کنیم و همچنین نکاتی را در رابطه با چگونگی این مهاجرت در اختیار شما خواهیم گذاشت. در ادامه با ما باشید.

چه زمانی باید از سرور مجازی به یک سرور اختصاصی مهاجرت کنیم؟

به چه دلایلی باید از سرور مجازی به سرور اختصاصی مهاجرت کنیم؟ و این مهاجرت چه سودی برای کسب‌وکار ما دارد؟ از مهم‌ترین دلایل این مهاجرت می‌توان موارد زیر را نام برد:

عملکرد سرور

اگر میزان استفاده از منابع سرور مجازی، بالا و در حال افزایش است و شبکه در هنگام استفاده، کند می‌شود، وقت آن است که به فکر ارتقا و به‌روزرسانی سرور خود باشید. میزان و نوع ارتقا به وضعیت کسب‌وکار شما و گزینه‌هایی که دیتا سنتر شما ارائه می‌دهد، بستگی دارد. اگر از سرور مجازی کوچکی استفاده می‌کنید، ارتقا به یک نسخه بزرگ‌تر، احتمالا مشکل شما را حل خواهد کرد. ولی اگر دارای یک سرور مجازی بالا هستید ولی هنوز مشکلاتی در شبکه خود دارید، وقت آن است که به یک سرور اختصاصی مهاجرت کنید.

پهنای باند

دلیل متداول دیگر برای مهاجرت از سرور مجازی به سرور اختصاصی، برطرف کردن مشکلات مربوط به پهنای باند است. ممکن است نسخه سرور مجازی شما، نسخه‌ای عالی باشد؛ اما در هنگام تقاضایی بیشتر از پهنای باند اختصاص‌یافته، اشکالاتی در آن ایجاد شود. یک سرور اختصاصی، تمام محدودیت‌های مربوط به پهنای باند را از بین خواهد برد.

کنترل و دسترسی کامل

یکی از دلایل اصلی که سازمان‌های بزرگ از سرور اختصاصی به جای سرور مجازی استفاده می‌کنند، همین مورد است. حتی یک سرور مجازی عالی نیز نمی‌تواند به‌اندازه یک سرور اختصاصی، عملکرد مطلوبی در زمینه کنترل و میزان دسترسی داشته باشد. یک سرور اختصاصی به شما این امکان را می‌دهد که کنترل کامل سیستم‌عامل و سخت‌افزار را داشته باشید. با یک سرور اختصاصی شما می‌توانید به‌روزرسانی سخت‌افزارها، نصب یا حذف نرم‌افزارها و به‌طورکلی اعمال هرگونه محدودیت را به‌طور کامل تحت کنترل و نظارت خود داشته باشید.

حریم خصوصی و امنیت

سرورهای مجازی از امنیت بالایی برخوردار هستند، اما زمانی که چندین حساب یک سرور مجازی را اشغال می‌کنند، امکان بروز مشکلات امنیتی وجود خواهد داشت. به همین جهت، توصیه می‌شود سازمان‌هایی که دارای داده‌هایی خصوصی از مشتریان هستند، از دیتا سنتر خود، خواهان بهترین نوع سرورهای اختصاصی شوند. برای یک شرکت کوچک و یا متوسط، یک سرور مجازی می‌تواند به‌اندازه کافی، خصوصی و امن باشد، اما برای سازمان‌های بزرگ که بیشتر مورد هدف مجرمان سایبری قرار می‌گیرند، سرورهای اختصاصی پیشنهاد می‌شوند.

چگونه مهاجرتی مناسب و بدون خطا داشته باشیم؟

رعایت نکات زیر می‌تواند در انجام یک مهاجرت صحیح و بی‌دردسر از یک سرور مجازی به سرور اختصاصی، بسیار کمک‌کننده باشد:

  • برنامه سرور مجازی خود را حفظ کنید

اولین قدم در مهاجرت از سرور مجازی به سرور اختصاصی، خرید یک برنامه سرور اختصاصی است؛ اما توجه داشته باشید که بعد از خرید سرور، هنوز چند قدم تا مهاجرت کامل فاصله دارید، بنابراین در این مرحله، برنامه سرور مجازی خود را لغو نکنید. شما تا زمان مهاجرت کامل به سرور اختصاصی، به سرور قدیمی خود نیاز خواهید داشت. حتی پس از پایان فرایند مهاجرت تا مدتی سرور مجازی خود را لغو نکنید. زیرا درصورتی‌که از دیتا سنتر خود راضی نباشید و بخواهید به سیستم‌عامل دیگری مهاجرت کنید، می‌توانید از سرور مجازی خود استفاده کنید. تنها پس از تایید سرور اختصاصی جدید، می‌توانید سرور قدیمی را حذف کنید.

  • از تمام داده‌های خود، پشتیبان‎گیری کنید

بسیار مهم است که قبل از انتقال، از تمام داده‌های خود بک‎آپ بگیرید. این اقدام به‌منظور محافظت از داده‌های شما در صورت بروز خطا در فرایند مهاجرت انجام می‌شود.

  • از ایجاد تغییرات ناگهانی و بدموقع خودداری کنید

از ایجاد هرگونه تغییر در وب‌سایت در هنگام مهاجرت پرهیز کنید، زیرا ممکن است تغییرات و به‌روزرسانی‌ها در وب‌سایت شما از بین بروند. شما باید تغییرات را قبل از مهاجرت و یا بعد از آن انجام دهید.

  • تمام شناسه‌های ایمیل‌های خود را به سرور جدید منتقل کنید

قبل از تعویض DNS، اطمینان حاصل کنید که تمام شناسه‌های ایمیل موجود در وب‌سایت را به سرور اختصاصی اضافه کرده‌اید. حتی می‌توانید از یک آدرس موقت استفاده کنید تا ایمیل‌های خود را در طول دوره مهاجرت از دست ندهید.

سخن پایانی

مهاجرت از سرور مجازی به یک سرور اختصاصی، امری نیست که به‌راحتی انجام شود و مخصوصا در مورد وب‌سایت‌های بزرگ، حتما باید توسط متخصصان باتجربه انجام گیرد. همچنین می‌توانید در این زمینه از متخصصان دیتا سنتر خود نیز کمک بگیرید. به‌هرحال امیدواریم که مقاله ما توانسته باشد در رابطه با این مهاجرت، اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار داده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *