صفحه اصلی

نکات مهم در انتخاب هاست VPS: SSD یا VPS ابری؟

۲۱ مهر ۱۴۰۰

با وجود دنیایی از عبارات مختصر شده در ادبیات فنی و دنیای وب، برخی اوقات انتخاب کردن می تواند چالش بزرگی باشد. دانستن تفاوت DDos با HTTPS و از قبیل این موارد، مخصوصا برای آماتورها می تواند مشکل زا باشد. در این مقاله یکی از این جفت عبارات گمراه کننده را بررسی می کنیم تا به اشتباه نیافتیم، دو عبارتی که در ادبیات هاست و میزبانی وب رایج هستند. وقتی می خواهیم هاست اختصاصی مجازی یا VPS خود را انتخاب کنیم، به دو گزینه برمی خوریم: یکی VPS.NET:SSD و دیگری Cloud VPS. این دو عبارت اغلب در جای یکدیگر نیز قرار می گیرند اما در این مقاله به بررسی تفاوت ها و شباهت های این دو خواهیم پرداخت.

VPS چیست؟

سرور اختصاصی مجازی (VPS) در واقع یک سرور فیزیکی است که با مجازی سازی منابع را بین مصرف کننده ها تقسیم می کند. هر قسمت از سرور خود یک میکروسیستم ایزوله بر پایه سرور اشتراکی است و به عنوان یک سرور جدا از دیگر بخش ها فعالیت می کند. بخش بندی، امکان دسترسی root و کنترل کامل را به کاربر می دهد.

امکان آغاز و پایان هر پروسه و هم چنین راه اندازی مجدد سرور VPS در مواقع ضروری، همیشه مورد توجه کاربران و مشتریان قرار گرفته است. سرور اختصاصی مجازی به حدی انعطاف پذیر است که می توانید سیستم عامل سرور را انتخاب کنید و هم چنین تعیین کنید به هر نرم افزار چه مقدار منابع تعلق گیرد. کاربران VPS بدلیل آزادی عمل در تصمیم گیری درباره همه جوانب آن شامل تنظیمات سرور، پیکربندی کلی و بروزرسانی ها به این سرویس علاقه پیدا می کنند. بهرحال همیشه می توانید با انتخاب سرویس مدیریت شده و اطلاع دادن به کارشناسان پشتیبان فنی ما، کنترل و مدیریت سرویس VPS خود را به آنها بسپارید.

SSD VPS چیست؟

محبوبیت سرویس SSD VPS در بین کاربران به دلیل سرعت بالا، قیمت پایین و اندازه سیستم است. با وجود 4 مرکز داده برای انتخاب، امکان تاخیر و کند شدن بسیار پایین و قابلیت اطمینان نیز بسیار بالا است. با SSD VPS شما می توانید سیستم عامل سرور را انتخاب کنید و بی نهایت سفارشی سازی داشته باشید. از اپلیکیشن و وبسایت گرفته تا سرویسی در مقیاس بسیار بزرگ، با SSD VPS نیازهای شما پوشش داده می شود. سرویس SSD VPS تمام جنبه های یک VPS که در بخش بالا توضیح دادیم را دارد بعلاوه اینکه با داشتن دیسک حافظه قوی سرعت بهتری در خواندن و نوشتن از خود نشان می دهد.

Cloud VPS چیست؟

همانند SSD VPS، سرویس Cloud VPS نیز راهی عالی برای دسترسی و سرعت بالا در استفاده از داده های ذخیره شده محسوب می شود. Cloud VPS یک سرور محدود شده نیست، زیرساخت های VPS.NET اطلاعات را در سرور ابری نگهداری می کنند. از آنجایی که Cloud VPS نامحدود است، می توانید به راحتی میزان منابع مورد نیاز خود (حافظه، CPU و RAM) را افزایش دهید. تنها با چند کلیک سرور شما رشد می کند و یا طبق خواسته و نیاز شما کوچک می شود.

تفاوت SSD VPS و Cloud VPS دقیقا چیست؟

با وجود اینکه شباهت های زیادی بین این دو سرویس مانند استفاده از مجازی سازی و Hypervisor وجود دارد، تفاوت بزرگی نیز دارند. برای مثال، Cloud VPS منبعی تقریبا نامحدود است. اگر احتیاج به فضای بیشتری داشتید به سادگی و با یک کلیک در کمتر از یک دقیقه فضای سرویس خود را افزایش می دهید.

بیشتر بخوانید خدمات سرور اختصاصی ایران

تفاوت دوم این است که SSD VPS بر روی یک سرور Hypervisor میزبانی می شود، در حالیکه Cloud VPS می تواند بر روی هر Hypervisor در هر موقعیت مکانی میزبانی شود چرا که اطلاعات شما بر روی یک سیستم حافظه متمرکز به نام SAN ذخیره شده است. سرور اختصاصی اشتراکی شما می تواند به هر hypervisor دیگری منتقل شود و اگر هر hypervisor دیگری از کار بیافتد، شما متضرر نخواهید شد. Cloud VPS برای وبسایت ها و اپلیکیشن ها زمانی که اولویت ما با در دسترس بودن است، عالی عمل می کند و SSD VPS زمانی که سرعت و راه اندازی سریع اولویت شما باشد مناسب خواهد بود.

 

دسته بندی ها : سرور,سرویس های ابری,هاست
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *