صفحه اصلی

سرور نیمه اختصاصی چیست؟ هر آنچه که لازم است بدانید

۱۲ آذر ۱۳۹۹

اگر برای کسب و کار خود به دنبال خرید سرور هستید و بین سرورهای مجازی یا vps، نیمه اختصاصی و اختصاصی دچار تردید شدید، ما در این مطلب به تفاوت این سه نوع سرور می‌پردازیم تا شما را در این مسیر یاری کنیم.

 

سرور اختصاصی چیست؟

شرکت های ارائه دهنده خدمات ارتباطی ، سرورها را ایجاد کرده و از آنها نگه داری می کنند. طی قرار دادی که بین مشترک و ارائه دهنده خدمات سرور منعقد می شود ، شرکت ارائه دهنده متعهد می شود که با دریافت هزینه ای مشخص ، سروری را به مشترک اجاره دهد. این قرار داد شامل استفاده از RAM ، CPU  و فضای دیسک میشود. در سرور اختصاصی ( Dedicated Server ) این امکان برای مشترک فراهم می آید که از تمامی CPU و سایر امکانات سخت افزاری به طور کامل و بدون به اشتراک گذاشتن با دیگر مشترکین استفاده شود.

 

بیشتر بخوانید : vps چیست؟

 

سرور اختصاصی صفرویک

 

VDS چیست؟

VDS به معنای سرور مجازی اختصاصی است که معمولا به سرور نیمه خصوصی شناخته می‌شود. این سرور با یک نرم افزار مجازی ساز، سرور فیزیکی را به چند بخش تقسیم می‌کند و شما می‌توانید از یک سرور با امینت بالا استفاده کنید. پس از تقسیم سرور به چند بخش، هر VDS به یک انتقال داده بهمراه یک سیستم عامل مخصوص تبدیل می‌شود.

 

بیشتر بخوانید : تفاوت vds  و vps در چیست؟

 

برای دریافت مشاوره و یا خرید سرویس مناسب با شماره ی  02148655 تماس بگیرید و یا از طریق فرم زیر درخواست خود را به ثبت برسانید.

     

    کاربرد VDS

    سرور نیمه خصوصی عمدتا برای سایت‌هایی با ترافیک بالا استفاده می‌شود. زیرا این سرور نسبت به سرورهای مجازی قدرتمندتر هستند و تمام سخت افزارهای آن بطور خصوصی در اختیار کاربر قرار می‌گیرند. در بیشتر مواقع تفاوتی بین سرور نیمه خصوصی و سرور خصوصی دیده نمی‌شود و فقط هزینه تهیه و نگهداری VDS پایین تر است.

    سرور اختصاصی در مقایسه با هاست‌های اشتراکی، قابلیت‌ و امینت بیشتری دارد. در این سرورها شما هیچ گونه اشتراکی بین کاربران دیگر ندارید و تمام سخت افزارهای موجود بطور کامل به شخص شما اختصاص می‌یابد. تنها تفاوت بین سروس نیمه اختصاصی و اختصاصی هزینه آن است، طوری که هزینه سرور اختصاصی اندکی بیشتر است.

     

    کلام آخر

    در کل اگر کسب و کار شما نیاز به سرورهای قدرتمند ندارند از VPS استفاده کنید ولی اگر نیاز به امنیت بالا و کیفیت مناسب دارید سرور نیمه اختصاصی مناسب شماست. البته اگر مسئله هزینه برای شما اهمیت چندانی ندارد، از سرور اختصاصی ایران استفاده کنید زیرا هم امنیت بیشتری دارد و هم از کیفیت بهتری برخوردار است.

    دسته بندی ها : سرور
    برچسب ها :

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *