صفحه اصلی

سرور میکروتیک چیست؟

۱۶ دی ۱۳۹۹

اگر با دنیای شبکه و سرور آشنایی داشته باشید، حتما نام سرور میکروتیک به گوشتان خورده است. ولی نمیدانید که وظیفه این سرور چیست و مزایای آن کدام است. ما در این مطلب قصد داریم تا شما را با سرور میکروتیک آشنا کنیم و مزایای آن را برایتان شرح دهیم، با ما همراه باشید.

سرور اختصاصی مجازی چیست؟

اول اجازه دهید توضیح دهیم VPS  یا همان سرور اختصاصی مجازی چیست؟ سرور اختصاصی مجازی یا vps مخفف عبارت virtual private server است. در شرایط عمومی یک سرور، خود یک کامپیوتر قدرتمند است که تمام داده ها و فایل های وب سایت شما را در خود ذخیره می کند.

هنگامی که کسی در مرورگر خود نام سایت شما را درج می کند، این رایانه قدرتمند سایت شما را برای او بازخوانی کرده و نمایش می دهد. اما حالا برویم سراغ جنبه مجازی سرور: vps  از فناوری های مجازی سازی برای نگهداری فایل های سایت استفاده می کند به طور ساده یک قطعه سخت افزاری فیزیکی است که مانند چند سرور جداگانه عمل می کند.

کلمه اختصاصی هم به معنی این است که حق استفاده از این سرور برای شما محفوظ است و مجبور نیستید و CPU یا رم خود را با سایر کاربران سرور شریک شوید

سرور میکروتیک

به سرور مجازی گفته می‌شود که از سیستم‌عامل MikroTick Router OS استفاده کند. در کل سروری که از این سیستم‌عامل پیروی می‌کند را سرور میکروتیک می‌گویند. هنگام خرید مکروتیک به یاد داشته باشید که سیستم عامل آن بر پایه لینوکس است و این سرور مجازی بیشتر برای کاربران حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد تا کاربرانی با دانش کامپیوتری پایین!

سرور میکروتیک

برای دریافت مشاوره و یا خرید سرویس مناسب با شماره ی 02148655 تماس بگیرید و یا از طریق فرم زیر درخواست خود را به ثبت برسانید.

     

    مزایای سرور میکروتیک

    همانطور که گفتیم سرور میکروتیک از سیستم عامل MikroTik Route OS در مجازی سازی استفاده می‌کند. سرور میکروتیک در طول زمان توسعه پیدا کرده و به امکانات آن اضافه شده است. میکروتیک را می‌توان با Telnet , ssh و  web server داخلی آن و رابط ویندوزی به همراه MikroTik به نام Winbox تنظیم کرد. سرعت نصب و تنظیمات MikroTik نیز بسیار بالاست.

    • سرعت بالا
    • پایداری
    • هزینه کم
    • نصب و راه‌اندازی رایگان
    • اصلی ترین مزایای این سرور محسوب می‌شوند.

     

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *