صفحه اصلی

اینترنت ADSL (راهنمای کامل نصب و راه اندازی)

۰۹ تیر ۱۳۹۹

اینترنت ADSL امروزه و همزمان با پیشرفت فناوری در اغلب دستگاه‌های هوشمند همچون تلویزیون، تلفن‌های همراه و کامپیوترها نیازی اساسی در خانه و محل کار تلقی می‌باشد. ولی مشکلی که همواره پیش روی بسیاری از کاربران قرار دارد این است که در نصب و راه‌اندازی ADSL خود دچار موانع و مشکلاتی می‌شوند. این مشکلات از کمبود دانش و آگاهی کاربر از چگونگی راه‌اندازی مودم‌های ADSL  و تنظیمات اولیه آن ناشی می‌شود.  در این مقاله قصد داریم تا راهنمایی کامل و جامع از نصب و راه‌اندازی اینترنت ADSL را به شما ارائه دهیم.

 

راه‌اندازی مودم‌های اینترنت ADSL

شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت ADSL نیز جهت نصب و راه‌اندازی اولیه توسط کارشناسان خود هزینه دریافت می‌کنند. این امر در صورتی است که کاربر با مقداری خلاقیت و جستجو در فضای اینترنت و پرس‌وجو از افراد مطلع به‌راحتی می‌تواند خود این مراحل را دنبال کرده و مودم خود را راه‌اندازی کند.

 

اتصال سیم تلفن به مودم

در ابتدا یک تلفنی که باید به مودم وصل گردد را به قسمت DSL مودم وصل کرده و سر دیگر سیم را به میکرو فیلتر وصل کنید. از قسمت دیگر میکرو فیلتر که نقش نویز گیر را ایفا می‌کند نیز سیمی به پریز تلفن خود وصل کنید. همچنین می‌توان سیم متصل به مودم را مستقیم به پریز تلفن وصل کرده و نویز گیر را به‌جایی انتقال داد که تلفن در آنجا قرار دارد و از این طریق ارتباط بین تلفن و پریز را توسط نویز گیر به یکدیگر وصل کرد.

اینترنت را گران نخرید

خرید اینترنت ارزان از صفرو یک

اتصال مودم به کامپیوتر

این کار به دو روش می‌تواند انجام بگیرد. اول توسط یک کابل USB که ازیک‌طرف به مودم و از طرف دیگر به قسمت مخصوص در پشت کامپیوتر متصل می‌شود. در روش دوم نیز می‌توان کابل شبکه را ازیک‌طرف به ورودی LAN  در مودم و از طرف دیگر به قسمت ذکرشده در پشت کیس وصل کرد. سپس آداپتور یا شارژر مودم را به پریز برق و قسمت دیگر آن را به ورودی مخصوص برق مودم متصل کنید. حال باید امتحان کنید که آیا بر روی خط منزل نویز وجود دارد یا خیر و در صورت وجود نویز بر روی خط تلفن، اتصال نویز گیر را بررسی کرده و یا جای آن را تغییر دهید.

اگر مشکلی در مراحل بالا نبود مودم را روشن کرده و مشاهده می‌کنیم که چراغ DSL در بخش جلویی مودم در ابتدا به حالت چشمک‌زن درآمده و پس از مدت‌زمان کوتاهی به حالت ثابت تغییر خواهد کرد. این حالت ثابت در حقیقت نشان‌دهنده اتصال صحیح کاربر با ارائه دهنده سرویس اینترنت ADSL خواهد بود.

 

تنظیمات اولیه مودم 

حال باید مودم اینترنت را به‌اصطلاح کانفیگ کنیم. برای این کار باید به تنظیمات روتر خود دسترسی داشته باشیم. ازاین‌رو در مرورگر کامپیوتر خود آدرس 192.168.1.1 را وارد کرده و پس از ورود به آدرس مذکور در بخش نام کاربری و پسورد عبارت admin  را وارد می‌کنیم و به صفحه تنظیمات مودم خود وارد می‌شویم. در مرحله بعد به بخش Quick Start  رفته و سپس با کلیک بر رویRun Wizard   یا Next بر روی عبارت Time Zone کلیک کرده و منطقه زمانی خود را برای حالت تهران انتخاب می‌کنیم.

سپس وارد بخش Internet Setting  خواهیم شد و در این بخش حالت مناسب اتصال WAN را که شرکت ارائه‌دهنده اینترنت ADSL شما ارائه می‌دهد را از میان چهار گزینه زیر انتخاب می‌کنیم.

  • Dynamic IP Address
  • Static IP Address
  • PPPoE/PPPoA
  • Bridge Mode

به‌طور کلی اگر از راه تلفن به اینترنت متصل شوید باید گزینه PPPoE/PPPoA را انتخاب کنید. در مرحله بعد بر روی گزینه NEXT کلیک کرده و در صفحه بازشده در بخش user name، نام کاربری که شرکت خدمات دهنده اینترنت ADSL در اختیار شما قرار داده است را وارد می‌کنید. این نام کاربری به‌طور معمول شماره تلفن شما می‌باشد. در بخش Password  نیز کلمه عبور دریافتی خود از شرکت را وارد می‌کنید. برای دو گزینه VPI  و VCI نیز باید از شرکت مذکور سؤال کرده و اعداد هرکدام را در بخش مربوط به آن وارد کنید.

برای بخش Connectio Type  نیز معمولاً گزینه PPPoE LLC انتخاب می‌شود. سپس بر روی گزینه NEXT   کلیک کرده تا وارد صفحه Wlan شده و در این صفحه تنظیمات وای فای مودم را انجام دهید. در بخش SSID نام مودم خود را انتخاب کرده و از بخش Broadcast SSID مشخص کنید که آیا نام وای فای شما برای تمامی افراد قابل‌نمایش باشد یا خیر که قطعاً با انتخاب عدم نمایش برای همه افراد امنیت شبکه شما بالاتر خواهد بود. در بخش Authentication Type  نیز استاندارد رمزنگاری مودم خود را انتخاب کنید. در این بخش ایده آل ترین گزینه WPA-PSK/WPA2-PSK می‌باشد. در آخر نیز از بخش Pre- Shared Key   رمز عبور جهت متصل شدن به مودم از طریق وای فای را وارد کنید. حال اگر تمامی مراحل فوق را با دقت و به‌درستی انجام دهید چراغ Internet مودم به حالت ثابت خواهد ماند و اتصال به اینترنت از طریق وای فای یا کامپیوتر برقرار خواهد شد.

 

نتیجه‌گیری

به‌طور کلی نصب و  راه‌اندازی اینترنت  ADSL شاید آن‌طور که در بیرون به نظر می‌رسد فرایند پیچیده‌ای نباشد. همان‌طور که در بالا خواندید و فراگرفتید این امر بسیار ساده و راحت است و با در نظر گرفتن یک سری نکات ساده قابل انجام خواهد بود و هر کاربر می‌تواند به‌شخصه مودم خود را راه‌اندازی کند. این امر تنها نیاز به یک سری دانش اولیه از اینترنت و کامپیوتر دارد و مقداری خلاقیت در این زمینه که شمارا از پرداخت هزینه جهت نصب و راه‌اندازی اینترنت به شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت ADSL بی‌نیاز خواهد کرد.

 

اینترنت  ADSL پرسرعت صفرویک

دسته بندی ها : اینترنت
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *