صفحه اصلی

راهنمای خرید سرور مجازی – در اجاره سرور مجازی چه فاکتور هایی را در نظر بگیرید؟

۰۳ مهر ۱۴۰۰

از دیدگاه مصرف‌کنندگان خدمات میزبانی وب، vps یا سرور مجازی صفرویک از هر جهت، به جز اجزای سخت افزاری، با استفاده از مجازی‌سازی کامل همانند سرور اختصاصی است. تصمیمات شما پیش از خرید، در رابطه با پشتیبانی، پهنای باند و گزارش‌گیری، یکسان هستند و برای این موارد می‌توانید از اطلاعات راهنمای خرید سرور اختصاصی استفاده کنید. بنابراین، در راهنمای خرید سرور مجازی تنها به عوامل خاص سرورهای خصوصی مجازی خاص اشاره می‌کنیم.

منابع رقابتی

هنگامی که یک حساب میزبانی وب‌سایت مشترک تهیه می‌کنید، همانطور که از نام آن بر می‌آید، منابع آن مشترک خواهند بود. هیچ دیدگاه واقعی از نظر عملکرد، رقابت و غیره وجود ندارد. میزبانی اشتراکی به لحاظ قیمت مقرون به‌صرفه است و وابستگی به سرویس‌ها، اغلب به همان میزان نوع برنامه‌ای که در محیط سرور مجازی/اختصاصی وجود دارد، بالا نیست.

در سرور اختصاصی ، شما می‌دانید که صد در صد زمان‌ها، کل میزان (۱۰۰%) حافظه،CPU  و ظرفیت هارد دیسک برای برنامه شما در دسترس است .

هنگامی که وارد محیط vps  می‌شوید، بسیار شبیه سرور اختصاصی عمل می‌کند، اما این فرصت برای شما فراهم شده است تا بتوانید تنظیمات منابع را به شکل دلخواه خود تنظیم نمایید. اختصاص حافظه و ظرفیت ذخیره‌سازی ثابت است اما استفاده‌ی CPU  و نرخ داده‌هایی که می‌توانید بر روی دیسک بخوانید یا بنویسید (پهنای باند ورودی خروجی) اینگونه نیست. برخی از ارا‌ئه‌دهندگان بی‌وجدان می‌توانند با اضافه بار یا بار کمتر از میزان مشخص سرور در رابطه با cpu  ظرفیت ورودی/خروجی، پول بیشتری کسب کند.

شما به عنوان یک مشتری هیچ راهی را برای توقف این روند نخواهید داشت و تنها کاری که می توانید انجام دهید این است که برخی سوالات سخت را پیش از خرید سرور مجازی مطرح کنید تا مطمئن شوید که این جواب شما را راضی می‌کند یا خیر.

با نگرش عادلانه، دلایل زیادی وجود دارد که چرا ارائه‌دهندگان میزبانی در محیط‌های vps خود بار اضافی نمی‌گذارند. مقدار پولی که آنها از طریق عدم ارائه  CPU و  I/Oکافی بدست می‌آورند، در مقایسه با هزینه‌های کلی آن‌ها شامل محل شرکت، کارکنان، هزینه‌های شبکه، لایسنس‌های نرم‌افزار برای جبران مشتریان ناراضی و از دست دادن اعتبار نباید کافی باشد.

سوالاتی که پیش از خرید سرور مجازی لازم است بپرسید

  • خصوصیات سخت‌افزار میزبان چیست؟
  • تعدادVPS های اجرا شده یک میزبان چقدر است؟
  • کسب اطلاعات برای طرح حمله، در صورت اطلاع از عملکرد نامناسب.

سخت افزار میزبانی

برای خرید سرور مجازی ، هرچه میزان کیفیت سخت‌افزار  vps شما بیشتر باشد، قطعا آن سرور قابل‌اطمینان‌ترخواهد بود. در صورتی که سخت‌افزار به‌طور کامل به سرور شما اختصاص داده نشده است، شما وابسته به عملیاتی بودن سرور میزبان خواهید بود.

از جمله مزایایی که می‌توانید با خرید سرور مجازی به‌دست آورید، امکان دسترسی به یک سخت‌افزار قدرتمند و سطح بالا با پرداخت هزینه‌ی کم‌تر است. بنابراین برای اطمینان از خرید خود موارد زیر را جستجو نمایید:

  • منبع تغذیه مبادله‌ای درحالت روشن دوگانه
  • CPUهای دوگانه، چهار هسته مطلوب است.
  •  ECC RA(که به جلوگیری از خرابی اطلاعات کمک می‌کند)
  • k15 RPM SAS HDD  با درایوهای مبادله‌ای روشن

مهم‌تر از پیکربندی سخت‌افزار میزبان، وجود زاپاس بر روی سایت است. اغلب فروشندگان سخت‌افزاری تنها ۴ یاعت به جایگزینی اجزای جایگزین اختصاص می‌دهند و در این زمان ۴ ساعته تضمینی برای تعمیرات وجود ندارد. بنابراین برای رسیدن به گارانتی‌های رایج Uptime ۹۹٫۸%، ارائه‌دهنده میزبانی شما باید فهرست کاملی از اجزای زاپاس برای هر جزء در سرور میزبان نگهداری کند.

گزینه‌های ارتقاء

یکی از مزایای بزرگ خرید سرور مجازی ( VPS ) این است که شما می‌توانید به‌راحتی منابع سخت‌افزاری مورد نیاز را اضافه کنید. اضافه کردن حافظه و یا CPU نباید بیش از یک بار راه‌اندازی مجدد سرورتان باشد. با وجود این که اکثر افرادی که با یک سرور مجازی شروع به‌کار می‌کنند، اپلیکیشن‌هی مورد نیاز به‌خصوصی ندارند. اما زمانی که رشد می‌کنند، افزودن منابع مجازی ِبیشتر، بسیار راحت‌تر از مهاجرت به سرور اختصاصی خواهد بود. اطمینان حاصل کنید که ارائه‌دهنده شما ظرفیت اختصاص ۴ گیگا بایت رم یا بیشتر و چهار هسته CPU یا بیشتر، به سرورتان را داشته باشد.

دسته بندی ها : سرور
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *