صفحه اصلی

جایگزینی وای فای 7 با اترنت

۱۶ آبان ۱۴۰۱

مدیاتک ادعا می کند که اولین نسخه نمایشی زنده Wi-Fi 7 را ارائه کرده است و گفته است که فناوری بی سیم آینده می تواند پس از در دسترس بودن، اترنت سیمی را برای کاربردهای پهنای باند بالا به چالش بکشد. د رادامه به بررسی خبر جایگزینی وای فای 7 با اترنت می پردازیم. با ما همراه باشید.

آیا جایگزینی وای فای 7 با اترنت امکان پذیر است؟

شرکت تراشه‌های افسانه‌ای تایوانی اعلام کرد که در حال حاضر دو نسخه نمایشی Wi-Fi 7 را برای مشتریان کلیدی و همکاران صنعت به نمایش می‌گذارد تا سرعت فوق‌العاده سریع و انتقال تأخیر کم این فناوری را نشان دهد.

بر اساس استاندارد IEEE 802.11be که نسخه پیش‌نویس آن سال گذشته منتشر شد، انتظار می‌رود وای‌فای 7 سرعتی چندین برابر سریع‌تر از کیت وای‌فای 6 ارائه کند و اتصالات حداقل 30 گیگابیت بر ثانیه و احتمالاً تا 40 گیگابیت بر ثانیه را ارائه دهد.

مدیاتک افتخار می کند که این اتصالات بی سیم را جایگزین مناسبی برای شبکه های سیمی مانند اترنت می کند حتی در برنامه هایی که به توان عملیاتی بسیار بالا نیاز دارند و پیش بینی می کند که به عنوان ستون فقرات شبکه های خانگی، اداری و صنعتی استفاده شود.

انواع فرکانس وای فای 7 برای جایگزینی کابل اترنت

درباره امکان جایگزینی وای فای 7 با اترنت آلن هسو، معاون شرکت و مدیر کل کسب و کار اتصال هوشمند مدیاتک، گفت: «راه اندازی Wi-Fi 7 اولین باری است که Wi-Fi می تواند یک جایگزین واقعی سیم/اترنت برای برنامه های کاربردی با پهنای باند فوق العاده بالا باشد.

مدیاتک ادعا می کند که فناوری Wi-Fi 7 Filogic می تواند به حداکثر سرعت تعریف شده توسط IEEE 802.11be دست یابد و گفت که نمایش آن فناوری عملیات چند پیوندی (MLO) را در حال کار نشان می دهد.

MLO چندین کانال را در باندهای فرکانسی مختلف جمع می‌کند و امکان اتصال همزمان با استفاده از رادیوهای 2.4 گیگاهرتز، 5 گیگاهرتز یا 6 گیگاهرتز را فراهم می‌کند. انتظار می رود که این قابلیت اطمینان بیشتری را ارائه دهد و به داده ها اجازه می دهد حتی اگر تداخل یا تراکم در برخی از باندها وجود داشته باشد یکپارچه جریان داشته باشند.

قابلیت های وای فای 7

به گفته سیسکو، یکی دیگر از قابلیت‌های Wi-Fi 7 به نام Restricted Target Wake Point را قادر می‌سازد تا پهنای باند را برای ترافیک حساس به تأخیر ذخیره کند، که همراه با MLO به مدیران شبکه انعطاف‌پذیری را برای بهینه‌سازی عملیات از طریق استفاده مدیریت‌شده از منابع شبکه ارائه می‌دهد.

به گفته مدیاتک، وای فای 7 حتی با همان تعداد آنتن، سرعت بیشتری نسبت به وای فای 6 ارائه می دهد. این به این دلیل است که Wi-Fi 7 پهنای باند کانال را دو برابر می کند و به 320 مگاهرتز می رساند و از فناوری 4K QAM پشتیبانی می کند. انتظار می رود محصولات دارای Wi-Fi 7 در سال 2023 در بازار ظاهر شوند.

دسته بندی ها : مجله صفر و یک
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *