صفحه اصلی

از سرور اختصاصی مجازی خود در مقابل مزاحمان محافظت کنید

۱۲ مهر ۱۴۰۰

امنیت سرور مجازی شما تا حد زیادی به عملکرد آن بستگی دارد؛ تا به ساختار و پیکربندی سرور. برای اینکه از گزند هکرها و مزاحمان در امان بمانید باید از آنها پیشگیری کنید. از رمز عبور قوی و دشوار استفاده کنید، سیستم را به روز و آپدیت نگه دارید، از فایروال استفاده کنید و از تمام اطلاعات خود بک آپ بگیرید. همچنین شرکت ‌های ارائه دهنده سرور بسیاری از خدمات امنیتی را نیز ارائه می‌دهند.

مزایا و معایب سرورهای مجازی در ایران 

مزایا 

۱- بسیاری از شرکتهای ایرانی نسبت به نصب VPS ارزان ، راه انداری و پشتیبانی  از این سرورها؛ به کاربران در حال خدمات دهی هستند که با توجه به مشکلات به وجود آمده در مورد تحریم‌ها دیگر نگرانی از بروز مشکل در عملکرد سرورها وجود ندارد.

۲- از آنجا که برای استفاده از سرورمجازی ایران دیتای کمتری مصرف می‌شود و پهنای باند کمتری مورد نیاز است. در نتیجه کاربران ایرانی از ترافیک اینترنت بسیار کمتری استفاده می‌کنند.

۳-بارگزاری اطلاعات و دسترسی به سرورهایی که در ایران قرار دارند بسیار سریعتر صورت می‌گیرد.

معایب

۱-عدم ارتباط مناسب با سرورهای خارجی به دلیل ضعف در زیرساخت‌های اینترنت کشور.

۲- از دست دادن ارتباط و مشکلات در برقراری ارتباط به دلیل ضعف در زیر ساخت‌‌های ایران.

میزبانی یا هاستینگ 

هاستینگ سرویسی است که به شرکت‌ها و افراد برای بارگزاری وبسایت‌ها و صفحات شخصی، خدمات ارائه می‌کنند. شرکت‌های ارائه دهنده این خدمات، امکانات و فناوری‌های لازم و مورد نیاز را برای مشتریان خود فراهم می‌کنند تا صفحات آنها بر روی فضای اینترنت قابل مشاهده باشد .در اصل، وبسایت‌‌ها بر روی سیستمی که سرور نام دارد، میزبانی یا ذخیره می‌شوند. زمانی که کاربران وبسایت شما را مشاهده می‌کنند یا با نوشتن آدرس سایت یا دامین شما در قسمت آدرس بار مرورگرهایشان و یا از راه‌های هدایت ترافیک دیگر مانند موتورهای جستجو وارد سایت شما شده‌اند. در این زمان کامپیوتر آنها از طریق اینترنت به سرورهایی که وبسایت شما بر روی آنها قرار دارد متصل می‌شود. همه‌ی شرکت‌هایی که خدمات هاستینگ ارائه می‌دهند به دامنه شما برای میزبانی از صفحه شما احتیاج دارند.

دسته بندی ها : سرور
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *