اگه این موارد رو دیدی یعنی سایتت هک شده

۱۲ آذر ۱۳۹۹ مطالعه ۲ دقیقه

یکی از دغدغه‌های وب مستران، هک سایتشان توسط افراد سودجو و نفوذگر است. وقتی این همه مطلب راجع هک سایت یافت می‌شود، پس شک نکنید نفوذ به سایت شما نیز دور از ذهن نیست. فرض کنید که شما مسائل امنیتی برای سایت خود را رعایت نکردید یا به هر دلیل دیگر یک هکر توانسته به سایت شما نفوذ کند.

شاید در روند سایت شما اختلالی پیش آمده باشد و برای شما سوال پیش بیاید که سایت ما هک شده یا نه؟ چگونه بفهمیم؟! ما در این مطلب علائم یک سایت هک شده را برایتان آوردیم تا اگر شما نیز دچار این مشکل شده باشید، به رفع و رجوع آن بپردازید.

1.تغییر صفحه سایت (change site page)

جذاب ترین کار هر هکر، تغییر صفحه اول سایت است. اگر شخصی وارد سایت شما شد برای جلب توجه شروع به تغییر صفحه سایت شما می‌کند. بیشتر هکرها بدون مقصود و صرفا برای تفریح سایت‌های دیگر را هک می‌کنند و اگر سایت شما هدف این افراد باشد، مطمئن باشید در قدم اول ظاهر سایت شما را تغییر می‌دهند. یا نام خودشون را هنگام ورود به سایت نمایش می‌دهند و یا وقتی که کسی وارد سایت شد یک آهنگ پلی می‌شود هرجوری که شده یک ردپا از خودشان باقی می‌گذارند.

2.عدم ورود به وبسایت (don’t enter the site)

وارد پنل مدیریتتون شدی نام کاربری و رمز عبور خود را وارد می‌کنید، رمز عبور اشتباه است! خب متاسفانه یکی به پنل شما نفوذ کرده و مدیریت سایت را دست دست خود گرفته است. اینجاست که شما از سایت خود بیرون شدید و اجازه ورود به آن را ندارید.

مسئله یکم جدی است اگر قصد هکر صرفا شوخی و تفریخ نباشد چه؟ بهتر است دست رو دست نگذارید و از طریق سرور FTP یک اکانت دیگر بسازید و وارد سایت شوید. در هر صورت سایت شما دیگر امنیت سابق را ندارد و بهتر است یک تدابیر دیگری بیاندیشید.

بیشتر بخوانید : چرا وردپرس ۵.۵ ممکن است قاتل سایت شما بشود؟

3.اکانت‌های جدید در وبسایت (unknown account)

هنگام ورود به پنل کاربری خود با هیچ مشکلی مواجه نشدید و خیلی راحت وارد شد. اما چشمتان به اسامی جدیدی برمیخورد که هیچ وقت در سایت شما وجود نداشتند، داستان از چه قرار است؟ بله سایت شما مورد حمله قرارگرفته. اصولا این افراد که در سایت شما اکانت درست کردند، یا مدیر سایت شدند و یا توانایی حذف آنها را نخواهید داشت.

برای دریافت مشاوره و یا خرید سرویس مناسب با شماره ی  02148655 تماس بگیرید و یا از طریق فرم زیر درخواست خود را به ثبت برسانید.

[contact-form-7 id=”3753″ title=”درخواست مشاوره خدمات b2b صفرویک”]

4.افت ترافیک سایت (reduction of traffic of site)

اگر در گوگل آنالیتیکس مشاهده کردید که ترافیک سایت شما به طور ناگهانی افت شدیدی کرده است، احتمال بدهید که مورد حمله قرار گرفته است.

البته افت ترافیک سایت دلایل بسیاری دارد که فقط یکی از آنها مربوط به هک سایت است. یکی از دلایل افت ترافیک سایت وجود نرم افزارهای مخرب است که ترافیک سایت شما را می‌دزدند و به سایت های دیگر هدایت می‌کنند.

دومین دلیل وجود Google safe browsing است، این ابزار سایت شما را آنالیز می‌کند و در صورت هک سایت یک پیغام امنیتی برای کاربر ارسال می‌شود که این سایت هک شده به همین دلیل مخاطبان به شما بی اعتماد شده و ترافیک سایت به مرور کاهش می یابد.

بیشتر بخوانید : هاست مناسب سایت وردپرسی چه ویژگی هایی دارد؟

5.وجود لینک مخرب در سایت (spam links)

برخی از هکرها پس از نفوذ به سایت شما شروع به لینک گذاری به سایت های مخرب و SPAM در صفحه وردپرس شما می‌کنند. این لینک ها در هرجای سایت شما ممکن است قرار بگیرد ولی به یاد داشته باشید حذف کردن لینک ها، آنها را بطور کامل پاک نمیکنند و امکان بازگشت آنها وجود دارد.

6.نمایش POP-UP در وبسایت

این نوع هک با ترافیک سایت شما کسب درآمد می‌کند. چگونه؟ برای شما هم پیش آمده که وقتی وارد یک سایتی می شوید تبلیغ محصولی مانند ساعت برایتان نمایش داده می‌شود. به این صفحات pop-up می گویند. حال برخی افراد به دنبال راه هایی هستند که با استفاده از ترافیک سایت شما محصول خود را به فروش برسانند.

البته این پاپ آپ ها صرفا برای کسانی به نمایش در میاید که از طریق موتورهای جستجوگر وارد سایت شما شوند. همین امر باعث می شود شما از مشکل پیش آمده مطلع شوید و آن را رفع نمایید.

بیشتر بخوانید : چرا انتخاب یک شرکت مناسب وب هاستینگ مهم است و چگونه یک شرکت ایده آل پیدا کنید؟


داغ‌ترین مطالب روز

بهترین DNS برای گیم

بهترین DNS برای گیم

DNS یکی از مهم ترین مواردی است که سبب می شود تا تجربه شما از بازی کردن بهبود یافته و اتصال شما به سرورها پایداری و ثبات پیدا کند. اما پیدا کردن دی ان اس خوب برای بازی ها آنلاین به خصوص بازی هایی نظیر Valorant، Call of Duty و … همواره چالش محسوب شده […]

۱۶ خرداد ۱۴۰۱ ۷

سرور ابری

سرور ابری

سرور ابری و یا سرویس ابری از اصطلاحاتی هستند که امروزه به آن زیاد بر می خوریم. اما شاید تا کنون درک درستی در خصوص خدمات مبتنی بر ابر و سرور ابری (سرور رایانش ابری) نداشته باشیم. انتخاب خدمات مرکز داده مناسب ، می تواند تاثیر به سزایی در هزینه های یک کسب و کار […]

۲ تیر ۱۳۹۹ ۵

آموزش دانلود از اینترنت

آموزش دانلود از اینترنت

دانلود کردن بخش جدایی ناپذیر این روزهای زندگی شده است. هر روز حجم عظیمی از اطلاعات دانلود و آپلود شده و به زندگی مجازی جان می بخشد. اما نحوه دانلود اصولی و حرفه ای از اینترنت به چه صورت است؟ چطور دانلود کنیم که از سالم بودن فایل اطمینان بالایی داشته باشیم؟ در این مقاله […]

۱۱ بهمن ۱۴۰۰ ۳

آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7

آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7

اینترنت یکی از مهم ترین عناصر زندگی در عصر امروز است. اما اگر نتوانیم با ویندوز به اینترنت وصل شویم چه؟ مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7 چیست؟ در این مقاله به آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7 می پردازیم تا با بررسی راه حل های آن بتوانید به صورت اصولی […]

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۳

سرور مجازی مناسب کسب‌وکار کوچک

سرور مجازی مناسب کسب‌وکار کوچک

امروزه در دنیای مدرن و پیشرفته‌ای زندگی می‌کنیم که پتانسیل‌های کسب‌وکارها بدون معرفی در فضای مجازی، دست‌نخورده و اتلاف شده باقی می‌مانند و امکان شکست آن‌ها افزایش می‌یابد. بنابراین، طراحی و استفاده از یک وب سایت می‌تواند به گسترش این کسب‌وکارهای کوچک کمک کند و آن را به سرعت توسعه دهد. این وب سایت به […]

۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ۲

دیدگاه‌ها

comment symbol

برای این مقاله ۰ دیدگاه نوشته شده است. دیدگاه شما چیست؟

شما نیز، دیدگاه خود را از طریق دکمه زیر به اشتراک بگذارید.

نوشتن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *