صفحه اصلی

چرا وردپرس 5.5 ممکن است قاتل سایت شما بشود؟

۱۳ آذر ۱۳۹۹

اگر اندکی با فضای وب و طراحی سایت آشنا باشید، وردپرس را می‌شناسید. بسیاری از سایت‌ها مطرح دنیا با استفاده از وردپرس ساخته شده است و مدیریت سایت بوسیله آن انجام می‌شود. حال بسیاری از کاربران با آپدیت وردپرس به نسخه 5.5 به مشکل برخوردند و سایت‌ آنها دچار اختلال شده است. اگر شما جز قربانیان این اشتباه هستید، با ما همراه باشید تا به دلایل آن بپردازیم.

 

دلیل خرابی WordPress

 

وردپرس 5.5 دیگر از jQuery Migrate پشتیبانی نمی‌کند و به همین دلیل هزاران سایت به هنگام بارگزاری، به مشکل برخوردند. همچنین عدم سازگاری وردپرس با برخی از پوسته‌های قدیمی باعث بروز این مشکلات شده است. این عملکرد نامناسب وردپرس باعث شده تا بسیاری از پشتیبان سایت‌ها معترض شوند، به همین روی در آپدیت جدی وردپرس یعنی 5.5.1 تمامی این مشکلات برطرف می‌شود.

 

 

دلیل خرابی WordPress

 

jQuery Migrate Bug

 

در نسخه جدید WordPress از کتابخانه جاوا اسکریپت jQuery Migrate استفاده نمی‌شود. این کتابخانه به کدهای قدیم دسترسی پیدا میکرد و باعث اجرای افزونه‌ها و پوسته های قدیمی بر روی وردپرس می‌شد. به همین دلیل نبود این کتابخانه مشکلاتی زیادی را به همراه دارد. البته این مشکل صد در صد بر گردن وردپرس نیست، بلکه استفاده از پلاگین های قدیمی است که این مشکلات را بوجود میارد.

 

بیشتر بخوانید : هاست مناسب سایت وردپرسی چه ویژگی هایی دارد؟

 

دلیل خرابی WordPress

 

 

برای دریافت مشاوره و یا خرید سرویس مناسب با شماره ی  02148655 تماس بگیرید و یا از طریق فرم زیر درخواست خود را به ثبت برسانید.

     

    بیشتر بخوانید :  6 اشتباه رایج در وردپرس که ممکن است سایت شمارا به نابودی بکشاند!

     

    راه حل

     

    تاریخ آخرین آپدیت افزونه‌های خود را چک کنید، اگر بیشتر از یکسال است که آپدیت نکرده اید، بهتر است به دنبال یک افزونه جایگزین باشید. لازم به ذکر است که قدیم بودن پلاگین های شما خطر امنیت شما را نیز افزایش می‌دهد و هک شدن شما نسبت به سیستم‌های دیگر راحتتر است پس اگر مشکلی هم با این افزونه های قدیمی ندارید بهتر است در اولی فرصت آن را آپدیت کنید.

    اگر در نصب تم و پوسته های جدید به مشکل برخوردید، پلاگین “Enable jQuery Migrate Helper” را نصب کنید. در کل WordPress آپدیت موفقی داشته فقط چند مشکلی و اختلال در درسترسی به کدهای جاوا اسکریپت وجود دارد که با انجام راه حل بالا مشکل حل می‌شود.

     

    دسته بندی ها : مجله صفر و یک,هاست
    برچسب ها :

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *