شناسایی دارنده ی دامنه با استفاده از whois

۱۲ آبان ۱۴۰۰ مطالعه ۱ دقیقه

Whois  یک سیستم ضروری برای دارندگان دامنه، مدیران وب، بازاریابی های دیجیتال و رسانه های اجتماعی و … است.

چون این سیستم کمک می کند که دارنده ی دامنه چه کسی است و IP  ان را شناسایی می کند.

در WHOIS هر دارنده ای که نام دامنه ای را ثبت کند مانند شخص، شرکت، سازمان غیر انتفاعی و … باید اطلاعات دقیق و جزئی تمام صاحبان دامنه را از جمله صاحبان حقیقی و حقوقی که اداره و مدیریب وبسایت به دست انها است را ثبت کنند.

حالا چه اطلاعاتی از انها می خواهد و ثبت می گردد؟

اطلاعاتی مانند : شماره تلفن – شماره های تکمیلی دیگر از جمله اداری و فنی – ادرس ایمیل و ادرس و موقعیت شرکت  از جمله اطلاعاتی است که باید وارد و ثبت شود.چون دسترسی و قابلیت اتصال و استفاده را با پایداری بالا برای مشترکین و صاحبان کسب و کار فراهم می کند.  بدون نوسان است، تاخیر در انتقال داده ها ندارد و با سرعت دریافت و ان را ارسال می کند و دارای کیفیت تضمین شده است .

پهنای باند اختصاصی 24 ساعته بدون محدودیت حجمی است و ایده ال ترین گزینه برای رفع محدودیت ها و مشکلات شبکه است.

پهنای باند اختصاصی برای استفاده در موارد زیر ضرور است:

ترافیک اینترنتی

ارتباط بین شعب یک شرکت بزرگ

کنفرانس های ویدیویی

مدیریت و گرفتن بک اپ از سرویس هاصفر و یک این افتخار را دارد که در شبکه های مختلف مجازی از جمله اینستاگرام، لینکدین، تلگرام، توییتر و … همراه شما عزیزان باشد.

هدف از فعالیت در این شبکه ها بالا رفتن میزان مشارکت با مشتریان عزیز و همچنین بهبود ارتباط و خدمات رسانی به شما عزیزان است.

در شبکه های مجازی ما می توانید از به روز ترین اخبار و اطلاعات صفر و یک اگاه باشید و همچنین ارتباطی سریع تر و اسان بر را با ما داشته باشید.

برگزاری مسابقات هیجان انگیز، ارائه دقیق تر خدمات، اطلاعات بیشتر در رابطه با خدمات، اطلاعات به روز باشگاه مشتریان و … را در شبکه های مجازی ما می توانید دنبال کنید.در پهنای باند اختصاصی شما صاحب یک شبکه ی ارتباطی وایرلس با پایداری بسیار بالا می شوید .

وجود پاپ سایت های متعدد که هریک از پاپ سایت ها و مراکز توزیع اینترنت به صورت مستقیم از طریق فیبر و اینترنت وایرلس به مرکز اصلی اینترنت کشور شرکت ارتباطات زیر ساخت متصل می باشد.

دارای ساختار Fullmesh از نظر سطح پوشش دهی می باشد که این باعث می شود هر زمان که پایداری ان دچار اختلال شد بلافاصله به یک سرویس دیگر اتصال یابد . همچنین تنوع در ارائه ی خدمات دارد.

اما در پهنای باند اشتراکی شما با کاربران دیگر از یک سرویس استفاده می کنید که باعث بروز مشکلات مختلف از جمله اختلال در سرعت، مشغول بودن سرور، کاهش امنیت برای ارسال اطلاعات می شود .پهنای باند اختصاصی انواع مختلفی دارد که در این قسمت به معرفی انواع خدمات پهنای باند اختصاصی به طور کامل پرداخته ایم:

  • سرویس پهنای باند 24 ساعته: بدون محدودیت حجمی – دارای سرعت اختصاصی – توانایی رفع محدودیت های موجود در شبکه های ارتباطی زمینی
  • سرویس پهنای باند اختصاصی حجمی: محدودیت درحجم و قابل خریداری بسته حجمی – دارای پهنای باند بالا تا 10 برابر ADSL – بدون نیاز به زیر ساخت مخابراتی – دارای هزینه ی بهینه نسبت به پهنای باند اختصاصی
  • سرویس پهنای باند اختصاصی ساعتی : قابل استفاده به صورت ساعتی – بدون محدودیت حجم و سرعت – دسترسی مانیتورینگ – مصرف تعرفه ی اقتصادی – مقرون به صرفه
  • ارائه ی سرویس بر بستر فیبر نوری : اتصال از طریق فناوری خطوط دیجیتال HDSL  – سرعت تا میزان 1000 مگابایت – روش مطمئن.

برای ایجاد یک وبسایت لازم است که یک سرویس میزبانی وبسایت مناسب داشته باشیم.

برنامه های میزبانی وب تعدادشان زیاد است ولی باید ابتدا میزان نیاز خود را به فضای میزبانی وب پیدا کنیم چون اگر به ان توجه نکنیم از نظر هزینه دچار مشکل می شویم.

در این صورت دو حالت دارد : حالت اول این است که فضایی را برای میزبانی انتخاب می کنید که وبسایت شما نیازی به ان ندارد و شما هزینه ی بیشتری کردید .

حالت دوم ان است که دچار کمبود فضای میزبانی می شوید که در این حال نیز سایت شما از دسترس خارج خواهد شد چه بری صاحبان وبسایت و چه برای کاربرانی که از ان استفاده می کنند.

پس در ابتدا مهمترین کار تخمین میزان حافظه ی فضای وب برای میزبانی است که ان هم ارتباط مستقیم با نوع سایت شما دارد.

فضای دیسک شما :

  • فایل هایی هستند که وبسایت شمارا می سازند که با مگابایت و گیگابایت اندازه گیری می شوند.
  • ویژگی های back-end وبسایت شما از جمله ایمیل ها، توانایی خرید، پرداخت و … است.
  • و در اخر افرادی که از سایت شما بازدید می کنند که می تواند بسیار بر روی میزان فضای میزبانی شما موثر باشد.

داغ‌ترین مطالب روز

بهترین DNS برای گیم

بهترین DNS برای گیم

DNS یکی از مهم ترین مواردی است که سبب می شود تا تجربه شما از بازی کردن بهبود یافته و اتصال شما به سرورها پایداری و ثبات پیدا کند. اما پیدا کردن دی ان اس خوب برای بازی ها آنلاین به خصوص بازی هایی نظیر Valorant، Call of Duty و … همواره چالش محسوب شده […]

۱۶ خرداد ۱۴۰۱ ۷

سرور ابری

سرور ابری

سرور ابری و یا سرویس ابری از اصطلاحاتی هستند که امروزه به آن زیاد بر می خوریم. اما شاید تا کنون درک درستی در خصوص خدمات مبتنی بر ابر و سرور ابری (سرور رایانش ابری) نداشته باشیم. انتخاب خدمات مرکز داده مناسب ، می تواند تاثیر به سزایی در هزینه های یک کسب و کار […]

۲ تیر ۱۳۹۹ ۵

آموزش دانلود از اینترنت

آموزش دانلود از اینترنت

دانلود کردن بخش جدایی ناپذیر این روزهای زندگی شده است. هر روز حجم عظیمی از اطلاعات دانلود و آپلود شده و به زندگی مجازی جان می بخشد. اما نحوه دانلود اصولی و حرفه ای از اینترنت به چه صورت است؟ چطور دانلود کنیم که از سالم بودن فایل اطمینان بالایی داشته باشیم؟ در این مقاله […]

۱۱ بهمن ۱۴۰۰ ۳

آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7

آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7

اینترنت یکی از مهم ترین عناصر زندگی در عصر امروز است. اما اگر نتوانیم با ویندوز به اینترنت وصل شویم چه؟ مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7 چیست؟ در این مقاله به آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7 می پردازیم تا با بررسی راه حل های آن بتوانید به صورت اصولی […]

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۳

سرور مجازی مناسب کسب‌وکار کوچک

سرور مجازی مناسب کسب‌وکار کوچک

امروزه در دنیای مدرن و پیشرفته‌ای زندگی می‌کنیم که پتانسیل‌های کسب‌وکارها بدون معرفی در فضای مجازی، دست‌نخورده و اتلاف شده باقی می‌مانند و امکان شکست آن‌ها افزایش می‌یابد. بنابراین، طراحی و استفاده از یک وب سایت می‌تواند به گسترش این کسب‌وکارهای کوچک کمک کند و آن را به سرعت توسعه دهد. این وب سایت به […]

۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ۲

دیدگاه‌ها

comment symbol

برای این مقاله ۰ دیدگاه نوشته شده است. دیدگاه شما چیست؟

شما نیز، دیدگاه خود را از طریق دکمه زیر به اشتراک بگذارید.

نوشتن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *