چگونه در اینترنت ناشناس بمانیم؟

۱۲ آذر ۱۳۹۹ مطالعه ۱ دقیقه

برای اینکه در امنیت باشی، نباید دیده بشی! خب در برای اینکه در فضای مجازی امینت داشته باشی باید هویت خود را پنهان کنی. ولی ناشناس ماندن در اینترنت با وجود مسائل امنیتی کشور و نفوذ هکرها کار بسیار پیچیده‌ای است. با اینحال عده‌ای قصد دارند که اطلاعات آنها فاش نشوند و بصورت رمزگذاری شده از این فضا استفاده کنند، ولی چطور؟ چگونه در اینترنت ناشناس بمانیم؟ در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به این سوال شما پاسخ دهیم.

 

استفاده از VPN

 

اولین روشی که به ذهن هرکس برای ناشناس ماندن در اینترنت خطور می‌کند، استفاده از VPN است. VPN معمول ترین روشیست که هر کسی برای مخفی ماندن از آن استفاده می‌کند. حتی ما ایرانی‌ها برای ورود به سایت‌هایی که فیلتر هستند از این وی پی ان ها استفاده می‌کنیم که لقب فیلترشکن را به آنها می‌دهیم.

 

اساس کار VPN ها اینگونه است که IP شما را به یک موقعیت جغرافیایی دیگر تبدیل می‌کند و سپس وارد فضای اینترنت می‌شود، پس کسی متوجه موقعیت شما نمی‌شود. مثلا اگر شما از وی پی ان استفاده می‌کنید، افراد شما را به عنوان شخصی مثلا از فرانسه می‌بینند که تمام اطلاعات شما بصورت رمزگذاری شده در حال حرکت است.

 

بیشتر بخوانید : 5 راه دور زدن فیلترینگ ایران

 

استفاده از Proxy

 

پراکسی‌ها بهترین گزینه برای شخصی شدن اطلاعات شما محسوب می‌شود. در نگاه کلی هیچ تفاوتی بین VPN و Proxy دیده نمی‌شود ولی در باطن، پراکسی‌ها سرعت بالاتری دارند و برای هر نرم افزاری که آن را فعال کنید کاربرد دارد.

 

مثلا اگر پراکسی گوگل کروم را وصل کنید، دیگر با مرورگر دیگری مانند فایرفاکس نمی‌توانید از آن استفاده کنید. روشی مطمئن تر، استفاده از پراکسی و وی پی ان بطور همزمان است. این روش بیشتر برای افراد حرفه‌ای یا سئوکارانی که قصد بهینه سازی سایت خود را دارند، مناسب است.

 

بیشتر بخوانید : چه موقع و چرا باید از پروکسی سرور استفاده کنیم؟

 

برای دریافت مشاوره و یا خرید سرویس مناسب با شماره ی  02148655 تماس بگیرید و یا از طریق فرم زیر درخواست خود را به ثبت برسانید.

[contact-form-7 id=”3753″ title=”درخواست مشاوره خدمات b2b صفرویک”]

 

 

استفاده از مرورگر Tor

 

یکی از روش‌های دیگر برای مخفی ماندن در اینترنت استفاده از مرورگر تور است. این مرورگر که ابتدا توسط نیروی دریای آمریکا ابداع شد و برای ناشناس ماندن هویت افراد در فضای مجازی استفاده می‌شد، امروزه در دسترس همگان قرار دارد و هرکسی می‌تواند از آن استفاده کند.

 

همچنین می‌توانید از Tor و VPN بطور همزمان استفاده کنید، این روش موثرتر و امنیت بیشتری نیز دارد. ابتدا به VPN متصل شوید و مرورگر تور را باز کنید، با اینکار ابتدا تمام ترافیک شما کدگذاری می‌شود و سپس تمام این داده ها به شبکه تور می رود. با انجام این دو قدم، علاوه بر پنهان ماند در شبکه اینترنت، امینت شما نیز دوچندان می‌شود.

 

کلام آخر

دقت کردید که تمام روش‌ها ناشناس ماندن در اینترنت، هیچ فرقی با فیلترشکن‌ها نداشت. دلیل آن هم کاملا واضح است، زیرا اگر کسی شما را شناسایی نکند مشخص نیست که موقعیت شما کجاست پس با خیال راحت می‌توانید در اینترنت به گشت و گذار بپردازید. برای مثال سایتی مثل Youtube برای ما ایرانی‌ها فیلتر است و فردی از انگلیس می‌تواند بدون هیچ گونه VPN و Proxy وارد این سایت شود.


داغ‌ترین مطالب روز

بهترین DNS برای گیم

بهترین DNS برای گیم

DNS یکی از مهم ترین مواردی است که سبب می شود تا تجربه شما از بازی کردن بهبود یافته و اتصال شما به سرورها پایداری و ثبات پیدا کند. اما پیدا کردن دی ان اس خوب برای بازی ها آنلاین به خصوص بازی هایی نظیر Valorant، Call of Duty و … همواره چالش محسوب شده […]

۱۶ خرداد ۱۴۰۱ ۷

سرور ابری

سرور ابری

سرور ابری و یا سرویس ابری از اصطلاحاتی هستند که امروزه به آن زیاد بر می خوریم. اما شاید تا کنون درک درستی در خصوص خدمات مبتنی بر ابر و سرور ابری (سرور رایانش ابری) نداشته باشیم. انتخاب خدمات مرکز داده مناسب ، می تواند تاثیر به سزایی در هزینه های یک کسب و کار […]

۲ تیر ۱۳۹۹ ۵

آموزش دانلود از اینترنت

آموزش دانلود از اینترنت

دانلود کردن بخش جدایی ناپذیر این روزهای زندگی شده است. هر روز حجم عظیمی از اطلاعات دانلود و آپلود شده و به زندگی مجازی جان می بخشد. اما نحوه دانلود اصولی و حرفه ای از اینترنت به چه صورت است؟ چطور دانلود کنیم که از سالم بودن فایل اطمینان بالایی داشته باشیم؟ در این مقاله […]

۱۱ بهمن ۱۴۰۰ ۳

آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7

آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7

اینترنت یکی از مهم ترین عناصر زندگی در عصر امروز است. اما اگر نتوانیم با ویندوز به اینترنت وصل شویم چه؟ مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7 چیست؟ در این مقاله به آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7 می پردازیم تا با بررسی راه حل های آن بتوانید به صورت اصولی […]

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۳

سرور مجازی مناسب کسب‌وکار کوچک

سرور مجازی مناسب کسب‌وکار کوچک

امروزه در دنیای مدرن و پیشرفته‌ای زندگی می‌کنیم که پتانسیل‌های کسب‌وکارها بدون معرفی در فضای مجازی، دست‌نخورده و اتلاف شده باقی می‌مانند و امکان شکست آن‌ها افزایش می‌یابد. بنابراین، طراحی و استفاده از یک وب سایت می‌تواند به گسترش این کسب‌وکارهای کوچک کمک کند و آن را به سرعت توسعه دهد. این وب سایت به […]

۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ۲

دیدگاه‌ها

comment symbol

برای این مقاله ۰ دیدگاه نوشته شده است. دیدگاه شما چیست؟

شما نیز، دیدگاه خود را از طریق دکمه زیر به اشتراک بگذارید.

نوشتن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *