نحوه پیاده سازی شبکه وای فای سازمانی

۸ دی ۱۴۰۰ مطالعه ۲ دقیقه

امروزه با افزایش حجم تبادل اطلاعات در سازمان ها هر سازمانی نیازمند سیستمی است که بتواند با آن امنیت شبکه های ارتباطی خود از جمله وای فای را تضمین کند و علاوه بر آن بتواند بر استفاده ها و دسترسی های وایفای کنترل کامل داشته باشد. در این هنگام بحث نحوه پیاده سازی شبکه وای فای سازمانی به میان می آید. به کمک شبکه وای فای سازمانی می توانید تمام کارهایی که کارمندان و کاربران در اینترنت انجام می دهند را کنترل کنید.

پیاده سازی شبکه وای فای سازمانی چگونه است؟

نحوه پیاده سازی شبکه وای فای سازمانی از طریق راه اندازی 4 پارامتر اصلی صورت می گیرد. با رعایت این 4 فاکتور شما می توانید از امنیت و کنترل کامل بر روی شبکه اینترنت سازمان خود مطمئن باشید. این 4 عامل عبارت اند از:

اکسس پوینت

از مهم ترین فاکتور های اینترنت سازمانی اکسس پوینت ها به شمار می روند. اکسس پوینت  (access point) در فارسی به معنای نقطه دسترسی می باشد و هر فردی برای اتصال مناسب به اینترنت باید در محدوده این نقاط باشد. تعداد اکسس پوینت ها تا حد بسیار زیادی بسته به نقشه ساختمانی سازمان، تعداد کاربران، محل قرار گیری درب ها، پنجره ها و … و جنس دیوار ها می باشد.

برای خرید اکسس پوینت ها بهتر است بخ نکاتی از قبیل ایمن بودن در برابر اختلالات محیطی نظیر آتش سوزی و …، سرعت آن، درگاه ها، قابلیت پشتیبانی همزمان از تعداد کاربران اینترنت در سازمان و … توجه داشته باشید تا مناسب ترین خرید را داشته باشید. کارشناسان صفر و یک می توانند شما را در خرید اکسس پوینت و نحوه پیاده سازی شبکه وای فای سازمانی همراهی کنند.

کنترلر مرکزی بریا شبکه وای فای سازمانی

هر جزئی از سازمان ها دارای یک مدیریت کننده اصلی می باشند و اینترنت سازمانی از این قاعده مستثنی نیست. کنترلر مرکزی از این جهت اهمیت دارد که مانند مغز متفکر شبکه اینترنت سازمانی می باشد. این کنترلر وظیفه مدیریت همه اکسس پوینت ها را به عهده دارد. با کنترلر مرکزی که یکی از ارکان مهم در نحوه پیاده سازی شبکه وای فای سازمانی می باشد می توان تا حد زیادی کیفیت اینترنت سازمانی را بهبود بخشید.

کنترلر های مرکزی وظیفه های مختلفی دارند که همه آن ها بسیار مهم تلقی می شوند. از این امکانات می توان اشاره کرد به:

  • رومینگ سریع یا Fast Roaming
  • پیاده سازی یک شبکه اینترنت سازمانی به صورت یکپارچه
  • گزارش و رهگیری کاربران متصل به اکسس پوینت ها
  • ایجاد حساب های مختلف برای کاربران از جمله کاربرانی که به صورت موقت به اکسس پوینت دسترسی دارند و مهمان محسوب می شوند.
  • توانایی ایجاد SSID های مختلف به صورت یکپارچه سطوح دسترسی در انواع گوناگون
  • توانایی توزیع دلخواه فرکانس در اکسس پوینت ها
  • و ….

نرم افزار های اکانتینگ

در سومین قدم نحوه پیاده سازی شبکه وای فای سازمانی به نقطه کنترل امنیت و اطلاعات این شبکه می رسیم. برای این کار یا می توان برای اینترنت رمز عبوری ایجاد نکرد که در این صورت اطلاعات شبکه را همگان می توانند ببینند و اطلاعات سازمان شما در معرض سرقت قرار میگیرد.

در راه بعدی شما می توانید برای اینترنت پسورد بگذارید که در این صورت با مشکلات دیگری روبه رو می شوید چرا که افراد حرفه ای می توانند پهنای باند اینترنت و ترافیک اینترنت دلخواه خود را دریافت کرده و سایر افراد داخل سازمان را دچار مشکل کنند و یا از دیگر موارد این است که کارمندان شما دقیقا از همان اینترنتی استفاده می کنند که یک کاربر مهمان استفاده می کند در تیجه علاوه بر غیر منطقی بودن امکان سرقت اطلاعات سازمان نیز بالا می رود.

در صورت خرابکاری فردی درون شبکه های سازمان شما قادر به شناسایی و رهگیری فرد نیستید و علاوه بر آن شما نمی توانید به کاربران ویژه سطح دسترسی متمایزی نسبت به کاربران معمولی بدهید از این رو ضروری است که از یک نرم افزار اکانتینگ استفاده کنید.

نرم افزار های اکانتینگ در مدیریت کاربران بسیار حائز اهمیت است. با این نرم افزار شما می توانید به هر کاربر نام عبور و پسورد مخصوص خودش را بدهید و سطح دسترسی کاربران را در سطوح مختلف محدود کنید و همچنین می توانید فعالیت هر کاربر را جداگانه رهگیری کنید. به همین دلیل دیگر کسی نمیتواند به راحتی در شبکه اینترنت سازمانی خرابکاری کند و یا ترافیک اینترنت بیشتری به خود اختصاص دهد. جهت نصب نرم افزارهای اکانتینگ و مشورت جهت نحوه پیاده سازی شبکه وای فای سازمانی می توانید با کارشناسان صفرویک تماس بگیرید تا به بهترین نحو راهنمایی شوید.

زیر ساخت شبکه وای فای سازمانی

آخرین پارامتر از نحوه پیاده سازی شبکه وای فای سازمانی زیرساخت شبکه است. برای تبادل اطلاعات از طریق شبکه در همه سازمان های نیاز به زیرساخت است. امروزه با رواج یافتن مفاهیمی نظیر بلاک چین و اینترنت اشیا زیرساخت های شبکه بسیار اهمیت یافته اند، از این رو طراحی شبکه و مرکز داده باید توسط کارشناسان و با دقت زیادی صورت گیرد تا در کلیه اموری که از طریق شبکه انجام می شوند دچار مشکل نشوید.

سخن پایانی

در عصر اطلاعات، تبادل اطلاعات به خصوص در سازمان ها بسیار حائز اهمیت است در نتیجه باید با شبکه و نحوه پیاده سازی شبکه وای فای سازمانی آشنا باشیم تا بتوانیم شبکه یک سازمان را به خوبی مدیریت کنیم. شبکه های سازمانی دارای 4 فاکتور اصلی نظیر اکسس پوینت، زیرساخت شبکه و … برای راه اندازی می باشند. جهت مشاوره درباره مدیریت و راه اندازی شبکه اینترنت سازمانی می توانید از طریق شماره تماس 02148650 با کارشناسان مجرب صفرویک در تماس باشید.

سوالات متداول نحوه پیاده سازی شبکه وای فای سازمانی

  1. آیا این موارد برای اینترنت های خانگی نیز موثر هستند؟
    بله اما در اینترنت های خانگی این موارد اضافی می باشند زیرا اینترنت خانگی نیاز به این حجم از امنیت نداشته و تنها با عوض کردن پسورد به صورت دوره ای و داشتن اندازه مصرف اینترنت به طور میانگین می توانید از امنیت آن مطمئن باشید.
  2. بلاک چین چیست؟
    بلاک چین یا زنجیره بلوکی سیستمی برای ذخیره اطلاعات می باشد که از امنیت بالایی برای حفظ این اطلاعات برخوردار است.
  3. اینترنت اشیا چیست؟
    اینترنت اشیا ارتباط دستگاه ها با شبکه هایی است که از طریق آن می توانند با کاربرانشان تعامل داشته باشند.

داغ‌ترین مطالب روز

بهترین DNS برای گیم

بهترین DNS برای گیم

DNS یکی از مهم ترین مواردی است که سبب می شود تا تجربه شما از بازی کردن بهبود یافته و اتصال شما به سرورها پایداری و ثبات پیدا کند. اما پیدا کردن دی ان اس خوب برای بازی ها آنلاین به خصوص بازی هایی نظیر Valorant، Call of Duty و … همواره چالش محسوب شده […]

۱۶ خرداد ۱۴۰۱ ۷

سرور ابری

سرور ابری

سرور ابری و یا سرویس ابری از اصطلاحاتی هستند که امروزه به آن زیاد بر می خوریم. اما شاید تا کنون درک درستی در خصوص خدمات مبتنی بر ابر و سرور ابری (سرور رایانش ابری) نداشته باشیم. انتخاب خدمات مرکز داده مناسب ، می تواند تاثیر به سزایی در هزینه های یک کسب و کار […]

۲ تیر ۱۳۹۹ ۵

آموزش دانلود از اینترنت

آموزش دانلود از اینترنت

دانلود کردن بخش جدایی ناپذیر این روزهای زندگی شده است. هر روز حجم عظیمی از اطلاعات دانلود و آپلود شده و به زندگی مجازی جان می بخشد. اما نحوه دانلود اصولی و حرفه ای از اینترنت به چه صورت است؟ چطور دانلود کنیم که از سالم بودن فایل اطمینان بالایی داشته باشیم؟ در این مقاله […]

۱۱ بهمن ۱۴۰۰ ۳

آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7

آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7

اینترنت یکی از مهم ترین عناصر زندگی در عصر امروز است. اما اگر نتوانیم با ویندوز به اینترنت وصل شویم چه؟ مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7 چیست؟ در این مقاله به آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7 می پردازیم تا با بررسی راه حل های آن بتوانید به صورت اصولی […]

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۳

سرور مجازی مناسب کسب‌وکار کوچک

سرور مجازی مناسب کسب‌وکار کوچک

امروزه در دنیای مدرن و پیشرفته‌ای زندگی می‌کنیم که پتانسیل‌های کسب‌وکارها بدون معرفی در فضای مجازی، دست‌نخورده و اتلاف شده باقی می‌مانند و امکان شکست آن‌ها افزایش می‌یابد. بنابراین، طراحی و استفاده از یک وب سایت می‌تواند به گسترش این کسب‌وکارهای کوچک کمک کند و آن را به سرعت توسعه دهد. این وب سایت به […]

۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ۲

دیدگاه‌ها

comment symbol

برای این مقاله ۰ دیدگاه نوشته شده است. دیدگاه شما چیست؟

شما نیز، دیدگاه خود را از طریق دکمه زیر به اشتراک بگذارید.

نوشتن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *