صفحه اصلی

مدل‌های پیاده سازی رایانش ابری

۱۱ آذر ۱۳۹۹

رایانش ابری بطور معمول به سه دسته ابر عمومی – ابر خصوصی – ابر ترکیبی یا مولتی کلود تقسیم می‌شود. در ادامه بطور جداگانه به هر یک می‌پردازیم.

 

 

ابر عمومی (Public Cloud)

 

در این نوع از سیستم ابری تمامی زیرساخت‌ها مثل سرور و فضای ذخیره سازی توسط شرکت ارائه دهنده خدمات پشتیبانی می‌شود و امکان استفاده از آنها بوسیله اینترنت توسط کاربر فراهم می‌شود. لازم به ذکر است که تمامی تجهیزات نگهداری و سخت افزاری آن بر عهده شرکت ارائه کننده است.

 

ابر خصوصی و عمومی در رایانش ابری

 

آنچه که باید بدانید: سرور ابری چیست و چه سرور ابری مناسب است ؟

 

ابر خصوصی (Private Cloud)

 

در این مدل از رایانش ابری زیرساخت‌ها، بصورت خصوصی برای یک سازمان و نهاد خاص ارائه می‌شود و تمامی منابع سخت افزاری و نرم افزاری آن توسط سازمان مورد نظر نگهداری می‌شود. سرور و فضای ابری نیز در دیتاسنترهای مخصوص پیاده سازی و میزبانی می‌شود. تمام اطلاعات سرور ابری توسط خود سازمان نگهداری و مدیریت می‌شود، از این روی هیچ نیروی خارجی نمی‌توانید به این اطلاعات نفوذ کند این مدل بیشتر برای نهادهای دولتی و بانکی استفاده می‌شود که قصد انجام پروژه های کارآمد و حساس را دارند.

 

برای دریافت مشاوره و یا خرید سرویس مناسب با شماره ی 02148657 تماس بگیرید و یا از طریق فرم زیر درخواست خود را به ثبت برسانید.

     

    بیشتر بخوانید : بهترین فضاهای ذخیره سازی ابری رایگان

     

     

    رایانش هیبریدی در رایانش ابری

     

    ابر ترکیبی (Hybrid Cloud)

     

    همانطور که از نامش پیداست، ترکیبی از دو مدل رایانش ابری اول است. شرکت‌ها و موسساتی که از این دو مدل استفاده می‌کنند می توانند نسبت به نیاز خود از مزیت‌های هر دو رایانش بهره مند شوند. اگر فعالیت سازمان بطور معمول انجام می‌شد و حساسیت زیادی نداشت، از ابر عمومی استفاده می‌کنند ولی اگر عملیات مورد نظر بسیار حساس و محرمانه بود، آنگاه رایانش ابر خصوصی وارد میدان می‌شود.

     

    شاید دوست داشته باشید بدانید: دورکاری لذت بخشی که بستر ابری برایتان فراهم میکند

    برچسب ها :

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *