TSMC با تسهیلات دریافتی می تواند بر رشد صنعت نیمه هادی تاثیر بیشتری بگذارد؟

۱۸ اسفند ۱۴۰۲ مطالعه ۱ دقیقه

تأثیر اعطای تسهیلات مالی چین و ژاپن به شرکت TSMC بر روی صنعت نیمه‌هادی

در سال‌های اخیر، چین و ژاپن به طور فزاینده‌ای تسهیلات مالی خود را برای تولیدکنندگان تراشه‌ها، به‌طور کلی، و شرکت TSMC به‌طور خاص افزایش داده‌اند.

در مجموع این شرکت حدود 1.51 میلیارد دلار تسهیلات دولتی از چین و ژاپن دریافت کرده است که از آن برای ساخت و تجهیز کارخانه‌های خود استفاده کرده است،

به نقل از TrendForce. بنا بر گزارش سالانه TSMC ، شعب فرعی مانند JASM و TSMC Nanjing تسهیلاتی از دولت‌های ژاپن و چین برای راه‌اندازی و عملیات کارخانه‌های محلی دریافت کرده‌اند که اصولاً برای حمایت از هزینه‌های خرید دارایی‌ها، کارخانه و تجهیزات و هزینه‌های جزئی و هزینه‌هایی که از ساخت و تولید کارخانه ناشی می‌شود، استفاده شده‌اند.

در 31 دسامبر 2023 و 2022، TSMC به ترتیب مجموع 47,546 میلیارد دلار NT (1.51 میلیارد دلار) و 7,051 میلیارد دلار NT (224.1 میلیون دلار) به عنوان تسهیلات دولتی دریافت کرده است.

ژاپن نقش حیاتی در افزایش این تسهیلات داشته است، زیرا دولت ژاپن تسهیلات قابل توجهی به شعبه JASM شرکت TSMC برای کارخانه جدید خود در Kumamoto ژاپن به منظور تجدید رونق صنعت نیمه‌هادی ژاپن ارائه داده است.

کارخانه Kumamoto Fab شرکت TSMC حمایت کامل از هر دو دولت مرکزی و محلی ژاپن را دریافت کرده است. در همین حال، ژاپن از حمایت خود برای TSMC با ارائه 732 میلیارد ین (4.86 میلیارد دلار) به‌عنوان تسهیلات برای ساخت کارخانه دوم افزایش می‌دهد.

درباره اینکه چگونه دولت چین از گسترش کارخانه TSMC با قابلیت 28 نانومتری خود در Nanjing حمایت کرده است، اطلاعات زیادی وجود ندارد، اما بزرگترین تولیدکننده قراردادی تراشه‌ها در جهان اعلام کرد که از حمایت جمهوری خلق چین بهره‌برده است.

با توجه به این تسهیلات مالی بزرگ از سوی چین و ژاپن به این شرکت، می‌توان گفت که این پیشرفت‌ها می‌تواند تأثیرات عمیقی بر روی صنعت نیمه‌هادی جهانی داشته باشد.

این اقدامات نه‌تنها می‌توانند به توسعه تکنولوژی تراشه‌ها کمک کنند، بلکه می‌توانند باعث رقابت‌پذیری بیشتر در بازار جهانی شود و به توسعه اقتصادی هر دو کشور کمک کنند.

از آنجایی که تولید تراشه‌ها امروزه بخش حیاتی از تکنولوژی‌های پیشرفته است، حمایت از شرکت‌های مانند TSMC می‌تواند اهمیت بسیاری برای پیشرفت صنعت نیمه‌هادی و اقتصاد جهانی داشته باشد.

به طور کلی، این تسهیلات مالی از سوی چین و ژاپن به این شرکت نشان از تمرکز و تعهد این کشورها به توسعه صنعت نیمه‌هادی دارد و می‌تواند به عنوان یک مثال موفقیت‌آمیز از همکاری بین دولت و بخش خصوصی در راستای توسعه فناوری‌های حیاتی برای اقتصاد دیجیتال جهانی مورد بررسی قرار گیرد.

در مقابل، عملیات TSMC در آریزونا با مشکلاتی روبرو شده است. ساخت اولین Fab جدید این شرکت در ایالات متحده در سال‌های اخیر در اوایل سال 2021 آغاز شد در ادامه با یک مراسم بزرگ در دسامبر 2022  ابزاالات بزرگ رونمایی شد و شروع تولید برای سال 2024 برنامه‌ریزی شد. اما جدول زمانی فاز 1 برای فاب 21 به دلیل ادعای کمبود نیروی کار در ایالت به سال 2025 موکول شده است.

بدتر از آن این است که شرکت نصب تجهیزات فاز 2 فاب 21 را به دلیل فقدان یارانه های ایالات متحده و عدم اطمینان در مورد تقاضا به تاخیر انداخت. در نتیجه، فاز 2 فاب 21، که تصور می‌شود قادر به ساخت تراشه‌های مبتنی بر فناوری‌های کلاس 3 نانومتری است، اکنون به‌طور قابل توجهی دیرتر از آنچه در ابتدا انتظار می‌رفت، در سال 2027 یا 2028 در دسترس خواهد بود.


داغ‌ترین مطالب روز

بهترین DNS برای گیم

بهترین DNS برای گیم

DNS یکی از مهم ترین مواردی است که سبب می شود تا تجربه شما از بازی کردن بهبود یافته و اتصال شما به سرورها پایداری و ثبات پیدا کند. اما پیدا کردن دی ان اس خوب برای بازی ها آنلاین به خصوص بازی هایی نظیر Valorant، Call of Duty و … همواره چالش محسوب شده […]

۱۶ خرداد ۱۴۰۱ ۷

سرور ابری

سرور ابری

سرور ابری و یا سرویس ابری از اصطلاحاتی هستند که امروزه به آن زیاد بر می خوریم. اما شاید تا کنون درک درستی در خصوص خدمات مبتنی بر ابر و سرور ابری (سرور رایانش ابری) نداشته باشیم. انتخاب خدمات مرکز داده مناسب ، می تواند تاثیر به سزایی در هزینه های یک کسب و کار […]

۲ تیر ۱۳۹۹ ۵

آموزش دانلود از اینترنت

آموزش دانلود از اینترنت

دانلود کردن بخش جدایی ناپذیر این روزهای زندگی شده است. هر روز حجم عظیمی از اطلاعات دانلود و آپلود شده و به زندگی مجازی جان می بخشد. اما نحوه دانلود اصولی و حرفه ای از اینترنت به چه صورت است؟ چطور دانلود کنیم که از سالم بودن فایل اطمینان بالایی داشته باشیم؟ در این مقاله […]

۱۱ بهمن ۱۴۰۰ ۳

آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7

آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7

اینترنت یکی از مهم ترین عناصر زندگی در عصر امروز است. اما اگر نتوانیم با ویندوز به اینترنت وصل شویم چه؟ مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7 چیست؟ در این مقاله به آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7 می پردازیم تا با بررسی راه حل های آن بتوانید به صورت اصولی […]

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۳

سرور مجازی مناسب کسب‌وکار کوچک

سرور مجازی مناسب کسب‌وکار کوچک

امروزه در دنیای مدرن و پیشرفته‌ای زندگی می‌کنیم که پتانسیل‌های کسب‌وکارها بدون معرفی در فضای مجازی، دست‌نخورده و اتلاف شده باقی می‌مانند و امکان شکست آن‌ها افزایش می‌یابد. بنابراین، طراحی و استفاده از یک وب سایت می‌تواند به گسترش این کسب‌وکارهای کوچک کمک کند و آن را به سرعت توسعه دهد. این وب سایت به […]

۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ۲

دیدگاه‌ها

comment symbol

برای این مقاله ۰ دیدگاه نوشته شده است. دیدگاه شما چیست؟

شما نیز، دیدگاه خود را از طریق دکمه زیر به اشتراک بگذارید.

نوشتن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *