استفاده از سامانه شاد رایگان شد

۱۲ مهر ۱۴۰۰ مطالعه ۲ دقیقه

استفاده از سامانه شاد در بستر اینترنت ADSL صفر و یک رایگان شد؛
نسخه جدید اپلیکیشن «شبکه آموزشی دانش آموزی» (شاد) با حضور وزیر آموزش و پرورش رو نمایی شد؛ وی با اشاره به اضافه شدن قابلیت‌های تعاملی و امکان تدریس زنده برای معلمان از رایگان و همگانی بودن خدمات پایه شاد خبر داد، از طرفی با اضافه شدن امکانات جدید اپلیکیشن اینترنت مورد استفاده کاربران هم بیشتر خواهد بود به همین جهت شرکت صفر اینترنت مصرفی شاد را در سرویس های اینترنت ADSL رایگان کرد تا که بتواند پاسخگوی نیاز و دغدغه ی دانش آموزان و معلمان عزیز در استفاده از شاد باشد.

امروزه دنیای بازی‌های آنلاین طرفداران زیادی پیدا کرده است و افراد زیادی را در دنیای مجازی گردهم آورده است. از همین رو بسیاری از طرفداران بازی‌‌های آنلاین به دنبال سرورهای خلوت تر برای انجام بازی‌هایی با کیفیت بالاتر یا اصطلاحا بدون لگ هستند. به همین دلیل بسیاری از آنها در فکر استفاده از سرورهای اختصاصی هستند. اما باید به این نکته توجه داشت که داشتن یک سرور اختصاصی هزینه زیاد و متعاقبا تکنولوژی و دانش بسیار بالایی را طلب خواهد کرد. به همین دلیل به بسیاری از طرفداران بازی‌های آنلاین خرید گیم سرور ( سرورهای اختصاصی مجازی مخصوص بازی ) را پیشنهاد می‌دهیم. در زیر به پنج مورد از مزایای این سرورها اشاره میکنیم: ۱- دسترسی کامل به فضای سرور و استفاده از تمام قابلیت‌‌های آن ۲- دسترسی و امکان استفاده از سیستم عامل ویندوز و یا لینوکس ۳- قابلیت‌های بسیار زیاد و در دسترس ۴- نصب آسان و پشتیبانی کامل در هنگام بروز مشکل ۵- دارای سرور‌های تیمی و سرور‌‌های عمومی

ویژگی‌های گیم سرور

برای آنکه گیم سرور ها بتوانند عملکرد قابل قبولی داشته باشند، باید که حجم زیادی از اطلاعات کاربران و بازی‌ها را پردازش کنند و با توجه به درخواست کاربران به آن‌‌ها در زمان مناسب پاسخ مناسبی بدهند. از همین رو سرورهای بازی می‌بایست دارای یک پردازشگر قوی و همچنین یک حافظه‌ی قابل اعتماد و قدرتمند باشند. داشتن چنین فاکتورهایی باعث می‌شود که سرور پینگ کمتری داشته در نتیجه رضایت کاربران را به دنبال داشته باشد.

انتخاب بین سرورهای اختصاصی و یا مجازی؟

این مسئله به طور کامل به خود شما باز می‌گردد. اگر شما دانش لازم درنحوه کار با سرورهای اختصاصی را دارا هستید و از منابع مالی کافی نیز بهرمند هستید برای استفاده از سرور اختصاصی هیچ مشکلی جلوی پای شما نخواهد بود. اما اگر دانش کامل در این زمینه را نداشته و بودجه در نظر گرفته شده برای این کار محدود است؛ قطعا پیشنهاد ما به شما استفاده از سرورهای اختصاصی مجازی است.  اما باید به این نکته توجه کنید که هر دو این سرورها مزیت‌‌های خاص و مختص به خود را دارا هستند.

سرور اختصاصی چیست؟

در استفاده از سروهای اختصاصی شما تمام قدرت سرور و همینطور تمام قدرت سخت‌افزارهای سرور را در اختیار دارید و شما هیچ بخشی از سرور خود را با شخص یا اشخاصی به اشتراک نمیگذارید. اصولا سرورهای اختصاصی قدرتمند هستند زیرا از تمام ظرفیت‌های سخت‌افزاری سرور میتوانید استفاده کنید. در سرورهای اختصاصی به عنوان ادمین به تمام لایه‌های سرور دسترسی داشته و می‌توانید آن را با توجه به نیاز خود شخصی سازی کنید. اما روی دیگر سکه داشتن دانش کافی و مناسب در این زمینه است. از آنجایی که شما مسئولیت کامل سرور را بر عهده دارید، باید توانایی تشخیص فضاهای خالی امنیتی را داشته و در رفع سریع آنها اقدام کنید.

چه زمانی استفاده از سرور مجازی، انتخابی مناسب است؟

استفاده از سرور مجازی برای شما بسیار ارزان و مقرون به صرفه خواهد بود زیرا هزینه‌ی اجاره‌سرور بسیار کم است؛ اما باید این نکته را مدنظر قرار دهید که دسترسی شما به سرور محدود می‌شود و همچنین به دلیل اشتراکی بودن این سرور عملکرد آن در بازه‌های زمانی مختلف دارای نوسان است. هرچه تعداد بازیکن‌ها بر روی سرور مجازی بیشتر باشد عملکرد آن متفاوت خواهد بود. یک سرور کوچک مجازی با رم کافی می‌تواند برای بازی ۱۶ نفر به طور همزمان مناسب باشد.

سرور اختصاصی شما بر روی وینوز باشد یا لینوکس انتخاب با شماست 

برای انتخاب سیستم عامل سرور مجازی، بین لینوکس و ویندوز باید یکی را انتخاب کنید. هرکدام از این سیستم عامل‌ها مزایا و معایب خود را برای کاربران دارند اما انتخاب نوع سیستم عامل  باید با توجه به نیازهای شما باشد برای مثال سیستم عامل ویندوز برای بازی مناسب تر است، حال آنکه هر دو سیستم عامل نیازهای گیم سرور ها را فراهم می آورند.

تفاوت میان سیستم عامل ویندوز سرور و سیستم عامل لینوکس سرور 

سیستم عامل ویندوز در مقایسه با سیستم عامل لینوکس به راحتی و با سرعت بیشتری نصب می‌شود اما دست و پای شما در اعمال بعضی از تغییرات  نسبت به لینوکس بسته تر است. حال آنکه بسیاری از شرکت‌های بازی سازی پشتیبانی بهتری بر روی سیستم عامل ویندوز دارند. سیستم عامل ویندوز مایکروسافت یک نرم افزار بسته و اختصاصی است. این بدان معناست که کدهای برنامه‌‌هایی که بر روی سیستم عامل ویندوز نصب می‌شود و همینطورخود ویندوز به راحتی قابل دسترس نیستند و نمی‌توان آنها را تغییر داد. همچنین کپی کردن نرم افزارها در سیستم عامل ویندوز امکان پذیر نیست. برای استفاده از ویندور نیاز است که در ابتدا لایسنس یا گواهی اعتبار ویندوز را خریداری کنید. اگر قصد خرید یک سرور بر مبنای ویندوز را دارید حتما یک گواهی اعتبار همراه آن دریافت می کنید. برای سرور بر مبنای سیستم عامل ویندوز، ویندوز سرور ۲۰۱۲ آر۲ و ویندوز سرور ۲۰۱۶ بسیار مناسب هستند. ویندوز سرور ۲۰۱۲ آر ۲ بر روی ویندوز ۸.۱ و ویندوز سرور ۲۰۱۶ بر روی ویندوز ۱۰ بهترین و بیشترین کارایی را دارند. روی دیگر سکه سیستم عامل لینوکس قرار دارد که کدهای آن به راحتی قابل دسترس بوده و می‌توان آن را به راحتی شخصی سازی کرد. توسعه دهندگان لینوکس شامل عده‌ی زیادی از متخصصان این حوزه می‌شوند که بر روی ورژن‌های جدیدتر آن کار میکنند و آن را آپدیت و بروز نگه می‌دارند. بسیاری از میزبان‌‌های گیم سرور ها سرور لینوکس را به قیمت‌هایی بسیار کمتر در اختیار کاربران قرار می‌دهند و هیچ هزینه‌ای را از آنها دریافت نمی‌کنند.

اتصال به گیم سرور

Alt تصویر:اتصال به سرور بازی با سه سیستم عامل ویندوز، لینوکس و مک در سیستم‌‌هایی که سیستم عامل آن‌ها ویندوز است کار بسیار راحت است و می توانند با کانکشن هایی که بر روی دسکتاپ قرار دارد به سرور متصل شوند و یا از نرم افزار PuTTY استفاده کنند. میزبان شما و شرکتی که هاست را برای شما تامین میکند همه‌ی اطلاعات اتصال به اینترنت را در اختیار شما قرار می‌دهند. اگر از سیستم عامل مک بر روی سیستم خود استفاده می‌کنید، می‌توانید به طور مستقیم از ترمینال بهره ببرید. از داک شروع کنید به قسمت اپلیکیشن رفته از آنجا به یوتیلیتی و بعد ترمینال.  سپس ssh  را وارد کنید که شامل  [your username]@[your server] و یا [your username]@[your IP] بعد از انجام این مراحل تنها کاری که باید انجام دهید وارد کردن رمز عبور است. در توسعه دهنده‌های لینوکسی مانند Ubuntu  سیستم کار به همین شکل است که به ترمینال رفته و در آنجا ssh [your username]@[your server/your IP] را وارد می‌کنید و بعد از وارد کردن رمز عبور، شما به سرور متصل می‌شوید.وی پی اس (VPS) مخفف کلمه‌ی سرور اختصاصی مجازی است. وی پی اس هاستینگ یکی از پرطرفدارترین سرویس‌های ارائه دهنده خدمات هاستینگ یا میزبانی است که شما می‌توانید برای وبسایت خود از آنها استفاده کنید.  برای اینکه در فضای اینترنت صفحه یا وب سایت خود را داشته باشید لازم است که آن را در یکی از سرورهای مجازی یا فیزیکی میزبانی کنید. داشتن یک سرور اختصاصی هزینه‌ی زیادی در بر دارد و اداره‌ی آن برای افراد عادی و با دانش کم بیش از حد مشکل است. به همین خاطر بسیار مقرون به صرفه است تا از سرورهای اختصاصی مجازی استفاده کنید. اگر ترافیک و ورودی وب سایت شما بسیار زیاد است داشتن یک سرور اختصاصی و یا اجاره کردن آن کار معقولانه ای است. اما اکثر کسانی که در این محیط در حال کارکردن هستند احتیاج به خرید سرور اختصاصی نداشته و با داشتن فضا و حجم کوچکی از سرور نیاز آن‌ها بر طرف می‌شود. اگر شما به تازگی شروع به کار کرده‌اید به شما پیشنهاد می‌کنیم که از یک هاست اشتراکی برای میزبانی از وب سایت خود استفاده کنید. اما اگر به این نتیجه رسیده‌اید که داشتن یک سرور اختصاصی می‌تواند به شما کمک کند؛ به شما پیشنهاد می‌دهیم که از سرورهای اختصاصی مجازی یا وی پی اس استفاده کنید.

سرورهای اختصاصی مجازی چگونه کار میکنند؟

برای اینکه به درک درستی از سرورهای اختصاصی مجازی برسید یک مثال راحت برای شما می‌زنیم. فرض کنید که شما بر روی کامپیوتر شخصی خود ویندوز ۷ نصب کرده اید اما همزمان می‌توانید از سیستم عامل ویندوز xp و یا سیستم عامل لینوکس بدون ری استارت کردن کامپیوتر، نیز استفاده کنید. برای دریافت مشاوره و یا خرید سرویس مناسب با شماره ی  02148655 تماس بگیرید و یا از طریق فرم زیر درخواست خود را به ثبت برسانید. [contact-form-7 id=”3753″ title=”درخواست مشاوره خدمات b2b صفرویک”]

مزایای وی پی اس چیست؟

 قابلیت‌ها: اگر مسائل امنیتی برای شما اهمیت زیادی دارد و در فکر افزایش آن هستید به شما استفاده از وی پی اس (سرور مجازی) را پیشنهاد می‌کنیم. سرورهای مجازی با دارا بودن قابلیت‌‌هایی نظیر: در اختیار داشتن فضای بیشتر برای بازیابی اطلاعات و بک آپ، قابلیت مانیتور کردن پیشرفته، افزایش کارایی وب‌سایت‌، اضافه کردن امکان پرداخت آنلاین و غیره می‌‎تواند شما را در رسیدن به هدفتان کمک کند. استفاده از یک سرور مجازی نسبت به فضای میزبانی اشتراکی (وب هاستینگ) سرعت و عملکرد سایت را به شکل قابل توجهی بهبود می بخشد.

کاهش سرعت: در هنگام شروع به کار به دلیل حجم پایین ورودی قطعا برای وب‌سایت شما مشکلی پیش نخواهد آمد. اما به محض اینکه تعداد محتواهای وب‌سایت شما افزایش پیدا کرد و تعداد مراجعه کنندگان آن نیز افزایش یافت شما با کندی بیش از حد وب‌سایت خود مواجه خواهید شد. از همین رو استفاده از سرورهای مجازی بیش از پیش نیاز است. شخصی سازی: شما میتوانید از اپلیکیشن های مانند ای پَچ، پی اچ پی و غیره را بر روی سرور اختصاصی مجازی خود استفاده کنید این بدان معناست که می‌توانید با توجه به نیازتان سرور را برای خود شخصی سازی کنید. این در حالی است که تنظیمات خدمات هاستینگ تحت دسترسی شما نخواهد بود. افزایش ورودی: اگر وب‌سایت شما به تازگی شروع به کار کرده است، یک میزبان یا هاست اشتراکی می‌تواند برای  شما کافی باشد، اما به محض اینکه مخاطب شما افزایش پیدا کرد، باید به فکر تغییرات باشید. در این مواقع باید خطر بروز مشکل و یا کند شدن بیش از حد ‌وب‌سایت را در اثر افزایش بازدید از آن را در نظر داشته باشید و سرورهای خود را به وی پی اس ارتقاع دهید. فروشگاه اینترنتی: اگر قصد راه‌ اندازی یک فروشگاه اینترنتی را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم از سرورهای مجازی استفاده کنید زیرا بسیاری از این سرورها با پشت سر گذاشتن آزمایش‌ها و تست‌های امنیتی  فراوان در مراقبت از اطلاعات کارت‌‌های بانکی کاربران بسیار موفق عمل کرده‌اند.

تعرفه و خدمات سرور مجازی ( vps)


داغ‌ترین مطالب روز

بهترین DNS برای گیم

بهترین DNS برای گیم

DNS یکی از مهم ترین مواردی است که سبب می شود تا تجربه شما از بازی کردن بهبود یافته و اتصال شما به سرورها پایداری و ثبات پیدا کند. اما پیدا کردن دی ان اس خوب برای بازی ها آنلاین به خصوص بازی هایی نظیر Valorant، Call of Duty و … همواره چالش محسوب شده […]

۱۶ خرداد ۱۴۰۱ ۷

سرور ابری

سرور ابری

سرور ابری و یا سرویس ابری از اصطلاحاتی هستند که امروزه به آن زیاد بر می خوریم. اما شاید تا کنون درک درستی در خصوص خدمات مبتنی بر ابر و سرور ابری (سرور رایانش ابری) نداشته باشیم. انتخاب خدمات مرکز داده مناسب ، می تواند تاثیر به سزایی در هزینه های یک کسب و کار […]

۲ تیر ۱۳۹۹ ۵

آموزش دانلود از اینترنت

آموزش دانلود از اینترنت

دانلود کردن بخش جدایی ناپذیر این روزهای زندگی شده است. هر روز حجم عظیمی از اطلاعات دانلود و آپلود شده و به زندگی مجازی جان می بخشد. اما نحوه دانلود اصولی و حرفه ای از اینترنت به چه صورت است؟ چطور دانلود کنیم که از سالم بودن فایل اطمینان بالایی داشته باشیم؟ در این مقاله […]

۱۱ بهمن ۱۴۰۰ ۳

آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7

آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7

اینترنت یکی از مهم ترین عناصر زندگی در عصر امروز است. اما اگر نتوانیم با ویندوز به اینترنت وصل شویم چه؟ مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7 چیست؟ در این مقاله به آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7 می پردازیم تا با بررسی راه حل های آن بتوانید به صورت اصولی […]

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۳

سرور مجازی مناسب کسب‌وکار کوچک

سرور مجازی مناسب کسب‌وکار کوچک

امروزه در دنیای مدرن و پیشرفته‌ای زندگی می‌کنیم که پتانسیل‌های کسب‌وکارها بدون معرفی در فضای مجازی، دست‌نخورده و اتلاف شده باقی می‌مانند و امکان شکست آن‌ها افزایش می‌یابد. بنابراین، طراحی و استفاده از یک وب سایت می‌تواند به گسترش این کسب‌وکارهای کوچک کمک کند و آن را به سرعت توسعه دهد. این وب سایت به […]

۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ۲

دیدگاه‌ها

comment symbol

برای این مقاله ۰ دیدگاه نوشته شده است. دیدگاه شما چیست؟

شما نیز، دیدگاه خود را از طریق دکمه زیر به اشتراک بگذارید.

نوشتن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *