Onexplayer X1 با الهام از Nintendo Switch-inspired معرفی شد

۲۷ دی ۱۴۰۲ مطالعه ۱ دقیقه

OneXPlayer X1 کنسول بازی‌های دستی 3-به-1 الهام گرفته از Nintendo Switch با نمایشگر 1600p 120Hz و پردازنده Meteor Lake

یک ماه پس از انتشار تیزر اصلی، OneXPlayer کنسول بازی‌های دستی جدید خود را به نام OneXPlayer X1 معرفی کرد. این کنسول سه حالت عملکرد متمایز را دارد که آن را از کنسول‌های بازی 2-به-1 سنتی متمایز می‌کند.

OneXPlayer X1 را به عنوان اولین “کنسول بازی‌های دستی 3-به-1 با صفحه نمایش بزرگ” در جهان تبلیغ می‌کند که حالت لپتاپ، تبلت و بازی دستی الهام گرفته از Nintendo Switch را دارد. این کنسول هنوز موجود نیست، اما OneXPlayer تخفیف راه‌اندازی برای آن را در صفحه Indiegogo خود برای علاقمندان به خرید کنسول 3-به-1 جدید ارائه می‌دهد.

از نظر مشخصات فنی، این کنسول بازی‌های دستی با پردازنده‌های جدید Intel Core Ultra 155H یا Ultra 125H عرضه می‌شود. این پردازنده‌های جدید همچنین دارای راه‌حل‌های گرافیکی یکپارچه قدرتمند Intel هستند که شامل معماری گرافیکی Xe مشابه GPU‌های دسکتاپ A-series پرقدرت Intel می‌شوند.

پردازنده Ultra 155H هشت هسته Xe دارد در حالی که Ultra 125H هفت هسته دارد. همچنین OneXPlayer X1 دارای حافظه و فضای ذخیره‌سازی با سرعت بالا است که شامل حافظه LPDDR5x با سرعت 7467MHz و شیار M.2 2280 با سرعت PCIe Gen می‌شود. صفحه نمایش با سرعت 120Hz تازه‌سازی می‌شود که آن را برای بازی‌های سریع مناسب می‌کند.

مشخصات دیگر شامل سیستم صوتی Harmon AudioEFX، کنترل‌گرهای قابل جداشدن (مشابه Switch)، Thunderbolt 4، Oculink، USB 4 و باتری 65.02 وات-ساعت با شارژ سریع 100W می‌شود.

همانطور که قبلاً اشاره شد، نقطه قوت اصلی این کنسول بازی‌های دستی جدید، عملکرد “3-به-1” آن است که حالت‌های لپتاپ، تبلت و بازی دستی اختصاصی را دارد. در حالت لپتاپ، کنسول مانند کلون Surface عمل می‌کند و دارای استند و صفحه کلید مانند Surface برای بازی کردن بازی‌های معمولی رایانه شخصی (با ماوس) یا انجام کار است. استند در حالت تبلت جمع می‌شود و صفحه کلید برای استفاده از تبلت جدا می‌شود.

برای استفاده دستی ، X1 دارای یک جفت کنترلر است که به سمت راست و چپ صفحه وصل می شود و از کنسول های مانند نینتندو سوئیچ تقلید می کند.

همچنین، می‌توانید دو دستگیره را به یک قطعه مرکزی وصل کنید و دستگیره‌ها را به یک کنترلر بازی مستقل تبدیل کنید.

در حال حاضر زمان در دسترس بودن این کنسول بازی هنوز اعلام نشده است ،اما بر اساس تخفیف عرضه کننده سازنده، به نظر می رسد OneXPlayer X1 می تواند در هر زمانی وارد بازار شود.


داغ‌ترین مطالب روز

بهترین DNS برای گیم

بهترین DNS برای گیم

DNS یکی از مهم ترین مواردی است که سبب می شود تا تجربه شما از بازی کردن بهبود یافته و اتصال شما به سرورها پایداری و ثبات پیدا کند. اما پیدا کردن دی ان اس خوب برای بازی ها آنلاین به خصوص بازی هایی نظیر Valorant، Call of Duty و … همواره چالش محسوب شده […]

۱۶ خرداد ۱۴۰۱ ۷

سرور ابری

سرور ابری

سرور ابری و یا سرویس ابری از اصطلاحاتی هستند که امروزه به آن زیاد بر می خوریم. اما شاید تا کنون درک درستی در خصوص خدمات مبتنی بر ابر و سرور ابری (سرور رایانش ابری) نداشته باشیم. انتخاب خدمات مرکز داده مناسب ، می تواند تاثیر به سزایی در هزینه های یک کسب و کار […]

۲ تیر ۱۳۹۹ ۵

آموزش دانلود از اینترنت

آموزش دانلود از اینترنت

دانلود کردن بخش جدایی ناپذیر این روزهای زندگی شده است. هر روز حجم عظیمی از اطلاعات دانلود و آپلود شده و به زندگی مجازی جان می بخشد. اما نحوه دانلود اصولی و حرفه ای از اینترنت به چه صورت است؟ چطور دانلود کنیم که از سالم بودن فایل اطمینان بالایی داشته باشیم؟ در این مقاله […]

۱۱ بهمن ۱۴۰۰ ۳

آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7

آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7

اینترنت یکی از مهم ترین عناصر زندگی در عصر امروز است. اما اگر نتوانیم با ویندوز به اینترنت وصل شویم چه؟ مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7 چیست؟ در این مقاله به آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7 می پردازیم تا با بررسی راه حل های آن بتوانید به صورت اصولی […]

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۳

سرور مجازی مناسب کسب‌وکار کوچک

سرور مجازی مناسب کسب‌وکار کوچک

امروزه در دنیای مدرن و پیشرفته‌ای زندگی می‌کنیم که پتانسیل‌های کسب‌وکارها بدون معرفی در فضای مجازی، دست‌نخورده و اتلاف شده باقی می‌مانند و امکان شکست آن‌ها افزایش می‌یابد. بنابراین، طراحی و استفاده از یک وب سایت می‌تواند به گسترش این کسب‌وکارهای کوچک کمک کند و آن را به سرعت توسعه دهد. این وب سایت به […]

۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ۲

دیدگاه‌ها

comment symbol

برای این مقاله ۰ دیدگاه نوشته شده است. دیدگاه شما چیست؟

شما نیز، دیدگاه خود را از طریق دکمه زیر به اشتراک بگذارید.

نوشتن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *