Raspberry Pi RP2040 در کنسول Game Boy !

۲۸ بهمن ۱۴۰۲ مطالعه ۱ دقیقه

Raspberry Pi RP2040 در کنسول بازی بسیار کوچک (غیر رسمی) Game Boy مشاهده شد.

رزولوشن کوچک بازی‌های رترو باعث شده تا مناسب برای پروژه‌های دستگاه‌های قابل حمل کوچک مانند این دستگاه قابل حمل بسیار کوچک Game Boy باشند که توسط Elliot Coll ساخته شده و در Youtube فیلم های آن  به اشتراک گذاشته شده است.

به گفته coll، او در حال مرور سایت فروشگاه Aliexpress بود که به این دستگاه قابل حمل شبیه‌ساز بازی‌های رترو بسیار کوچک برخورد کرد که به نظر می‌رسد دارای پردازنده RP2040 از Raspberry Pi است.

Coll توضیح می‌دهد که لیست محصول احتمالا دارای یک PCB سفارشی بوده که با مشاهده دقیق، به نظر می‌رسد دارای یک RP2040 است. قیمت این دستگاه حدود 85 دلار (USD) بود و کمترین مقدار دستورالعمل را داشت.

دستگاه دارای D-pad معمولی و همچنین دکمه‌های A، B، Start و Select است. پردازنده اصلی Game Boy به نام Sharp LR35902 بود که می‌توانست تا 4.19 مگاهرتز برسد.

مشاهده عملکرد RP2040، به نظر معمولی نیست زیرا می‌تواند تا 133 مگاهرتز برسد. با این حال، هنوز مشخص نیست که دقیقاً چه نرم‌افزاری برای انجام شبیه‌سازی یا فایل‌های ROM استفاده می‌شود.

شکاف کارتریج در پشت به عنوان شکاف کارت SD کار می‌کند و جایی است که تمام ROM های شما بارگذاری می‌شوند. Game Boy از باتری LiPo برای تغذیه استفاده می‌کند، بنابراین ماژول شارژ LiPo برای استفاده قابل حمل ضروری است.

نزدیک‌ترین چیزی که تا به حال دیده‌ایم Thumby است، که آن هم بر اساس RP2040 ساخته شده و شبیه به Game Boy اصلی است. اگرچه هنوز مشخص نیست که دستگاه دقیقاً با چه سیستم عامل یا نرم‌افزاری کار می‌کند، می‌توانیم چند گزینه منو با متن چینی را ببینیم.

برای Coll زمان با کمی آزمون و خطا برای مرتب‌سازی گزینه‌های ورودی و چگونگی ناوبری منو طول کشید. به طور کلی، Game Boy به عنوان یک دستگاه قابل حمل بازی رترو عمل می‌کند.

با این حال ، آنقدر کوچک است که Coll در دیدن بازی ها روی صفحه کوچک مشکل داشت.

اگر می خواهید نگاهی دقیق تر به این پروژه Raspberry Pi بیندازید و آن را در عمل مشاهده کنید ، ویدیوی به اشتراک گذاشته شده در YouTube توسط Elliot Coll را بررسی کنید.


داغ‌ترین مطالب روز

بهترین DNS برای گیم

بهترین DNS برای گیم

DNS یکی از مهم ترین مواردی است که سبب می شود تا تجربه شما از بازی کردن بهبود یافته و اتصال شما به سرورها پایداری و ثبات پیدا کند. اما پیدا کردن دی ان اس خوب برای بازی ها آنلاین به خصوص بازی هایی نظیر Valorant، Call of Duty و … همواره چالش محسوب شده […]

۱۶ خرداد ۱۴۰۱ ۷

سرور ابری

سرور ابری

سرور ابری و یا سرویس ابری از اصطلاحاتی هستند که امروزه به آن زیاد بر می خوریم. اما شاید تا کنون درک درستی در خصوص خدمات مبتنی بر ابر و سرور ابری (سرور رایانش ابری) نداشته باشیم. انتخاب خدمات مرکز داده مناسب ، می تواند تاثیر به سزایی در هزینه های یک کسب و کار […]

۲ تیر ۱۳۹۹ ۵

آموزش دانلود از اینترنت

آموزش دانلود از اینترنت

دانلود کردن بخش جدایی ناپذیر این روزهای زندگی شده است. هر روز حجم عظیمی از اطلاعات دانلود و آپلود شده و به زندگی مجازی جان می بخشد. اما نحوه دانلود اصولی و حرفه ای از اینترنت به چه صورت است؟ چطور دانلود کنیم که از سالم بودن فایل اطمینان بالایی داشته باشیم؟ در این مقاله […]

۱۱ بهمن ۱۴۰۰ ۳

آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7

آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7

اینترنت یکی از مهم ترین عناصر زندگی در عصر امروز است. اما اگر نتوانیم با ویندوز به اینترنت وصل شویم چه؟ مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7 چیست؟ در این مقاله به آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7 می پردازیم تا با بررسی راه حل های آن بتوانید به صورت اصولی […]

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۳

سرور مجازی مناسب کسب‌وکار کوچک

سرور مجازی مناسب کسب‌وکار کوچک

امروزه در دنیای مدرن و پیشرفته‌ای زندگی می‌کنیم که پتانسیل‌های کسب‌وکارها بدون معرفی در فضای مجازی، دست‌نخورده و اتلاف شده باقی می‌مانند و امکان شکست آن‌ها افزایش می‌یابد. بنابراین، طراحی و استفاده از یک وب سایت می‌تواند به گسترش این کسب‌وکارهای کوچک کمک کند و آن را به سرعت توسعه دهد. این وب سایت به […]

۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ۲

دیدگاه‌ها

comment symbol

برای این مقاله ۰ دیدگاه نوشته شده است. دیدگاه شما چیست؟

شما نیز، دیدگاه خود را از طریق دکمه زیر به اشتراک بگذارید.

نوشتن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *