آیا کارت گرافیک جدید Nvidia RTX 2000 در هفته آینده عرضه می شود

۲۳ بهمن ۱۴۰۲ مطالعه ۱ دقیقه

نسل جدید کارت‌های ورکستیشن Nvidia RTX 2000 برای عرضه در هفته آینده آماده می شود؟

VideoCardz تصویر کم‌رزولوشنی از نمای GPU ورکستیشن  RTX 2000 Ada به همراه فهرست‌های فروشگاه‌های قبل از عرضه را کشف کرده است. این GPU جدید ورکستیشن RTX 2000 به نظر می‌رسد که یک GPU مبتنی بر AD104 است، با 8 گیگابایت از حافظه GDDR6 (احتمالاً ECC) و پشتیبانی از PCIe Gen x16.

همچنین به نظر می‌رسد که هیچ اتصال برق خارجی ندارد، بنابراین ما باید انتظار داشته باشیم که TDP آن بیشتر از 75 وات (حداکثر مصرف برق معمولی اسلات PCIe) نباشد. دو نام مدل که در گزارش VideoCardz ذکر شده‌اند، Nvidia RTX 2000 ADA و Nvidia RTX2000E ADA هستند و قیمت تخمینی آن‌ها به ترتیب 600-650 و 500-630 دلار است.

آنچه پسوند “E” نشان می دهد در حال حاضر تأیید نشده است، اما “E” ممکن است به “Enterprise” اشاره داشته باشد. اگرچه ارزان‌تر از این دو مدل است، بنابراین شاید فقط هنگام خرید عمده در دسترس باشد.

از آنجایی که AD104 پردازنده گرافیکی مورد استفاده در GeForce RTX 4070 و RTX 4080 مصرف کننده است، این کارت ورکستیشن (ایستگاه کاری) باید در تئوری به دلیل شکل و وات کم آن بسیار قدرتمند باشد. کاهش وات تا این حد عملکرد را تا حد زیادی کاهش می دهد، اما AD104 یک پایه قوی را فراهم می کند.

علاوه بر این، تمامی GPU‌های ورکستیشن Nvidia (قبلاً Quadro نامیده می‌شدند) با فن های نوع بلوور (blower-style) عرضه می‌شوند که آن‌ها را برای تراکم‌دهی چندگانه GPU در سرورها و سناریوهای دیگر ورکستیشن نزد کاربران محبوب می‌کند.

در زمان نگارش این مقاله، مشخصات یک مدل سطح مبتدی «2000» به دلیل غیبت آن در فهرست‌های انویدیا از پردازنده‌های گرافیکی RTX معماری Ada برای ورکستیشن ها، مشخص نیست.

مشخصات پردازنده گرافیکی Ada Generation RTX 2000 با یک به‌روزرسانی طولانی مدت از کارت‌های گرافیکی سطح پایه انویدیا مطابقت دارد.

با کمی شانس، این گرد کردن از پیشنهادات ایستگاه کاری Ada Lovelace همچنین ممکن است Nvidia را به سمت در نظر گرفتن نام تجاری جدید برای نسل بعدی GPU های ایستگاه کاری خود سوق دهد.

طرح نامگذاری GPU های ایستگاه کاری Nvidia از زمان تغییر به طور فزاینده ای gen-over-gen طراحی شده است، به ویژه از انجا که GPU های اصلی RTX از یک طرح نامگذاری تقریبا یکسان استفاده می کنند، به جز تمرکز بر محدوده ثابت RTX XX-Y0 به جای RTX X-000 برای هر شماره مدل.

نیاز به افزودن “ADA Generation” به هر لیست محصول ساخته شده برای یک GPU ورکستیشن NVIDIA نسل فعلی برای سیستمی که برای استفاده از برند Quadro و برخی از اعداد به طور مؤثر استفاده می شود ، کمی بیش از حد است.


داغ‌ترین مطالب روز

بهترین DNS برای گیم

بهترین DNS برای گیم

DNS یکی از مهم ترین مواردی است که سبب می شود تا تجربه شما از بازی کردن بهبود یافته و اتصال شما به سرورها پایداری و ثبات پیدا کند. اما پیدا کردن دی ان اس خوب برای بازی ها آنلاین به خصوص بازی هایی نظیر Valorant، Call of Duty و … همواره چالش محسوب شده […]

۱۶ خرداد ۱۴۰۱ ۷

سرور ابری

سرور ابری

سرور ابری و یا سرویس ابری از اصطلاحاتی هستند که امروزه به آن زیاد بر می خوریم. اما شاید تا کنون درک درستی در خصوص خدمات مبتنی بر ابر و سرور ابری (سرور رایانش ابری) نداشته باشیم. انتخاب خدمات مرکز داده مناسب ، می تواند تاثیر به سزایی در هزینه های یک کسب و کار […]

۲ تیر ۱۳۹۹ ۵

آموزش دانلود از اینترنت

آموزش دانلود از اینترنت

دانلود کردن بخش جدایی ناپذیر این روزهای زندگی شده است. هر روز حجم عظیمی از اطلاعات دانلود و آپلود شده و به زندگی مجازی جان می بخشد. اما نحوه دانلود اصولی و حرفه ای از اینترنت به چه صورت است؟ چطور دانلود کنیم که از سالم بودن فایل اطمینان بالایی داشته باشیم؟ در این مقاله […]

۱۱ بهمن ۱۴۰۰ ۳

آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7

آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7

اینترنت یکی از مهم ترین عناصر زندگی در عصر امروز است. اما اگر نتوانیم با ویندوز به اینترنت وصل شویم چه؟ مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7 چیست؟ در این مقاله به آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7 می پردازیم تا با بررسی راه حل های آن بتوانید به صورت اصولی […]

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۳

سرور مجازی مناسب کسب‌وکار کوچک

سرور مجازی مناسب کسب‌وکار کوچک

امروزه در دنیای مدرن و پیشرفته‌ای زندگی می‌کنیم که پتانسیل‌های کسب‌وکارها بدون معرفی در فضای مجازی، دست‌نخورده و اتلاف شده باقی می‌مانند و امکان شکست آن‌ها افزایش می‌یابد. بنابراین، طراحی و استفاده از یک وب سایت می‌تواند به گسترش این کسب‌وکارهای کوچک کمک کند و آن را به سرعت توسعه دهد. این وب سایت به […]

۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ۲

دیدگاه‌ها

comment symbol

برای این مقاله ۰ دیدگاه نوشته شده است. دیدگاه شما چیست؟

شما نیز، دیدگاه خود را از طریق دکمه زیر به اشتراک بگذارید.

نوشتن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *