W9-3595x ایستگاه کاری جدید اینتل به نظر می‌توانند Threadripper AMD را شکست دهند

۱۲ بهمن ۱۴۰۲ مطالعه ۱ دقیقه

معرفی W9-3595x ، چیپ‌ جدید اینتل برای رقابت با AMD Threadripper، اما نتایج کارایی سنجی در بنچمارک Geekbench از  Xeon W9-3595X چیزی دیگری می گوید!

شایعاتی درباره بازنگری مدل‌های HEDT سری W-3500 به گوش می رسد بعد از اینکه یک لیست جدید در Geekbench توسط Benchleaks در X (تویتر) مشاهده شده است، در این نتایج این بنچمارک یک قطعه جدید مرموز از Xeon HEDT نشان داده شده است: Xeon W9-3595X (با ۶۰ هسته).

با این حال عملکرد چیپ جدید کمتر از نسخه قبلی‌اش، W9-3495X (با ۵۶ هسته)، در هر دو بنچمارک تک هسته‌ای و چند هسته‌ای است، اما حداقل اکنون می‌دانیم که اینتل قصد بازنگری سری Fishhawk Falls را در آینده دارد.

W9-3595X با ۶۰ هسته، 1611 امتیاز در بنچمارک تک هسته‌ای و 17118 امتیاز در بنچمارک چند هسته‌ای کسب کرده است.W9-3495X اینتل در تست تک هسته‌ای با 2088 امتیاز 22 درصد سریع‌تر و در بنچمارک چند رشته‌ای با 18872 امتیاز 9 درصد سریع‌تر بود.

W9-3495X دارای بالاترین فرکانس بوست مجازی ۴.۸ گیگاهرتز با Turbo Boost Max 3.0 است، دو برابر فرکانسی که W9-3595X به آن رسیده است.

شرم آور است که بخش جدیدتر در این معیار خاص کندتر از نسخه قبلی خود است، اما واضح است که W9-3595X مشاهده شده در Geekbench 6 یک نمونه اولیه است. Geekbench 6 حداکثر فرکانس ساعت پردازنده را فقط 2.884 گیگاهرتز ثبت کرده است که تفاوت عملکرد را توضیح می دهد.

صرف نظر از این که نتیجه Geekbench 6 به یک تازه سازی Fishhawk Falls برای پلتفرم ایستگاه کاری HEDT خروجی اینتل اشاره می کند. اولین بار چند ماه پیش شایعاتی درباره این به‌روزرسانی برای سری W-3500 و همچنین سری جدید W-2500 شنیدیم. به ویژه افشای اطلاعات مربوط به سری W-2500،به این موضوع اشاره کرد که این سری دو هسته اضافی، ساعت بالاتر و حافظه پنهان بیشتر عرضه می کند تا W-2500 را از سری W-2400 متمایز کند.

ما تا به حال شاهد افشای مشخصات قابل توجهی برای سری W-3500 نبوده ایم – ظاهراً سری W-3500 به روز رسانی مشابهی را دریافت خواهد کرد. W9-3595X که در لیست Geekbench 6 مشاهده می شود دارای 60 هسته (در مقایسه با 56 هسته W9-3495X) و حافظه نهان بیشتر است.

تغییرات دقیق مشخصات نشان می دهد که اینتل به شدت در تلاش است تا در فضای HEDT رقابتی باقی بماند. با عرضه سری جدید Threadripper 7000 و پردازنده‌های 7000WX Pro در چند ماه پیش،AMD از اینتل کاملاً پیشی‌گرفته است – مهم ترین این جلو افتادن از نظر تعداد هسته‌ها است، تراشه برتر در سری اصلی سری Threadripper 7000 AMD، 7980X، است دارای 64 هسته می باشد – شش هسته بیشتر از W9-3495X، که برای ساخت ایستگاه های کاری طراحی شده است. پرچمدار متمرکز بر ایستگاه کاری AMD، 7995WX، دارای 96 هسته و 129 رشته است.

چهار هسته اضافی W9-3595x کار زیادی برای کاهش مشکلات فعلی اینتل انجام نمی دهند، اما بهتر از هیچ است.


داغ‌ترین مطالب روز

بهترین DNS برای گیم

بهترین DNS برای گیم

DNS یکی از مهم ترین مواردی است که سبب می شود تا تجربه شما از بازی کردن بهبود یافته و اتصال شما به سرورها پایداری و ثبات پیدا کند. اما پیدا کردن دی ان اس خوب برای بازی ها آنلاین به خصوص بازی هایی نظیر Valorant، Call of Duty و … همواره چالش محسوب شده […]

۱۶ خرداد ۱۴۰۱ ۷

سرور ابری

سرور ابری

سرور ابری و یا سرویس ابری از اصطلاحاتی هستند که امروزه به آن زیاد بر می خوریم. اما شاید تا کنون درک درستی در خصوص خدمات مبتنی بر ابر و سرور ابری (سرور رایانش ابری) نداشته باشیم. انتخاب خدمات مرکز داده مناسب ، می تواند تاثیر به سزایی در هزینه های یک کسب و کار […]

۲ تیر ۱۳۹۹ ۵

آموزش دانلود از اینترنت

آموزش دانلود از اینترنت

دانلود کردن بخش جدایی ناپذیر این روزهای زندگی شده است. هر روز حجم عظیمی از اطلاعات دانلود و آپلود شده و به زندگی مجازی جان می بخشد. اما نحوه دانلود اصولی و حرفه ای از اینترنت به چه صورت است؟ چطور دانلود کنیم که از سالم بودن فایل اطمینان بالایی داشته باشیم؟ در این مقاله […]

۱۱ بهمن ۱۴۰۰ ۳

آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7

آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7

اینترنت یکی از مهم ترین عناصر زندگی در عصر امروز است. اما اگر نتوانیم با ویندوز به اینترنت وصل شویم چه؟ مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7 چیست؟ در این مقاله به آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7 می پردازیم تا با بررسی راه حل های آن بتوانید به صورت اصولی […]

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۳

سرور مجازی مناسب کسب‌وکار کوچک

سرور مجازی مناسب کسب‌وکار کوچک

امروزه در دنیای مدرن و پیشرفته‌ای زندگی می‌کنیم که پتانسیل‌های کسب‌وکارها بدون معرفی در فضای مجازی، دست‌نخورده و اتلاف شده باقی می‌مانند و امکان شکست آن‌ها افزایش می‌یابد. بنابراین، طراحی و استفاده از یک وب سایت می‌تواند به گسترش این کسب‌وکارهای کوچک کمک کند و آن را به سرعت توسعه دهد. این وب سایت به […]

۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ۲

دیدگاه‌ها

comment symbol

برای این مقاله ۰ دیدگاه نوشته شده است. دیدگاه شما چیست؟

شما نیز، دیدگاه خود را از طریق دکمه زیر به اشتراک بگذارید.

نوشتن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *