به‌روزرسانی BIOS Meteor Lake Intel عملکرد لپ‌تاپ‌های Core Ultra را افزایش می‌دهد

۳ دی ۱۴۰۲ مطالعه ۱ دقیقه

به روز رسانی bios meteor lake اینتل افزایش عملکرد دو رقمی را به لپ‌تاپ‌های core ultra هدیه می‌دهد.

اینتل اخیراً به‌روزرسانی bios برای لپ‌تاپ‌های مبتنی بر پردازنده‌های جدید core ultra را منتشر کرده است که باعث بهبود قابل مشاهده‌ای در عملکرد و کارایی آنها شده است.

سایت‌های golden pig upgrade و ultrabookreview از اولین محل هایی بودند که به دستورات بروزرسانی پردازنده‌های لپ‌تاپ‌های مبتنی بر meteor lake دست یافتند و آزمون‌های جداگانه آن‌ها نشان داد که با به‌روزرسانی نسخه‌های اولیه فریمور، می‌توان به افزایش عملکرد دو رقمی دست یافت.

نقدهای مستقل مذکور تأیید کردند که برخی مشکلات مربوط به تحویل توان پردازنده وجود داشته که منجر به کاهش عملکرد در طی آزمون‌ها شده بود. Golden Pig Upgrade نیز در نقد خود به همین نتیجه رسید.

پس از انتشار برخی آزمون‌ها و نقدها، اینتل پچ فریمور را به سازندگان اصلی فرستاد و سپس فایل‌های BIOS جدید را برای منتقدان (تستر ها) نیز منتشر کرد. هر دو سایت مذکور از انجام مجدد برخی آزمون‌ها پس از این به‌روزرسانی یاد کردند و نتیجه گرفتند که BIOS جدید مشکلات مشخص شده را رفع کرده و نتایج بهتری در آزمون‌ها ارائه می‌دهد.

بهبودهای عملکرد مشاهده شده توسط Golden Pig، مشکلات مربوط به پردازنده Core Ultra 155H را شناسایی کرد و در بخش نظرات ویدیوی خود اشاره کرد که مشکلی در برنامه‌ریزی توان وجود داشته که در طی آزمون‌ها باعث کاهش عملکرد پردازنده شده بود. می‌توانید تحلیل اطلاعاتی و مقایسه قبل و بعد از به‌روزرسانی BIOS Core Ultra 155H را از طریق Golden Pig Upgrade مشاهده کنید.

Girbea از UltrabookReview نیز BIOS را به‌روزرسانی کرد و نقد خود را با نتایج جدید به‌روزرسانی کرد که می‌توانید در زیر بررسی کنید.

در بخش نظرات نقد خود، Girbea گفت که Zenbook 14 او دارای فریمور BIOS 201 بود. پس از نقد، او BIOS 203 را از Asus دریافت کرد و مجدداً آن را آزمایش کرد که نشان داد که در طی آزمون‌ها بهبود‌های زیادی داشته است. اینتل مشکل را پس از انتشار نقد شناسایی کرد و پچ را به تولیدکنندگان اصلی فرستاد که BIOS را به نقادانی که این لپ‌تاپ‌های مبتنی بر Meteor Lake را آزموده بودند، ارائه دادند.

Girbea در مورد مشکلات واحد بازبینی پیش از تولید، به یک مشکل موجود اشاره کرد که در آن XeSS در هنگام آزمایش برخی بازی‌ها تحت تنظیمات خاص در جایی که باید کار نمی‌کرد و از این رو زمانی که علت آن را پیدا کرد، یک بار دیگر بررسی را به‌روزرسانی می‌کند.

نوت بوک مورد بررسی Girbea یک Asus Zenbook 14 OLED UX3405MA با CPU Core Ultra 155H دارای گواهینامه Intel Evo و Intel Arc iGPU و همچنین دارای حافظه 32 گیگابایتی LPDDR5-7500 و یک ترابایت PCIe 4.0 SSD بود.


داغ‌ترین مطالب روز

بهترین DNS برای گیم

بهترین DNS برای گیم

DNS یکی از مهم ترین مواردی است که سبب می شود تا تجربه شما از بازی کردن بهبود یافته و اتصال شما به سرورها پایداری و ثبات پیدا کند. اما پیدا کردن دی ان اس خوب برای بازی ها آنلاین به خصوص بازی هایی نظیر Valorant، Call of Duty و … همواره چالش محسوب شده […]

۱۶ خرداد ۱۴۰۱ ۷

سرور ابری

سرور ابری

سرور ابری و یا سرویس ابری از اصطلاحاتی هستند که امروزه به آن زیاد بر می خوریم. اما شاید تا کنون درک درستی در خصوص خدمات مبتنی بر ابر و سرور ابری (سرور رایانش ابری) نداشته باشیم. انتخاب خدمات مرکز داده مناسب ، می تواند تاثیر به سزایی در هزینه های یک کسب و کار […]

۲ تیر ۱۳۹۹ ۵

آموزش دانلود از اینترنت

آموزش دانلود از اینترنت

دانلود کردن بخش جدایی ناپذیر این روزهای زندگی شده است. هر روز حجم عظیمی از اطلاعات دانلود و آپلود شده و به زندگی مجازی جان می بخشد. اما نحوه دانلود اصولی و حرفه ای از اینترنت به چه صورت است؟ چطور دانلود کنیم که از سالم بودن فایل اطمینان بالایی داشته باشیم؟ در این مقاله […]

۱۱ بهمن ۱۴۰۰ ۳

آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7

آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7

اینترنت یکی از مهم ترین عناصر زندگی در عصر امروز است. اما اگر نتوانیم با ویندوز به اینترنت وصل شویم چه؟ مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7 چیست؟ در این مقاله به آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7 می پردازیم تا با بررسی راه حل های آن بتوانید به صورت اصولی […]

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۳

سرور مجازی مناسب کسب‌وکار کوچک

سرور مجازی مناسب کسب‌وکار کوچک

امروزه در دنیای مدرن و پیشرفته‌ای زندگی می‌کنیم که پتانسیل‌های کسب‌وکارها بدون معرفی در فضای مجازی، دست‌نخورده و اتلاف شده باقی می‌مانند و امکان شکست آن‌ها افزایش می‌یابد. بنابراین، طراحی و استفاده از یک وب سایت می‌تواند به گسترش این کسب‌وکارهای کوچک کمک کند و آن را به سرعت توسعه دهد. این وب سایت به […]

۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ۲

دیدگاه‌ها

comment symbol

برای این مقاله ۰ دیدگاه نوشته شده است. دیدگاه شما چیست؟

شما نیز، دیدگاه خود را از طریق دکمه زیر به اشتراک بگذارید.

نوشتن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *