لپ تاپ Galaxy Book4 Edge برای رقابت با پرجمداران اینتل و اپل معرفی شد

۲۲ اسفند ۱۴۰۲ مطالعه ۴ دقیقه

معرفی لپ‌تاپ سامسونگ Galaxy Book4 Edge با پردازنده Snapdragon Elite X

سامسونگ به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در صنعت فناوری، همواره تلاش کرده است تا با ارائه محصولات نوآورانه و با کیفیت، در بازار رقابتی لپ‌تاپ‌ها حضور پررنگی داشته باشد.

گزارش‌های جدید نشان می‌دهند که سامسونگ قصد دارد لپ‌تاپ جدیدی با نام Galaxy Book4 Edge را معرفی کند که با پردازنده Snapdragon Elite X از کوالکام ارائه خواهد شد.

این لپ‌تاپ قرار است در رده لپ‌تاپ‌های باریک و سبک به بازار وارد شود و با رقبای پرچمداری مانند اینتل و اپل رقابت کند.

با توجه به گزارش‌ها، قیمت این لپ‌تاپ گزارش شده حدود 1800 یورو یا معادل 2074 دلار خواهد بود. البته انتظار می‌رود قیمت واقعی در بازار آمریکا متفاوت باشد، زیرا تفاوت‌های مالیاتی و مقررات وارداتی بین اروپا و آمریکا وجود دارد.

این لپ‌تاپ جدید باید اولین محصول در پرتفوی سامسونگ باشد که از پردازنده Elite X استفاده می‌کند، که به نظر می‌رسد یک گام عظیم به جلو از پردازنده‌های قبلی ARM موجود در بازار است.

این پردازنده شامل دوازده هسته عملکردی جدید از کوالکام به نام Oryon است که با سرعت تا 3.8 گیگاهرتز کلاک شده‌اند و فرکانس‌های توربو تک‌هسته‌ای و دوهسته‌ای آن به حداکثر 4.3 گیگاهرتز تنظیم شده‌اند.

همچنین، مانند پردازنده‌های موبایل Ryzen 8000 ای‌ام‌دی و تراشه‌های Meteor Lake اینتل، Elite همراه با یک واحد پردازش نورونی (NPU) با عملکرد 45 TOPs نیز ارائه شده است.

ProcessorGeekbench 6.2 STGeekbench 6.2 MTCinebench 2024 STCinebench 2024 MTUL Procyon AI
Snapdragon X Elite (Config. A)2,94015,1301321,2201,750
Snapdragon X Elite (Config. B)2,78014,0001229501,750
Apple M22,65810,088121572N/A
Core i7-13800H2,75514,342115996232
Ryzen 9 7940HS2,69512,181109979172

به گزارش‌های کوالکام، Elite برای یک پردازنده مبتنی بر ARM بسیار سریع است. به طور خاص در Cinebench 2024 پردازنده Snapdragon Elite توانست عملکردی بیش از دو برابر پردازنده Apple M2 داشته باشد.

به نظر می‌رسد Elite اولین پردازنده غیر-اپل مبتنی بر ARM با عملکرد رقابتی نسبت به تراشه‌های x86 اینتل و ای‌ام‌دی باشد. اما البته، مشخص نیست که کوالکام این بنچمارک‌ها را در چه شرایط حرارتی انجام داده است، بنابراین توصیه می‌شود اندازه‌گیری‌ها و نتایج تست‌های ارائه شده توسط شرکت‌ها با اندازه‌گیری‌های دیگر همراه باشید.

به طور کلی، با معرفی لپ‌تاپ Galaxy Book4 Edge با پردازنده Snapdragon Elite X، سامسونگ نشان داده است که به دنبال ارائه محصولاتی با عملکرد بالا و قابلیت رقابت با رقبای اصلی خود در بازار لپ‌تاپ‌ها است.

این گام مهم می‌تواند به تحولی جدید در صنعت تکنولوژی کمک کند و نشان دهد که تکنولوژی ARM نیز قادر است تا با پردازنده‌های x86 رقابت کند.

Samsung Galaxy Book4 Edge در یک فاکتور شکل 14 اینچی قرار دارد که شامل 16 گیگابایت رم (حداقل نیاز به رایانه های هوش مصنوعی) و SSD 512 گیگابایتی است.

تصاویر لپ تاپ با قدرت Qualcomm به اشتراک گذاشته نشده است ، اما می توانیم انتظار داشته باشیم که Galaxy Book4 Edge طراحی مشابهی با Book4 Ultra و Book4 Pro سامسونگ ارائه دهد که دارای یک شاسی فلزی نازک و یک رنگ خاکستری Moonstone است.

Galaxy Book4 Edge می‌تواند از سطح عملکرد Ryzen 9 7940HS برخوردار باشد و در عین حال عمر باتری بهتری را ارائه دهد.


داغ‌ترین مطالب روز

بهترین DNS برای گیم

بهترین DNS برای گیم

DNS یکی از مهم ترین مواردی است که سبب می شود تا تجربه شما از بازی کردن بهبود یافته و اتصال شما به سرورها پایداری و ثبات پیدا کند. اما پیدا کردن دی ان اس خوب برای بازی ها آنلاین به خصوص بازی هایی نظیر Valorant، Call of Duty و … همواره چالش محسوب شده […]

۱۶ خرداد ۱۴۰۱ ۷

سرور ابری

سرور ابری

سرور ابری و یا سرویس ابری از اصطلاحاتی هستند که امروزه به آن زیاد بر می خوریم. اما شاید تا کنون درک درستی در خصوص خدمات مبتنی بر ابر و سرور ابری (سرور رایانش ابری) نداشته باشیم. انتخاب خدمات مرکز داده مناسب ، می تواند تاثیر به سزایی در هزینه های یک کسب و کار […]

۲ تیر ۱۳۹۹ ۵

آموزش دانلود از اینترنت

آموزش دانلود از اینترنت

دانلود کردن بخش جدایی ناپذیر این روزهای زندگی شده است. هر روز حجم عظیمی از اطلاعات دانلود و آپلود شده و به زندگی مجازی جان می بخشد. اما نحوه دانلود اصولی و حرفه ای از اینترنت به چه صورت است؟ چطور دانلود کنیم که از سالم بودن فایل اطمینان بالایی داشته باشیم؟ در این مقاله […]

۱۱ بهمن ۱۴۰۰ ۳

آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7

آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7

اینترنت یکی از مهم ترین عناصر زندگی در عصر امروز است. اما اگر نتوانیم با ویندوز به اینترنت وصل شویم چه؟ مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7 چیست؟ در این مقاله به آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7 می پردازیم تا با بررسی راه حل های آن بتوانید به صورت اصولی […]

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۳

سرور مجازی مناسب کسب‌وکار کوچک

سرور مجازی مناسب کسب‌وکار کوچک

امروزه در دنیای مدرن و پیشرفته‌ای زندگی می‌کنیم که پتانسیل‌های کسب‌وکارها بدون معرفی در فضای مجازی، دست‌نخورده و اتلاف شده باقی می‌مانند و امکان شکست آن‌ها افزایش می‌یابد. بنابراین، طراحی و استفاده از یک وب سایت می‌تواند به گسترش این کسب‌وکارهای کوچک کمک کند و آن را به سرعت توسعه دهد. این وب سایت به […]

۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ۲

دیدگاه‌ها

comment symbol

برای این مقاله ۰ دیدگاه نوشته شده است. دیدگاه شما چیست؟

شما نیز، دیدگاه خود را از طریق دکمه زیر به اشتراک بگذارید.

نوشتن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *