Freezer 4U-M بزرگترین فن CPU در دنیا

۱۵ مهر ۱۴۰۲ مطالعه ۱ دقیقه

Arctic خنک کننده بزرگی برای پردازنده های epyc، threadripper، xeon ساخت است

فریزر 4U-M، افزودنی جدید به سبد محصولات Arctic، می تواند تراشه های AMD Ryzen Threadripper، EPYC و Xeon اینتل را با TDP 350 وات کنترل کند.

Freezer 4U-M با توجه به مشخصات واجد شرایط خود، رقیب برخی از بهترین خنک کننده های CPU در حال حاضر در بازار است.

انصافاً، Freezer 4U-M یک خنک کننده CPU کاملاً جدید نیست.در عوض، فریزر 4U-M، در اصل، نسخه اصلاح شده ای از فریزر 4U SP3 است که اکنون متوقف شده است.

فریزر 4U SP3 یک خنک کننده پردازنده بود که برای سوکت های SP3، TR4 و sTRX4 AMD طراحی شده بود.

Freezer 4U-M همچنان از سه پلتفرم ذکر شده در بالا پشتیبانی می کند، اما سوکت های دیگری از جمله LGA4189، LGA4677، SP6، sTR5 و sWRX8 را به لیست خود اضافه می کند.

بنابراین، اگر به دنبال یک خنک کننده هوای CPU مناسب برای Xeon Sapphire Rapids جدید یا یکی از پردازنده های Ryzen Threadripper 7000WX هستیدفن Freezer 4U-M نیاز شما را پوشش می دهد.

با کمال تعجب، Freezer 4U-M  از سوکت AMD SP5 پشتیبانی نمی کند.ابعاد فریزر 4U-M 4.9 x 6.1 x 5.7 اینچ (124 x 156 x 145 میلی‌متر) است که آن را به یکی از بزرگ‌ترین خنک‌کننده‌های CPU تبدیل می‌کند.

طراحی تک برج برای پیکربندی دو سوکت مناسب است و خنک کننده در داخل کیس های 4U قرار می گیرد.

2.1 اینچ (53 میلی‌متر) فضای خالی برای ماژول‌های حافظه وجود دارد که باید زیاد باشد زیرا حافظه سرور دارای پخش‌کننده‌های حرارتی بلند با نورپردازی RGB درخشان نیست.

Freezer 4U-M دارای هشت لوله حرارتی مسی با قطر 6 میلی متر است که گرما را از صفحه پایه به هیت سینک منتقل می کند.چگالی باله روی هیت سینک با 57 پره آلومینیومی بسیار خوب است.با این حال، این دو کمتر از Freezer 4U SP3 است.

Freezer 4U-M وزنی برابر با 0.5 اونس (13 گرم) سبک تر از فریزر 4U SP3 دارد.فریزر 4U-M را مجهز به دو فن خنک کننده 120 میلی متری PWM در پیکربندی push-pull برای حداکثر اتلاف حرارتی.

فن‌ها دارای بلبرینگ‌های دوتایی هستند که برای دوره‌های کار مداوم عالی هستند و کمتر در معرض آلودگی و سایش در محیط‌های با دمای بالا هستند.

فن ها بین 400 تا 2300 دور در دقیقه با سطح نویز 40 دسی بل می چرخند. عملکرد خنک کننده فن در صفحه محصول Freezer 4U-M ذکر نشده است.

با فرض اینکه این فن های 120 میلی متری همان فن های فریزر 4U SP3 هستند، باید جریان هوا و فشار ساکن به ترتیب 71.9 CFM (122.16 m³h) و 3.3 میلی متر H2O را ارائه دهند.

مصرف برق برای هر فن 0.12 آمپر یا 1.44 وات است.بنابراین، حداکثر توان مصرفی در Freezer 4U-M با راه اندازی دو فن 2.88 وات است.

فریزر 4U SP3 همراه با یک سرنگ از ترکیب حرارتی Arctic’s MX-5، یکی از بهترین خمیرهای حرارتی است که می توانید بخرید.

با این حال، فریزر جدید 4U-M با جدیدترین MX-6 وارد بازار می شود.در مورد ارتقای نسل بیش از نسل، Arctic ادعا می کند که MX-6 عملکرد حرارتی 20٪ بهتری نسبت به MX-5 همیشه محبوب دارد.Arctic فریزر 4U-M را به قیمت 70.99 دلار در آمازون به فروش می رساند.

کولر جدید CPU تقریبا 10 دلار گرانتر از Freezer 4U SP3 است که قبلا با قیمت متوسط 59.76 دلار به فروش می رسید.


داغ‌ترین مطالب روز

بهترین DNS برای گیم

بهترین DNS برای گیم

DNS یکی از مهم ترین مواردی است که سبب می شود تا تجربه شما از بازی کردن بهبود یافته و اتصال شما به سرورها پایداری و ثبات پیدا کند. اما پیدا کردن دی ان اس خوب برای بازی ها آنلاین به خصوص بازی هایی نظیر Valorant، Call of Duty و … همواره چالش محسوب شده […]

۱۶ خرداد ۱۴۰۱ ۷

سرور ابری

سرور ابری

سرور ابری و یا سرویس ابری از اصطلاحاتی هستند که امروزه به آن زیاد بر می خوریم. اما شاید تا کنون درک درستی در خصوص خدمات مبتنی بر ابر و سرور ابری (سرور رایانش ابری) نداشته باشیم. انتخاب خدمات مرکز داده مناسب ، می تواند تاثیر به سزایی در هزینه های یک کسب و کار […]

۲ تیر ۱۳۹۹ ۵

آموزش دانلود از اینترنت

آموزش دانلود از اینترنت

دانلود کردن بخش جدایی ناپذیر این روزهای زندگی شده است. هر روز حجم عظیمی از اطلاعات دانلود و آپلود شده و به زندگی مجازی جان می بخشد. اما نحوه دانلود اصولی و حرفه ای از اینترنت به چه صورت است؟ چطور دانلود کنیم که از سالم بودن فایل اطمینان بالایی داشته باشیم؟ در این مقاله […]

۱۱ بهمن ۱۴۰۰ ۳

آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7

آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7

اینترنت یکی از مهم ترین عناصر زندگی در عصر امروز است. اما اگر نتوانیم با ویندوز به اینترنت وصل شویم چه؟ مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7 چیست؟ در این مقاله به آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7 می پردازیم تا با بررسی راه حل های آن بتوانید به صورت اصولی […]

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۳

سرور مجازی مناسب کسب‌وکار کوچک

سرور مجازی مناسب کسب‌وکار کوچک

امروزه در دنیای مدرن و پیشرفته‌ای زندگی می‌کنیم که پتانسیل‌های کسب‌وکارها بدون معرفی در فضای مجازی، دست‌نخورده و اتلاف شده باقی می‌مانند و امکان شکست آن‌ها افزایش می‌یابد. بنابراین، طراحی و استفاده از یک وب سایت می‌تواند به گسترش این کسب‌وکارهای کوچک کمک کند و آن را به سرعت توسعه دهد. این وب سایت به […]

۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ۲

دیدگاه‌ها

comment symbol

برای این مقاله ۰ دیدگاه نوشته شده است. دیدگاه شما چیست؟

شما نیز، دیدگاه خود را از طریق دکمه زیر به اشتراک بگذارید.

نوشتن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *