تبدیل ماوس اپتیکال به دروبین!

۱۱ بهمن ۱۴۰۲ مطالعه ۱ دقیقه

تبدیل ماوس اپتیکال به دوربین، یک اختراع جدید

یوتیوبر معروف دکتر ولت با تغییر کاربری یک موس اپتیکال، توانسته است یک دوربین را ایجاد کند. این پروژه بر پایه حسگر اپتیکال موس، کنترل کننده شخص ثالث، چندین نرم‌افزار و چاپ سه‌بعدیتکیه دارد تا تا لنز با زاویه دید گسترده Raspberry Pi را در جای منشور محکم کند.

اگرچه ما به دکتر ولت برای موفقیت پروژه‌اش تبریک می‌گوییم، اما مثل اینکه تصاویر ارسالی از دوربین، تنها به‌طور مشخص قابل شناسایی هستند.

در ابتدای ویدیو، دکتر ولت یک موس قدیمی از نوع Logitech را تجزیه و تحلیل کرد.

در موس، اینها باید به عقب از لنز و بالای منشور نصب شوند که نور از یک LED را به سطح موسی که روی آن حرکت می‌کنید، هدایت می‌کند. دکتر ولت در مورد تکنیک‌هایی که برای گرفتن داده‌های معنی‌دار از حسگر موس تغییرکاری‌شده از طریق ESP32-S3 صحبت کرد.

راه‌حل نرم‌افزاری به‌طور کامل جدید نبود، زیرا دکتر ولت رابط کاربری را که قبلاً برای نمایش تصاویر از پروژه “میکروسکوپ بلوری” که روی آن کار کرده بود، بازیافت کرده بود. با وجود سخت‌افزار و نرم‌افزار در محل، اولین شواهد از زنده شدن دوربین ماوس را می‌بینیم، دکتر خوب تصمیم می‌گیرد ماوس را در حال «اسکن» اسکناس 20 یورویی در زمان واقعی نشان دهد.

با جابجایی ماوس، درگاه نمای رابط کاربری 18×18 پیکسل (324 پیکسل) را نشان می دهد که سنسور ماوس می بیند. ما عمق رنگ سنسور را نمی دانیم و محدوده دینامیکی ضعیف به نظر می رسد.

یوتیوبر اذعان می کند که تصویر نزدیک و وضوح آن در این مرحله تصاویر معنی داری ارائه نمی دهد. با این حال، می‌توانید برخی از ستاره‌های کوچک اروپایی و جزئیات پیچیده مشابه را زمانی که به دقت روی آن‌ها قرار می‌گرفتند، تشخیص دهید.

وقتی یوتیوبر با پیشرفت تا اینجا راضی بود! او می‌خواست تبدیل موس به دوربین را کامل کند. لنز گسترده‌ای که برای دوربین Raspberry Pi ساخته شده بود، برای به حسگر موس دنیای گسترده‌تری بیاورد، انتخاب شد.

پس از روشن کردن و جهت دادن لنز به سوی خود، ما تصویر نماینده پیکسلی از دکتر ولت را دیدیم.

این اختراع جالب نشان می‌دهد که با ایده‌های خلاقانه و استفاده از تکنولوژی‌های موجود، می‌توان به نتایج منحصربه‌فرد دست یافت. این نشان می‌دهد که هر کسی با ابتکار و تلاش می‌تواند به ساختارهای جدید و جالبی دست یابد که ممکن است حتی در ابتدا قابل تصور نباشند.

با پایان دادن به پروژه، یوتیوبر برخی از قطعات پرینت سه بعدی را برای نصب ایمن تر و مرتب تر لنز Rasberry Pi به دست آورد. او گفت نتیجه کمی زشت باقی ماند، اما ما هیچ دوربین ماوس دیگری برای مقایسه آن نداریم. جالب است بدانیم که آیا ماوس های نوری مدرن حسگرهای توانمندتری برای “موسیوگرافی” خواهند داشت یا خیر. نگاهی سریع به برگه‌های مختلف سنسور ماوس نشان می‌دهد که مشخصات آرایه فوتودیود به راحتی به اشتراک گذاشته نمی‌شود.


داغ‌ترین مطالب روز

بهترین DNS برای گیم

بهترین DNS برای گیم

DNS یکی از مهم ترین مواردی است که سبب می شود تا تجربه شما از بازی کردن بهبود یافته و اتصال شما به سرورها پایداری و ثبات پیدا کند. اما پیدا کردن دی ان اس خوب برای بازی ها آنلاین به خصوص بازی هایی نظیر Valorant، Call of Duty و … همواره چالش محسوب شده […]

۱۶ خرداد ۱۴۰۱ ۷

سرور ابری

سرور ابری

سرور ابری و یا سرویس ابری از اصطلاحاتی هستند که امروزه به آن زیاد بر می خوریم. اما شاید تا کنون درک درستی در خصوص خدمات مبتنی بر ابر و سرور ابری (سرور رایانش ابری) نداشته باشیم. انتخاب خدمات مرکز داده مناسب ، می تواند تاثیر به سزایی در هزینه های یک کسب و کار […]

۲ تیر ۱۳۹۹ ۵

آموزش دانلود از اینترنت

آموزش دانلود از اینترنت

دانلود کردن بخش جدایی ناپذیر این روزهای زندگی شده است. هر روز حجم عظیمی از اطلاعات دانلود و آپلود شده و به زندگی مجازی جان می بخشد. اما نحوه دانلود اصولی و حرفه ای از اینترنت به چه صورت است؟ چطور دانلود کنیم که از سالم بودن فایل اطمینان بالایی داشته باشیم؟ در این مقاله […]

۱۱ بهمن ۱۴۰۰ ۳

آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7

آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7

اینترنت یکی از مهم ترین عناصر زندگی در عصر امروز است. اما اگر نتوانیم با ویندوز به اینترنت وصل شویم چه؟ مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7 چیست؟ در این مقاله به آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7 می پردازیم تا با بررسی راه حل های آن بتوانید به صورت اصولی […]

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۳

سرور مجازی مناسب کسب‌وکار کوچک

سرور مجازی مناسب کسب‌وکار کوچک

امروزه در دنیای مدرن و پیشرفته‌ای زندگی می‌کنیم که پتانسیل‌های کسب‌وکارها بدون معرفی در فضای مجازی، دست‌نخورده و اتلاف شده باقی می‌مانند و امکان شکست آن‌ها افزایش می‌یابد. بنابراین، طراحی و استفاده از یک وب سایت می‌تواند به گسترش این کسب‌وکارهای کوچک کمک کند و آن را به سرعت توسعه دهد. این وب سایت به […]

۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ۲

دیدگاه‌ها

comment symbol

برای این مقاله ۰ دیدگاه نوشته شده است. دیدگاه شما چیست؟

شما نیز، دیدگاه خود را از طریق دکمه زیر به اشتراک بگذارید.

نوشتن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *