AMD پشتیبانی AI و ONNX را به GPU های Radeon بیشتر گسترش می دهد

۲۶ بهمن ۱۴۰۲ مطالعه ۱ دقیقه

پشتیبانی AMD از AI و ONNX در کارت گرافیک Radeon توسط AMD

توسعه‌دهنده‌ها و علاقمندان به هوش مصنوعی (ai) از اخبار خوبی که اخیراً اعلام شده است، خوشحال خواهند شد. شرکت AMD، پلتفرم ROCm6.0 خود را منتشر کرده و پشتیبانی خود را برای گرافیک‌های Radeon گسترش داده است.

این به معنای افزایش دسترسی به ابزارهای توسعه AI برای یک گروه گسترده‌تر از کاربران و بهبود انعطاف پذیری توسعه و استنتاج مدل‌های AI است.

از این پلتفرم نرم‌افزاری منبع باز (ROCm 5.7) قبلا برای محاسبات شتاب‌داده شده توسط GPU با پشتیبانی از Radeon RX 7900 XT، Radeon RX 7900 XTX و Radeon Pro W7900 را کسب کرده بود که از بهترین کارت‌های گرافیکی موجود امروزی هستند.

اکنون، ROCm 6.0 این پشتیبانی را به Radeon Pro W7800 و Radeon RX 7900 GRE گسترش داده است (که تنها در چین موجود است و در سایر جاها فقط در کامپیوترهای پیش‌ساخته قابل دسترسی است).

این گسترش تعداد توسعه‌دهندگانی را که می‌توانند از پلتفرم ROCm 6.0 ساخت AMD برای توسعه نرم افزارهای  AI خود بر روی کامپیوتر های دسکتاپ خود استفاده کنند، افزایش دهد.

یکی دیگر از افزودنی‌های قابل توجه در پلتفرم ROCm 6.0، پشتیبانی از ONNX Runtime (Open Neural Network Exchange Runtime) است. این ویژگی تبدیل مدل‌های AI بین چندین چارچوب یادگیری ماشین را فراهم می‌کند که به طور قابل توجهی تعامل و انعطاف پذیری توسعه AI را افزایش می‌دهد.

همچنین، این به کاربران امکان انجام وظایف استنتاج بر روی داده‌های منبع گسترده‌تر را مستقیماً بر روی سخت‌افزار AMD Radeon محلی فراهم می‌کند، که جریان کاری استقرار مدل‌های AI را ساده‌تر می‌کند.

این به روزرسانی همچنین نوع داده INT8 را به MIGraphX، موتور استنتاج گرافیکی اختصاصی AMD، اضافه می‌کند و دامنه انواع داده‌های پشتیبانی شده (که در حال حاضر شامل FP32 و FP16 است) را گسترش می‌دهد تا انعطاف پذیری و عملکرد را بهبود بخشد.

سرانجام، ROCm 6.0 شرکت AMD قابلیت‌های دقت مختلط با FP32FP16 به جریان‌های آموزش یادگیری ماشین PyTorch اضافه می‌کند که امکان توسعه و تکرار سریع‌تر مدل را ممکن می‌سازد.

دیوید دیدریش، مدیر بازاریابی محصول در AMD، در پست وبلاگ خود نوشت: “این لحظه برای هر کسی که تصمیم به شروع کار در حوزه AI می‌گیرد، بسیار هیجان‌انگیزی  است”.

ROCM برای GPU های رومیزی AMD Radeon یک راه حل عالی برای مهندسان هوش مصنوعی ، محققان ML و سایر علاقه مندان است و دیگر برای کسانی که پول دارند، منحصر به فرد نیست.

AMD مصمم است تا پشتیبانی سخت افزاری را گسترش دهد و قابلیت های بیشتری را به پشته راه حل توسعه یادگیری ماشین ما با گذشت زمان اضافه کند.


داغ‌ترین مطالب روز

بهترین DNS برای گیم

بهترین DNS برای گیم

DNS یکی از مهم ترین مواردی است که سبب می شود تا تجربه شما از بازی کردن بهبود یافته و اتصال شما به سرورها پایداری و ثبات پیدا کند. اما پیدا کردن دی ان اس خوب برای بازی ها آنلاین به خصوص بازی هایی نظیر Valorant، Call of Duty و … همواره چالش محسوب شده […]

۱۶ خرداد ۱۴۰۱ ۷

سرور ابری

سرور ابری

سرور ابری و یا سرویس ابری از اصطلاحاتی هستند که امروزه به آن زیاد بر می خوریم. اما شاید تا کنون درک درستی در خصوص خدمات مبتنی بر ابر و سرور ابری (سرور رایانش ابری) نداشته باشیم. انتخاب خدمات مرکز داده مناسب ، می تواند تاثیر به سزایی در هزینه های یک کسب و کار […]

۲ تیر ۱۳۹۹ ۵

آموزش دانلود از اینترنت

آموزش دانلود از اینترنت

دانلود کردن بخش جدایی ناپذیر این روزهای زندگی شده است. هر روز حجم عظیمی از اطلاعات دانلود و آپلود شده و به زندگی مجازی جان می بخشد. اما نحوه دانلود اصولی و حرفه ای از اینترنت به چه صورت است؟ چطور دانلود کنیم که از سالم بودن فایل اطمینان بالایی داشته باشیم؟ در این مقاله […]

۱۱ بهمن ۱۴۰۰ ۳

آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7

آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7

اینترنت یکی از مهم ترین عناصر زندگی در عصر امروز است. اما اگر نتوانیم با ویندوز به اینترنت وصل شویم چه؟ مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7 چیست؟ در این مقاله به آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7 می پردازیم تا با بررسی راه حل های آن بتوانید به صورت اصولی […]

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۳

سرور مجازی مناسب کسب‌وکار کوچک

سرور مجازی مناسب کسب‌وکار کوچک

امروزه در دنیای مدرن و پیشرفته‌ای زندگی می‌کنیم که پتانسیل‌های کسب‌وکارها بدون معرفی در فضای مجازی، دست‌نخورده و اتلاف شده باقی می‌مانند و امکان شکست آن‌ها افزایش می‌یابد. بنابراین، طراحی و استفاده از یک وب سایت می‌تواند به گسترش این کسب‌وکارهای کوچک کمک کند و آن را به سرعت توسعه دهد. این وب سایت به […]

۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ۲

دیدگاه‌ها

comment symbol

برای این مقاله ۰ دیدگاه نوشته شده است. دیدگاه شما چیست؟

شما نیز، دیدگاه خود را از طریق دکمه زیر به اشتراک بگذارید.

نوشتن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *