DSL و وای فای چه تفاوتی باهم دارند؟

۱۲ آذر ۱۳۹۹ مطالعه ۲ دقیقه

امروزه دسترسی به اینترنت برای همه فراهم شده و هرکسی به راحتی می‌تواند از آن استفاده کند. وقتی دسترسی به یک چیز زیاد شود علم مردم نسبت به آن نیز افزایش می‌یابد. اصطلاحاتی مانند وای فای، وایرلس، DSL، ADSL و… را همه شنیدیم، ولی بسیاری از افراد تفاوت آن ها با یکدیگر را نمی‌دانند و در بسیاری از موارد برخی اصطلاحات را یکی تلقی می‌کنند. ما در این مطلب به تفاوت WiFi و DSL می‌پردازیم و شما را از نسبت به این اصطلاحات آگاه می‌سازیم. با ما همراه باشید.

WiFi چیست؟

بسیاری به اشتباه وای فای و اینترنت را یکی می‌دانند، که قطعا اشتباه است. درسته که وای فای و اینترنت دو اصطلاحی است که باهم بکار برده می‌شود ولی در واقع اینترنت و وای فای دو مقوله کامل جداست. اینترنت ابزاری که ما را به شبکه مجازی متصل می‌کند و وای فای به ما کمک می‌کند تا بصورت بیسیم به این شبکه متصل شویم. برای همه ما قطعی اینترنت پیش آمده که برخی از افراد برای خبر دادن به ما می‌گویند وای فای قطعه!

این جمله در اصل اشتباه است، زیرا اتصال به مودم از طریق گوشی امکان پذیر است و فقط دسترسی به دنیای مجازی به دلیل قطعی شبکه میسر نیست. میبینید چقدر تفاوت باهم دارند. همین تفاوت برای وای فای و دی اس ال نیز وجود دارد. در ادامه با توضیح درباره DSL کاملا متوجه این موضوع خواهید شد.

بیشتر بخوانید : تفاوت های اساسی بین وای فای و وایرلس

برای دریافت مشاوره و یا خرید سرویس مناسب با شماره ی 02148655 تماس بگیرید و یا از طریق فرم زیر درخواست خود را به ثبت برسانید.

[contact-form-7 id=”3753″ title=”درخواست مشاوره خدمات b2b صفرویک”]

DSL چیست؟

اولین طرز تفکر اشتباه درباره دی اس ال، یکی دانستن آن با Dial-up است. DSL مانند شبکه های کابلی سرعت بالایی دارد و هنگام استفاده از آن تداخلی با تلفن شما ندارد. DSL یک شبکه اینترنتی است که انواع مختلفی دارد و محبوب ترین نوع آن در کشور ما ADSL است. التبه اخیرا سرویس VDSL نیز روانه بازار شده که آن هم جزیی از شبکه DSL است.

DSL فناوری است که بشریت را از اینترنت Dial-up نجات داد و توانست با استفاده از خط تلفن، اینترنتی پرسرعت را ارائه بدهد و اشکالات نسل پیش خود یعنی Dial-up را برطرف کند. با دی اس ال سرعت اینترنت پیشرفت چشمگیری کرد و با وجود اینکه از خطوط تلفن برای ارائه اینترنت استفاده می‌کند ولی تداخلی در روند ارتباطات ما ایحاد نمی‌کند.

بیشتر بخوانید : adsl چیست و همه اطلاعات لازم درباره آن که هرکسی باید بداند!

کلام آخر

همانطور که دیدید واژه WiFi و DSL هیچ شباهتی با هم ندارند ولی با این وجود خیلی از مردم این دو را یکی می‌پندارند. در واقع این دو واژه مکمل یکدیگرند که بدون وجود یکدیگر کارایی زیادی ندارند. فرض کنید تمام اتصالات شما به اینترنت بطور فیزیکی و با استفاده از کابل LAN استفاده می‌شد، در این صورت باید همیشه نزدیک به مودم مینشستید و از کارهای روزمره خود عقب می‌افتادید. و یا برعکس اگر فناوری DSL بوجود نمیامد، وای فای به چه کارتان میخورد؟

دیگر اینترنتی نبود که با وای فای به آن متصل شوید. تکنولوژی Dial-up هم فقط مخصوص رایانه های شخصی بود. ما در این مطلب سعی کردیم تا این به سوالت شما راجع اینترنت، وای فای و DSL پاسخ دهیم و امیدواریم در این مسیر شما را راهنمایی کرده باشیم.

بیشتر بخوانید : ارتقا سرویس اینترنت از adsl به vdsl


داغ‌ترین مطالب روز

بهترین DNS برای گیم

بهترین DNS برای گیم

DNS یکی از مهم ترین مواردی است که سبب می شود تا تجربه شما از بازی کردن بهبود یافته و اتصال شما به سرورها پایداری و ثبات پیدا کند. اما پیدا کردن دی ان اس خوب برای بازی ها آنلاین به خصوص بازی هایی نظیر Valorant، Call of Duty و … همواره چالش محسوب شده […]

۱۶ خرداد ۱۴۰۱ ۷

سرور ابری

سرور ابری

سرور ابری و یا سرویس ابری از اصطلاحاتی هستند که امروزه به آن زیاد بر می خوریم. اما شاید تا کنون درک درستی در خصوص خدمات مبتنی بر ابر و سرور ابری (سرور رایانش ابری) نداشته باشیم. انتخاب خدمات مرکز داده مناسب ، می تواند تاثیر به سزایی در هزینه های یک کسب و کار […]

۲ تیر ۱۳۹۹ ۵

آموزش دانلود از اینترنت

آموزش دانلود از اینترنت

دانلود کردن بخش جدایی ناپذیر این روزهای زندگی شده است. هر روز حجم عظیمی از اطلاعات دانلود و آپلود شده و به زندگی مجازی جان می بخشد. اما نحوه دانلود اصولی و حرفه ای از اینترنت به چه صورت است؟ چطور دانلود کنیم که از سالم بودن فایل اطمینان بالایی داشته باشیم؟ در این مقاله […]

۱۱ بهمن ۱۴۰۰ ۳

آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7

آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7

اینترنت یکی از مهم ترین عناصر زندگی در عصر امروز است. اما اگر نتوانیم با ویندوز به اینترنت وصل شویم چه؟ مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7 چیست؟ در این مقاله به آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7 می پردازیم تا با بررسی راه حل های آن بتوانید به صورت اصولی […]

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۳

سرور مجازی مناسب کسب‌وکار کوچک

سرور مجازی مناسب کسب‌وکار کوچک

امروزه در دنیای مدرن و پیشرفته‌ای زندگی می‌کنیم که پتانسیل‌های کسب‌وکارها بدون معرفی در فضای مجازی، دست‌نخورده و اتلاف شده باقی می‌مانند و امکان شکست آن‌ها افزایش می‌یابد. بنابراین، طراحی و استفاده از یک وب سایت می‌تواند به گسترش این کسب‌وکارهای کوچک کمک کند و آن را به سرعت توسعه دهد. این وب سایت به […]

۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ۲

دیدگاه‌ها

comment symbol

برای این مقاله ۰ دیدگاه نوشته شده است. دیدگاه شما چیست؟

شما نیز، دیدگاه خود را از طریق دکمه زیر به اشتراک بگذارید.

نوشتن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *