نقش اینترنت در زندگی

۲۳ آذر ۱۴۰۰ مطالعه ۳ دقیقه

همه چیز در مورد نقش اینترنت در زندگی

اینترنت شبکه ای از شبکه ها است که از شبکه های خصوصی، عمومی، دانشگاهی و … تشکیل شده است. این شبکه ها از مقیاس محلی اعم از خانه، مدرسه و … تا مقیاس جهانی تنظیم شده اند. در واقع اینترنت را می توان بزرگترین شبکه ای نامید که تا به حال به دست انسان طراحی و به بهره برداری رسیده است. این شبکه عظیم مرکزی واحدی برای نظارت نداشته و تنها نشانی پروتکل اینترنت و نام دامنه سایت است که تحت نظارت سازمانی به نام آیکان است. امروزه نقش اینترنت در زندگی انسان بسیار پررنگ است به گونه ای که طبق آمار میانگین استفاده اینترنت افراد در یک روز 145 دقیقه بوده است! بنابراین بهتر است همه چیز را درباره نقش این شبکه وسیع در زندگیمان بدانیم.

با توجه به مصرف روزانه اینترنت در جهان الزامی است که برای مدیریت زمان بهتر در زندگی با نکات مثبت و منفی اینترنت آَشنا باشیم تا در دام زمانی این شبکه پهناور گیر نیافتیم.  به طور کلی در ادامه به نکات مثبت و منفی نقش اینترنت در زندگی به طور کامل پرداخته ایم.

 نکات مثبت و منفی استفاده از اینترنت در زندگی

اینترنت جزء جدا ناپذیری از زندگی امروزه ما شده است از این رو بهتر است با فواید بیشمار این شبکه جهانی اشنا شویم تا بتوانیم به بهترین نحو از این فضا استفاده کنیم.

هر بستری هرقدر هم دارای مزایای بیشماری باشد دارای معایب و نکات منفی نیز هست؛ اینترنت نیز از این قاعده مستثنی نیست هر چند که معایب آن در هر کشور بسته به نوع فرهنگ متفاوت است و ممکن است این معایب برای همه کشور ها درست نباشد.

تسهیل بسیاری از فرآیندهای زندگی

اینترنت به طور خلاصه باعث آسان تر شدن زندگی شده است. پرداخت های آنلاین، خریدهای آنلاین و … از مزایای بیشمار اینترنت پرسرعت به حساب می آیند به طوری که انجام برخی از این کارها بدون استفاده از اینترنت بسیار سخت و زمان بر است و همین مورد باعث پررنگ شدن نقش اینترنت در زندگی می شود.

باعث تعجب است اما درست است! با اینکه اینترنت موجب تسهیل بسیاری از فعالیت های روزانه می شود اما در عین سودمند بودن همین مورد دارای عیب نیز هست. کاهش فعالیت های روزانه و خانه نشینی سبب تضعیف روحیه شده و علاوه بر آن سلامت جسم را نیز تهدید می کند. ورزش نقش مهمی در زندگی داشته و سبب سلامت جسم و روان می شود و با کاهش فعالیت ها و اگر مراقب ورزش روزانه نباشیم می تواند سبب صدمات جبران ناپذیری به بدنمان می شود.

تاثیر بسترهای مجازی

این بسترها در دوران کرونا بسیار بیشتر به چشم آمدند. آموزش های آنلاین، مدارس و دانشگاه های آنلاین و … نمونه هایی از این بستر های مجازی هستند. با این بسترها دیگر نیازی به حضور یافتن در مراکز نبوده و انسان از امنیت بیشتری در مقابل بیماری های خاص نظیر کرونا برخوردار است. علاوه بر آن با بیرون نرفتن از خانه از حجم ترافیک کاسته و در زمان و هزینه صرفه جویی می شود.

تاثیر اینترنت در زندگی و تشکیل بسترهای مجازی مخصوصا از نوع آموزشی غیرقابل کتمان است. درست است که بسترهای مجازی سبب صرفه جویی در وقت و هزینه می شوند اما طبق آمار یادگیری دانشجویان و دانش آموزان، بازدهی کارمندان و شاغلان و … در استفاده از این بسترها افت فاحشی داشته است.

منابع اطلاعاتی بیشمار

از دیگر تاثیرات اینترنت در زندگی می توان به اطلاعات بی نظیر درون آن اشاره کرد. یک شبکه جهانی دارای اطلاعاتی به وسعت جهان است و تقریبا موردی یافت نمی شود که نتوان پاسخ آن را در اینترنت یافت.

همانطور که اشاره شد یک نقش اینترنت در زندگی منابع اطلاعاتی بیشمار است که در مقیاس جهانی عرضه می شود اما بحثی که مطرح است از حیث قابل استناد بودن و اعتبار این مطالب است. بسیاری از مطالب در اینترنت حقیقی نبوده و صرفا جهت جو سازی و اهداف دیگری به ثبت می رسند بنابراین هر مطلبی در اینترنت نمی تواند قابل اعتماد باشد و اول باید از اعتبار سایت ها و فضاهای اینترنتی اطمینان حاصل کنید. البته با گذر زمان و تشخحیص کاربران بسیاری از این سایت ها به مرور کم رنگ تر شده و دیگر در نیتجه های برتر موتور جست و جوی گوگل قرار نمی گیرند.

بستر ارتباطی در زندگی انسان ها

اینترنت سبب شده است ارتباطات با سرعت بیشتر و در همه نقاط جهان امکان پذیر باشد. به طور مثال در حالی که شما در خانه نشسته اید می توانید با یک اینترنت مناسب نظیر بسته های اینترنتی سایت صفرویک می توانید با فردی که در آلمان نشسته است بدون قطعی ارتباط داشته باشید.

دیگر نقش اینترنت در زندگی که در نکات مثبت نیز به آن اشاره شد بستر ارتباطی بسیار آسان آن است. ارتباطات با اینترنت به نحوی است که مشا با انواع حالت ها اعم از حالت متنی، صوتی، ویدیویی و … می توانید با شخص دیگری گفتگو داشته باشید. اما هیچ چیز جای ارتباط چهره با چهره را نمی گیرد. از معایب اینترنت می توان به کاهش دید و بازدیدها و جو صمیمی در فرهنگ ایرانی که از ایران باستانم در فرهنگ ما جایگاه ویژه ای داشت اشاره کرد.

در زمان های قدیم اقوام گرد هم جمع شده و به جای اینترنت گرم گفت و گو و سرگرمی های بیشمار می شدند اما امروزه بسیاری از دورهمی ها تبدیل به صرفا دیدار با یکدیگر و کار با اینترنت شده است.

سخن پایانی

در این مقاله به نکات مثبت و منفی اینترنت و نقش پررنگ این شبکه جهانی و محبوب اشاره شد. با دانستن این نکات شما می توانید دید بهتری نسبت به اینترنت داشته باشید و بدانید مزایا و معایب اینترنت تنها به استفاده شما برمی گردد. هر فایده اینترنت برای شخصی می تواند از عیوب آن برای شخص دیگری به شمار رود. بستر مجازی و صرفه جویی در هزینه برای یک فرد سودمند بوده و در وقت اضافه به کسب مهارت می پردازد و فرد دیگر این وقت را تلف کرده و موجب آسیب به روان خود می شود. با مدیریت زمان می توان به نحو احسنت از اینترنت استفاده نمود و سبب پیشرفت خود شد.

البته باید توجه داشت که نقش اینترنت در زندگی امروزه نقشی بسیار مهم است و به طور قطع نمی توان مصرف آن را به صفر رساند اما با مدیریت بهتر زمان هم می توان از مزایای بسیار زیاد اینترنت استفاده نمود و هم می توان در به وسیله اینترنت در زندگی پیشرفت های حائز اهمیتی نمود و تمامی این مسائل به مدیریت زمان ما بر می گردد.

سوالات متداول نقش اینترنت در زندگی

  1. با توجه به اهمیت نقش اینترنت در زندگی چطور می توان به شبکه اینترنت متصل شد؟
    شما با استفاده از شرکت های ارائه دهنده سرویس نظیر شرکت صفرویک می توانید به اینترنت متصل شوید اما جهت تجربه کاربری بهتر بهتر است از شرکت هایی که اینترنت های پرسرعت ارائه می کنند استفاده کنید. شما می توانید با مراجعه به سایت صفرویک لیست اینترنت های پرسرعت و تعرفه های آن ها را مشاهده کنید.
  2. چطور می توان مدیریت زمان بهتری در هنگام استفاده از اینترنت داشت؟
    با دانستن معایب و مزایای اینترنت که در متن نیز به آن اشاره شد و می توانید با برنامه ریزی درست و مشخص کردن زمان برای استفاده از اینترنت به بهترین نحو مصرف خود را مدیریت کنید.
  3. چطور می توان با وجود پررنگ بودن نقش اینترنت در زندگی از تهاجم فرهنگی جلوگیری کرد؟
    با پایبندی به سنت ها و فرهنگ ایرانی می توان به نحو احسنت در مقابل این نوع تهاجم ایستادگی کرد و حتی اینترنت بستر بسیار مناسبی جهت آشنا کردن هرچه بیشتر جهانیان با فرهنگ ایرانی است و تنها لازمه آن داشتن اینترنتی پرسرعت و مناسب است که شما با مراجعه به سایت صفر و یک و یا تماس با 48650 021  می توانید با کارشناسان شرکت ارائه دهنده اینترنت پرسرعت صفرویک در ارتباط باشید و از این اینترنت بهره مند شوید.

yoast seo چیست؟

همانطور که می دانید برای بهینه سازی سایت باید از افزونه مناسبی استفاده کنید. در این مطلب با آموزش افزونه yoast seo  به طور کامل آشنا خواهید شد. بدون شک یکی از بهترین ابزار ها برای سئو کردن سایت های وردپرسی افزونه yoast seo می باشد. این افزونه به بهینه سازی محتوا کمک بسیار زیادی می کند. در سیستم محتوای وردپرس افزونه های مختلفی قرار دارد. که هر یک از این افزونه ها برای کاربرد خاصی ایجاد شده اند. یکی از بهترین افزونه ها نیز yoast seo می باشد. این افزونه همچنین امکانات و خدمات منحصر به فردی دارد. که می توان به بروزرسانی، پشتیبانی مناسب، کنترل آدرس و… اشاره کرد. به طور کلی می توان گفت افزونه یواست سئو یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین افزونه ها در وردپرس می باشد. که وظیفه اصلی این افزونه کمک به وبمسترها برای بهینه سازی سایت های وردپرسی می باشد.

بررسی خصوصیات افزونه yoast seo

یکی از بهترین و پرکاربردترین افزونه ها بدون شک افزونه یواست سئو می باشد. در این مطلب با آموزش افزونه yoast seo به راحتی می توانید از این افزونه استفاده کنید. در ادامه با برخی از خصوصیات افزونه آشنا خواهید شد.

  1. امکان استفاده از کلمه ی کلیدی
  2. مدیریت ریدایرکت ها
  3. بررسی لینک های خارجی و داخلی
  4. تحلیل پاراگراف ها
  5. بهبود rss
  6. توضیحات متا
  7. ویرایشگر txt
  8. هشدار کلمات کلیدی تکراری و…

مراحل نصب پلاگین yoast seo

بدون شک برای نصب این افزونه باید به آموزش افزونه yoast seo بپردازید. برای نصب این افزونه باید برخی نکات را در نظر داشته باشید. در ابتدا باید به قسمت داشبورد وردپرس بروید. سپس باید در قسمت افزونه ها کلیک کنید و گزینه افزودن را انتخاب کنید. در قسمت بعد باید افزونه yoast seo را سرچ کنید. و پس از آن افزونه را دانلود کنید. در آخر با فعال کردن گزینه activate افزونه برای شما فعال خواهد شد. به طور کلی می توان گفت این افزونه جزوه پرکاربردترین افزونه ها می باشد. چرا که این افزونه خصوصیات منحصر به فردی را به خود اختصاص داده است.

 کاربرد افزونه yoast seo

همانطور که گفته شد افزونه های زیادی طراحی شده است. یکی از پرکاربردترین افزونه ها بدون شک yoast seo می باشد. در این مطلب با آموزش افزونه yoast seo به طور کامل آشنا خواهید شد. ویژگی های این افزونه بسیار منحصر به فرد می باشد. همین موضوع باعث محبوبیت این افزونه شده است. همانطور که می دانید رنگ قرمز در این افزونه به معنای کامل نبودن، رنگ سبز به معنی مطلوب بودن و رنگ نارنجی حد متوسط این دو رنگ را نشان می دهد. در ادامه با کاربرد و خصوصیات این افزونه آشنا خواهید شد.

بهینه سازی صفحه

یکی از بخش های آموزش افزونه yoast seo بهینه سازی صفحات می باشد. به طور کلی می توان گفت افزونه yoast باعث سهولت در نوشتن توضیحات و … در صفحات وردپرس می شود.

پیش نمایش گوگل

همانطور که می دانید برای استفاده از این افزونه باید با آموزش افزونه yoast seo  به طور کامل آشنا باشید. از دیگر بخش های این افزونه نمایش لینک سایت در صفحات گوگل می باشد. که در واقع به این بخش snippet preview گفته می شود. در این سمت باید بخش های توضیحات متا، نامک و عنوان را به درستی کامل کنید. به طور کلی می توان گفت لینک در این بخش اهمیت بسیار زیادی دارد.

بخش مربوط به مشکلات

یکی از بهترین خصوصیات این افزونه اختصاص دادن قسمتی به مشکلات سئو می باشد. به راحتی می توانید با استفاده از این بخش تمامی مشکلات سئو سایت را برطرف کنید.

پیش نمایش شبکه های اجتماعی

با وارد شدن در بخش yoast social cards می توانید پیش نمایش شبکه های اجتماعی را اصلاح کنید. از این کارت ها برای زیبایی بیشتر محتواها نیز می توانید استفاده کنید. در واقع می توان گفت این کارت ها توضیح مختصری در شبکه های اجتماعی می باشند.

خصوصیات نسخه پرمیوم افزون یوست سئو

همانطور که گفته شد با آموزش افزونه yoast seo به راحتی می توانید از این افزونه استفاده کنید. این افزونه نسخه رایگان و پرمیوم به همراه دارد. در ادامه با خصوصیات این نسخه آشنا خواهید شد.

  1. در نسخه پرمیوم این افزونه می توانید از چند کلمه کلیدی استفاده کنید.
  2. لینک های داخلی در نسخه پرمیوم نشان داده می شود.
  3. بروزرسانی در نسخه پرمیوم به صورت مداوم انجام می شود.
  4. به راحتی می توانید از خدمات پشتیبانی این نسخه استفاده کنید.
  5. در نسخه پرمیوم بخش مدیریت ریدایرکت ها در دسترس است که می توانید از تغییر آدرس جلوگیری کنید.
  6. قرار دادن پیش نمایش در نسخه پرمیوم در دسترس می باشد.
  7. تجزیه و تحلیل محتوا
  8. افزایش خوانایی مطلب
سخن پایانی

در این مطلب همانطور که گفته شد. با آموزش افزونه yoast seo به طور کامل آشنا شدید. بدون شک یکی از بهترین ابزار ها برای سئو کردن سایت های وردپرسی افزونه yoast seo می باشد. این افزونه به بهینه سازی محتوا کمک بسیار زیادی می کند. این افزونه همچنین امکانات و خدمات منحصر به فردی دارد. که می توان به بروزرسانی، پشتیبانی مناسب، کنترل آدرس و… اشاره کرد. به طور کلی می توان گفت افزونه یواست سئو یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین افزونه ها می باشد. که وظیفه اصلی این افزونه کمک به وبمسترها برای بهینه سازی سایت های وردپرسی می باشد.

سوالات متداول آموزش افزونه yoast seo

  1. خصوصیات نسخه پرمیوم افزون یوست سئو به چه صورت است؟
    در نسخه پرمیوم این افزونه می توانید از چند کلمه کلیدی استفاده کنید. هنگام نوشتن محتوا لینک های داخلی در نسخه پرمیوم نشان داده می شود. به راحتی می توانید از خدمات پشتیبانی این نسخه استفاده کنید. در نسخه پرمیوم بخش مدیریت ریدایرکت ها در دسترس است که می توانید از تغییر آدرس جلوگیری کنید. قرار دادن پیش نمایش در نسخه پرمیوم در دسترس می باشد.
  2. خصوصیات افزونه yoast seo به ه صورت است؟
    امکان استفاده از کلمه ی کلیدی، مدیریت ریدایرکت ها، بررسی لینک های خارجی و داخلی، تحلیل پاراگراف ها، بهبود rss و…
  3. مراحل نصب پلاگین yoast seo به چه صورت است؟
    برای نصب این افزونه باید برخی نکات را در نظر داشته باشید. در ابتدا باید به قسمت داشبورد وردپرس بروید. سپس باید در قسمت افزونه ها کلیک کنید و گزینه افزودن را انتخاب کنید. در قسمت بعد باید افزونه yoast seo را سرچ کنید. و پس از آن افزونه را دانلود کنید. در آخر با فعال کردن گزینه activate افزونه برای شما فعال خواهد شد.

داغ‌ترین مطالب روز

بهترین DNS برای گیم

بهترین DNS برای گیم

DNS یکی از مهم ترین مواردی است که سبب می شود تا تجربه شما از بازی کردن بهبود یافته و اتصال شما به سرورها پایداری و ثبات پیدا کند. اما پیدا کردن دی ان اس خوب برای بازی ها آنلاین به خصوص بازی هایی نظیر Valorant، Call of Duty و … همواره چالش محسوب شده […]

۱۶ خرداد ۱۴۰۱ ۷

سرور ابری

سرور ابری

سرور ابری و یا سرویس ابری از اصطلاحاتی هستند که امروزه به آن زیاد بر می خوریم. اما شاید تا کنون درک درستی در خصوص خدمات مبتنی بر ابر و سرور ابری (سرور رایانش ابری) نداشته باشیم. انتخاب خدمات مرکز داده مناسب ، می تواند تاثیر به سزایی در هزینه های یک کسب و کار […]

۲ تیر ۱۳۹۹ ۵

آموزش دانلود از اینترنت

آموزش دانلود از اینترنت

دانلود کردن بخش جدایی ناپذیر این روزهای زندگی شده است. هر روز حجم عظیمی از اطلاعات دانلود و آپلود شده و به زندگی مجازی جان می بخشد. اما نحوه دانلود اصولی و حرفه ای از اینترنت به چه صورت است؟ چطور دانلود کنیم که از سالم بودن فایل اطمینان بالایی داشته باشیم؟ در این مقاله […]

۱۱ بهمن ۱۴۰۰ ۳

آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7

آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7

اینترنت یکی از مهم ترین عناصر زندگی در عصر امروز است. اما اگر نتوانیم با ویندوز به اینترنت وصل شویم چه؟ مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7 چیست؟ در این مقاله به آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7 می پردازیم تا با بررسی راه حل های آن بتوانید به صورت اصولی […]

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۳

سرور مجازی مناسب کسب‌وکار کوچک

سرور مجازی مناسب کسب‌وکار کوچک

امروزه در دنیای مدرن و پیشرفته‌ای زندگی می‌کنیم که پتانسیل‌های کسب‌وکارها بدون معرفی در فضای مجازی، دست‌نخورده و اتلاف شده باقی می‌مانند و امکان شکست آن‌ها افزایش می‌یابد. بنابراین، طراحی و استفاده از یک وب سایت می‌تواند به گسترش این کسب‌وکارهای کوچک کمک کند و آن را به سرعت توسعه دهد. این وب سایت به […]

۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ۲

دیدگاه‌ها

comment symbol

برای این مقاله ۰ دیدگاه نوشته شده است. دیدگاه شما چیست؟

شما نیز، دیدگاه خود را از طریق دکمه زیر به اشتراک بگذارید.

نوشتن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *