معرفی تراشه 5G مدیاتک برای روترها و موبایل

۱۰ شهریور ۱۴۰۱ مطالعه ۲ دقیقه

مدیاتک از چیپست 5G T750 خود برای تامین انرژی نسل بعدی محصولات بی سیم 5G CPE، مانند روترهای دسترسی بی سیم ثابت (FWA) و هات اسپات های موبایل، خبر داد تا اتصال سریع 5G را به خانه ها، مشاغل و هر کسی که در حال حرکت است، بیاورد. در ادامه به بررسی و معرفی تراشه 5G مدیاتک برای روترها و موبایل می پدازیم. با ما همراه باشید.

تراشه 5G مدیاتک برای روترها و موبایل چه ویژگی هایی دارد؟

طراحی تراشه 5G مدیاتک 7 نانومتری بسیار یکپارچه با رادیو 5G یکپارچه و CPU بازوی چهار هسته ای ارائه می شود. این دستگاه با تمام عملکردها و لوازم جانبی ضروری برای سازندگان دستگاه برای ساخت محصولات تجهیزات اولیه مصرف کننده با کارایی بالا در کوچکترین شکل ممکن، دارای امکانات کامل است. T750 اکنون با مشتریان بالقوه نمونه گیری می کند.

اتصال پهنای باند پرسرعت فراگیر با افزایش دستگاه‌های متصل و افزایش افرادی که از خانه کار می‌کنند، در کلاس‌های آنلاین شرکت می‌کنند و از خدماتی مانند سلامت از راه دور و تماس ویدیویی استفاده می‌کنند، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. مدیر واحد تجاری ارتباطات بی سیم مدیاتک. ما با تراشه 5G مدیاتک رهبری 5G خود را فراتر از بخش گوشی های هوشمند گسترش می دهیم، بازارهای جدیدی را برای اپراتورهای پهنای باند و سازندگان دستگاه باز می کنیم و به کاربران کمک می کنیم تمام مزایای اتصال 5G را تجربه کنند.

نقش روترهای 5G در نسل جدید تراشه های مدیاتک

روترهای 5G با پشتیبانی از فرکانس‌های زیر 6 گیگاهرتز، جایگزین پهنای باند مقرون‌به‌صرفه‌تری برای مناطقی با خدمات محدود DSL، کابلی یا فیبر هستند. دسترسی به اتصال فوق سریع همچنین برای مناطق حومه شهر، روستایی و مناطق کمتر توسعه یافته که با دسترسی به خدمات و سیگنال های بی سیم فعلی مشکل دارند، بازی را تغییر می دهد.

تراشه MediaTek T750 از فرکانس‌های 5G زیر 6 گیگاهرتز و تجمع حامل دو مؤلفه (2CC CA) برای پوشش طولانی‌تر پشتیبانی می‌کند، که آن را برای محصولات دسترسی بی‌سیم ثابت داخلی و خارجی، مانند روترهای خانگی، و همچنین هات اسپات‌های موبایل ایده‌آل می‌کند. علاوه بر این، طراحی T750 که شامل مودم 5G NR FR1، پردازنده‌های چهار هسته‌ای Arm Cortex-A55 و تجهیزات جانبی مورد نیاز روی یک تراشه است، عملکرد و مزیت‌هایی را ارائه می‌کند که زمان توسعه ODM/OEM را سرعت می‌بخشد. .

اپراتورها می توانند از قابلیت های 5G، پهنای باند بالا و تأخیر کم برای ارائه خدمات 5G FWA با پشتیبانی از تجربه فیبر مانند برای مصرف کنندگان و مشاغل استفاده کنند. با پذیرش پخش زنده ویدیو و برنامه های کاربردی فشرده با تأخیر مانند بازی، برنامه های آنلاین مبتنی بر AR/VR، انتظار می رود خدمات 5G FWA شتاب بیشتری پیدا کند. چیپست‌های 5G مدیاتک برای روترهای FWA مطمئناً تقاضای بازار را برآورده می‌کنند و همچنین رقابت در اکوسیستم FWA CPE را تسریع می‌کنند. علاوه بر این، پشتیبانی از باند زیر 6 گیگاهرتز یک راه حل عالی برای بسیاری از اپراتورهایی است که قصد دارند در یک بازه زمانی کوتاه به پوشش گسترده خدمات دست یابند.

آیا همراه تراشه 5G مدیاتک روتر نیز ارائه می شود؟

برای مصرف کنندگان، T750 یک دستگاه 5G جمع و جور ارائه می دهد که می توانند آن را خود نصب کنند و از دردسرهای طولانی مدت نصب باند پهن خط ثابت جلوگیری کنند. برای اپراتورها، تراشه 5G مدیاتک بدون متحمل شدن هزینه برای نصب کابل یا فیبر، سرعت های 5G را به طور مستقیم برای رقیب خدمات خط ثابت ارائه می دهد. چیپست T750 با درایورهای نرم افزاری برای راه حل های ارتباطی مدیاتک مانند چیپست های Wi-Fi 6 دو بانده 4×4 و 2×2 + 2×2 ما برای توزیع اینترنت سریع 5G در دستگاه های مشتری مورد علاقه مصرف کنندگان، از قبل یکپارچه شده است.

مهم ترین مزایای تراشه 5G مدیاتک

ویژگی های اضافی T750 عبارتند از:

  • پشتیبانی از شبکه های مستقل و غیر مستقل (SA/NSA) زیر 6 گیگاهرتز 5G
  • تجمع حامل دو جزء 5G FR1 در هر دو حالت FDD و TDD
  • پشتیبانی از تا 5CC LTE تجمع حامل
  • GPU و درایور نمایشگر تعبیه شده برای پشتیبانی از نمایشگر HD تا 720p
  • چهار رابط PCIe برای Wi-Fi خارجی و بلوتوث
  • دو رابط SGMII با سرعت 2.5 گیگابیت در ثانیه برای امکان پیکربندی های مختلف LAN
  • رابط PCM برای تلفن های ثابت خارجی
سخن پایانی

تراشه 5G مدیاتک به خانواده تراشه های 5G مدیاتک می پیوندد که تلفن های هوشمند، خانه های هوشمند و رایانه های شخصی را تامین می کنند. از مدارهای مجتمع موجود مدیاتک و مالکیت معنوی برای کمک به OEM ها برای تسریع زمان ورود به بازار استفاده می کند. مدیاتک اخیرا راه حل اتصال کارت داده 5G T700 خود را برای رایانه های شخصی و سایر برنامه های تعبیه شده معرفی کرده است. مدیاتک دارای یک ردیف کامل از تراشه های 5G Dimensity برای گوشی های هوشمند است. سری Dimensity چیپست‌های قدرتمند و کم مصرفی هستند که اتصال بی‌رقیب، چند رسانه‌ای، هوش مصنوعی و نوآوری‌های تصویربرداری را برای گوشی‌های هوشمند درجه یک و متوسط ​​ارائه می‌کنند. مدیاتک همچنین تامین‌کننده شماره یک وای‌فای در پهنای باند، روترهای خرده‌فروشی، دستگاه‌های الکترونیکی مصرفی و بازی است و چیپست‌های Wi-Fi 6 آن، آخرین تجهیزات شبکه را برای تجربه‌های محاسباتی سریع‌تر تامین می‌کنند.

سوالات متداول تراشه 5G مدیاتک

  1. قدرتمندترین چیپست 5G مدیاتک کدام است؟
    کارآمدترین تراشه 5G در کلاس خود مدیاتک Dimensity 720 با نوآوری‌های ذاتی در مصرف انرژی در یک SoC بسیار کوچک 7 نانومتری، کارآمدترین تراشه 5G در کلاس خود است. MediaTek 5G UltraSave علاوه بر یک مودم 5G کاملاً یکپارچه، طیف وسیعی از فناوری‌های صرفه‌جویی انرژی اضافی را ارائه می‌کند.
  2. آیا مدیاتک دیمنسیتی بهتر از اسنپدراگون است؟
    مدیاتک Dimensity 1200 دارای امتیاز بنچمارک AnTuTu 630335 و Qualcomm Snapdragon 855 دارای امتیاز AnTuTu 435219 است. MediaTek Dimensity 1200 با 8 هسته، 3000 مگاهرتز دارای فرکانس 8000MHz و فرکانس 8MHz 8 و از سوی دیگر دارای فرکانس Qudragonm5، Qudragonm5.
  3. کدام پردازنده بین مدیاتک و اسنپدراگون برای موبایل بهتر است؟
    طبق نظر من، اسنپدراگون یک چیپست قدرتمندتر و قابل اعتمادتر از مدیاتک است، اما مدیاتک یک نوع بسیار مقرون به صرفه تر است. اگر کار روزانه دغدغه اصلی شماست، باید سراغ اسنپدراگون بروید. برای بازی، چیپست مدیاتک هلیو سری G باید به سراغ چیپست باشد.

داغ‌ترین مطالب روز

بهترین DNS برای گیم

بهترین DNS برای گیم

DNS یکی از مهم ترین مواردی است که سبب می شود تا تجربه شما از بازی کردن بهبود یافته و اتصال شما به سرورها پایداری و ثبات پیدا کند. اما پیدا کردن دی ان اس خوب برای بازی ها آنلاین به خصوص بازی هایی نظیر Valorant، Call of Duty و … همواره چالش محسوب شده […]

۱۶ خرداد ۱۴۰۱ ۷

سرور ابری

سرور ابری

سرور ابری و یا سرویس ابری از اصطلاحاتی هستند که امروزه به آن زیاد بر می خوریم. اما شاید تا کنون درک درستی در خصوص خدمات مبتنی بر ابر و سرور ابری (سرور رایانش ابری) نداشته باشیم. انتخاب خدمات مرکز داده مناسب ، می تواند تاثیر به سزایی در هزینه های یک کسب و کار […]

۲ تیر ۱۳۹۹ ۵

آموزش دانلود از اینترنت

آموزش دانلود از اینترنت

دانلود کردن بخش جدایی ناپذیر این روزهای زندگی شده است. هر روز حجم عظیمی از اطلاعات دانلود و آپلود شده و به زندگی مجازی جان می بخشد. اما نحوه دانلود اصولی و حرفه ای از اینترنت به چه صورت است؟ چطور دانلود کنیم که از سالم بودن فایل اطمینان بالایی داشته باشیم؟ در این مقاله […]

۱۱ بهمن ۱۴۰۰ ۳

آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7

آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7

اینترنت یکی از مهم ترین عناصر زندگی در عصر امروز است. اما اگر نتوانیم با ویندوز به اینترنت وصل شویم چه؟ مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7 چیست؟ در این مقاله به آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7 می پردازیم تا با بررسی راه حل های آن بتوانید به صورت اصولی […]

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۳

سرور مجازی مناسب کسب‌وکار کوچک

سرور مجازی مناسب کسب‌وکار کوچک

امروزه در دنیای مدرن و پیشرفته‌ای زندگی می‌کنیم که پتانسیل‌های کسب‌وکارها بدون معرفی در فضای مجازی، دست‌نخورده و اتلاف شده باقی می‌مانند و امکان شکست آن‌ها افزایش می‌یابد. بنابراین، طراحی و استفاده از یک وب سایت می‌تواند به گسترش این کسب‌وکارهای کوچک کمک کند و آن را به سرعت توسعه دهد. این وب سایت به […]

۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ۲

دیدگاه‌ها

comment symbol

برای این مقاله ۰ دیدگاه نوشته شده است. دیدگاه شما چیست؟

شما نیز، دیدگاه خود را از طریق دکمه زیر به اشتراک بگذارید.

نوشتن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *