اینترنت سازمانی و نکاتی که قبل از انتخاب ارائه‌دهنده اینترنت سازمانی باید به آنها توجه کنید

۸ تیر ۱۳۹۹ مطالعه ۲ دقیقه

اینترنت سازمانی چرا مهم است؟ امروزه با پیشرفت تکنولوژی و نیاز بیش‌ازپیش دستگاه‌های هوشمند به اینترنت، دسترسی به این ابزار در خانه، شرکت‌ها، ادارات و سازمان‌ها به یک امر ضروری بدل گردیده است. بر اساس تحقیقات انجام‌شده ۴۵% از شرکت‌ها و سازمان‌ها بر این اعتقاد هستند که بدون وجود اینترنت، امور سازمانی آنها مختل شده و جهت رسیدن به حداکثر بهره‌وری در امور خود به سرویس اینترنت با سرعت نیاز دارند. حتماً شما نیز این تجربه را چه به‌عنوان کارمند و چه به‌عنوان مدیر یک شرکت یا اداره داشته‌اید که بدون اتصال به اینترنت یا با کند بودن سرعت سرویس اینترنت خود در روند کاری خود دچار مشکل شوید. این امر به‌اندازه‌ای برای کسب‌وکارها و سازمان‌ها باارزش خواهد بود که مستقیماً بر روی سوددهی و کارایی شرکت یا سازمان مربوطه تأثیر خواهد گذاشت. ازاین‌رو انتخاب ارائه‌دهنده سرویس اینترنت سازمانی بسیار مهم بوده و باید در انتخاب آن با تحقیق و محتاطانه وارد عمل شد.

در این مقاله قصد داریم به این موضوع بپردازیم که شرکت‌ها و ادارات باید قبل از انتخاب ارائه‌دهنده اینترنت سازمانی به نکاتی توجه کنند تا در روند کاری خود دچار مشکل نشوند.

مرحله 1: بررسی انواع سرویس‌های اینترنت سازمانی

در مرحله نخست باید انواع سرویس‌های اینترنت سازمانی را بررسی کرده و با در نظر گرفتن مزایا و معایب آنها مناسب‌ترین سرویس برای سازمان یا شرکت خود را انتخاب کرد. این سرویس‌ها بر اساس ویژگی‌ها و زیرساخت‌های شرکت به طرق مختلف و در انواع گوناگون زیر ارائه می‌شوند.

سرویس  DSL

در تعریفی ساده DSL به معنی دسترسی به اینترنت از طریق خط تلفن و بدون اشغالی خط می‌باشد. به‌طور کلی این نوع سرویس رایج‌ترین راه ارائه اینترنت‌های خانگی می‌باشد و به دلیل سرعت و پایداری پایین آن جهت استفاده شرکت‌ها و سازمان‌ها مورداستفاده قرار نمی‌گیرد.

سرویس   Wireless

این روش بر اساس ارائه اینترنت توسط فرکانس‌های رادیویی می‌باشد و به‌صورت اختصاصی یا اشتراکی به مشترکین ارائه خواهد گردید. در سرویس‌های اینترنت بی‌سیم، مشترکین می‌توانند بدون نیاز به خط تلفن یا کابل و با نصب تجهیزات رادیویی در مکانی که به پاپ سایت ارائه‌دهنده سرویس دسترسی دارند از پهنای باند فرکانسی در بستر وایرلس بهره بگیرند. در سرویس‌های اشتراکی اینترنت‌های وایرلس به ازای تعدادی مشخص از مشترکین یک رادیو سمت پاپ سایت قرار خواهد گرفت. همچنین در سرویس اختصاصی نیز به ازای هر مشترک یک رادیو در سمت پاپ سایت قرار می‌گیرد. این روش به علت پوشش دهی بالا و سرعت بسیار خوب به‌عنوان یکی از بهترین روش‌های دریافت سرویس اینترنت سازمانی در کشور شناخته می‌شود.

سرویس   FTTH

سرویسFTTH   در اصل بهره‌گیری از اینترنت با استفاده از فیبر نوری می‌باشد. این روش سرعت و پایداری بسیار مناسبی دارد ولی هزینه بسیار زیادی را برای شرکت‌های کوچک خواهد داشت. از طرفی دیگر اغلب مناطق ایران تحت پوشش این فناوری نبوده و از این سرویس بهره‌مند نیستند.

سرویس  TD-LTE

این فناوری آخرین نسل از اینترنت‌های ثابت است که این قابلیت را دارد تا اینترنت را به شکل بی‌سیم به کاربران ارائه دهد. این سرویس با استفاده از مودم و سیم‌کارت‌هایی مخصوص که در مودم قرار می‌گیرند و وظیفه ارسال و دریافت اطلاعات را بر عهده‌دارند کار می‌کند. شرکت‌ها و سازمان‌های محدودی در کشور وجود دارند که این سرویس را ارائه می‌دهند. ازاین‌رو به علت پوشش دهی نه چندان مناسب این نوع از سرویس‌ها یک گزینه مناسب برای اینترنت سازمانی نمی‌باشد.

برای دریافت مشاوره و یا خرید سرویس مناسب با شماره ی  02148655 تماس بگیرید و یا از طریق فرم زیر درخواست خود را به ثبت برسانید.

[contact-form-7 id=”3753″ title=”درخواست مشاوره خدمات b2b صفرویک”]

مرحله 2: بررسی لیست شرکت‌هایی که اینترنت سازمانی ارائه می‌دهند

بعد از انتخاب بهترین راه دسترسی به اینترنت سازمانی که در مرحله اول آن را بررسی کردیم، باید لیستی از شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس اینترنت سازمانی که در محل موردنظر پوشش دهی مطلوبی دارند را تهیه کنید.

مرحله 3: تخمین میزان پهنای باند موردنیاز

در این مرحله باید مقدار پهنای باند و سرعت سرویس موردنظر شرکت را انتخاب کنید و در نظر داشته باشید که کندی اینترنت بر کارمندان و مشتریان شرکت تأثیر منفی خواهد داشت. ازاین‌رو می‌توانید با در نظر گرفتن پارامترهای زیر تخمین بزنید که به چه میزان پهنای باند نیاز دارید:

  • تعداد کارمندان
  • تعداددستگاه‌های متصل به اینترنت
  • مقدار دانلود و آپلود روزانه
  • استفاده یا عدم استفاده ازتماس‌های صوتی و تصویری به‌صورت اینترنتی
  • استفاده یا عدم استفاده از ویدیوکنفرانس‌ها و …

بیشتر بخوانید : پهنای باند اختصاصی

مرحله نهایی: بررسی سایر موارد

علاوه بر عواملی که موردبررسی قرار گرفت باید پارامترهای دیگری را نیز بررسی که بر روی سرعت و کیفیت سرویس اینترنت سازمانی دریافتی شرکت یا اداره تأثیر گذار خواهند بود.

سرویس‌های اختصاصی یا اشتراکی

در سرویس‌های اینترنت سازمانی اشتراکی، سرویس با چند کاربر دیگر در شبکه به اشتراک گذاشته می‌شود ولی در سرویس‌های اختصاصی، تمام پهنای باند به‌طور اختصاصی در اختیار یک مشترک قرار می‌گیرد.

حجم دانلود محدود یا نامحدود:

در سرویس‌های اینترنت حجمی کاربر به ازای هر میزان مصرف از اینترنت مجبور به پرداخت هزینه می‌باشد ولی در سرویس‌های اینترنت نامحدود، مشترک می‌تواند به میزان نامحدود از اینترنت استفاده کند.

 

پشتیبانی:

روش‌های ارتباطی، کیفیت پشتیبانی، سرعت عمل و پیگیری تیم پشتیبانی شرکتی که قصد دارید تا از آن سرویس اینترنت سازمانی تهیه کنید بسیار مهم است.

پایداری سرویس: این امکان وجود دارد تا در برخی از مواقع سرعت سرویس کاهش‌یافته و یا حتی دسترسی به اینترنت قطع گردد. قطعاً اگر این اتفاق‌ها به‌طور مکرر صورت گیرد باعث متضرر شدن شرکت یا سازمان خواهد شد.

نتیجه‌گیری:

با توجه به اهمیتی که اینترنت این روزها در کسب‌وکارها دارد، با آگاهی نسبت به انتظاراتی که شرکت نسب به ارائه‌دهنده سرویس اینترنت سازمانی دارد می‌توان تفاوت میان سود و زیان یک کسب‌وکار را رقم زد. یک شرکت ارائه‌دهنده سرویس اینترنت سازمانی خوب باید تلاش کند تا نیازهای کسب‌وکارها را درک کرده و انعطاف‌پذیری لازم جهت برآورده کردن نیازهای شرکت‌ها را داشته باشد. ازاین‌رو با بررسی عوامل فوق می‌توان به این نکته پی برد که هرگونه کاستی در هریک از موارد فوق به کارکرد و سوددهی شرکت خسارت وارد خواهد کرد. ازاین‌رو پیشنهاد می‌کنیم تا موارد فوق را برای هرکدام از شرکت‌های ارائه دهنده سرویس اینترنت سازمانی بررسی کرده و سپس نسبت به انتخاب آن اقدام کنید.

سوالات متداول


    1. برای انتخاب اینترنت سازمانی چه گزینه هایی پیش روی سازمان ها است؟
      سرویس DSL – سرویس Wireless – سرویس FTTH – سرویس TD-LTE
    2. سازمان ها چگونه می توانند میزان پهنای باند مورد نیاز را تخمین بزنند؟
      تعداد کارمندان، تعداد دستگاه‌های متصل به اینترنت، مقدار دانلود و آپلود روزانه، استفاده یا عدم استفاده ازتماس‌های صوتی و تصویری به‌صورت اینترنتی، استفاده یا عدم استفاده از ویدیوکنفرانس‌ها و … از عوامل موثر هستند.
    3. سرویس های اشتراکی مناسب ترند یا سرویس های اختصاصی؟
      در سرویس‌های اینترنت سازمانی اشتراکی، سرویس با چند کاربر دیگر در شبکه به اشتراک گذاشته می‌شود ولی در سرویس‌های اختصاصی، تمام پهنای باند به‌طور اختصاصی در اختیار یک مشترک قرار می‌گیرد. شما باید متناسب اب کسب و کار خودتان سرویس مناسب را انتخاب کنید.

داغ‌ترین مطالب روز

بهترین DNS برای گیم

بهترین DNS برای گیم

DNS یکی از مهم ترین مواردی است که سبب می شود تا تجربه شما از بازی کردن بهبود یافته و اتصال شما به سرورها پایداری و ثبات پیدا کند. اما پیدا کردن دی ان اس خوب برای بازی ها آنلاین به خصوص بازی هایی نظیر Valorant، Call of Duty و … همواره چالش محسوب شده […]

۱۶ خرداد ۱۴۰۱ ۷

سرور ابری

سرور ابری

سرور ابری و یا سرویس ابری از اصطلاحاتی هستند که امروزه به آن زیاد بر می خوریم. اما شاید تا کنون درک درستی در خصوص خدمات مبتنی بر ابر و سرور ابری (سرور رایانش ابری) نداشته باشیم. انتخاب خدمات مرکز داده مناسب ، می تواند تاثیر به سزایی در هزینه های یک کسب و کار […]

۲ تیر ۱۳۹۹ ۵

آموزش دانلود از اینترنت

آموزش دانلود از اینترنت

دانلود کردن بخش جدایی ناپذیر این روزهای زندگی شده است. هر روز حجم عظیمی از اطلاعات دانلود و آپلود شده و به زندگی مجازی جان می بخشد. اما نحوه دانلود اصولی و حرفه ای از اینترنت به چه صورت است؟ چطور دانلود کنیم که از سالم بودن فایل اطمینان بالایی داشته باشیم؟ در این مقاله […]

۱۱ بهمن ۱۴۰۰ ۳

آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7

آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7

اینترنت یکی از مهم ترین عناصر زندگی در عصر امروز است. اما اگر نتوانیم با ویندوز به اینترنت وصل شویم چه؟ مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7 چیست؟ در این مقاله به آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7 می پردازیم تا با بررسی راه حل های آن بتوانید به صورت اصولی […]

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۳

سرور مجازی مناسب کسب‌وکار کوچک

سرور مجازی مناسب کسب‌وکار کوچک

امروزه در دنیای مدرن و پیشرفته‌ای زندگی می‌کنیم که پتانسیل‌های کسب‌وکارها بدون معرفی در فضای مجازی، دست‌نخورده و اتلاف شده باقی می‌مانند و امکان شکست آن‌ها افزایش می‌یابد. بنابراین، طراحی و استفاده از یک وب سایت می‌تواند به گسترش این کسب‌وکارهای کوچک کمک کند و آن را به سرعت توسعه دهد. این وب سایت به […]

۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ۲

دیدگاه‌ها

comment symbol

برای این مقاله ۰ دیدگاه نوشته شده است. دیدگاه شما چیست؟

شما نیز، دیدگاه خود را از طریق دکمه زیر به اشتراک بگذارید.

نوشتن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *