با اصلاح PCB گیگابایت GPU های RTX 4080 و RTX 4090 دیگر نباید شکسته شوند

۲۲ بهمن ۱۴۰۲ مطالعه ۱ دقیقه

بهبود طراحی PCB توسط گیگابایت، شکستگی کارت‌های گرافیک RTX 4080 و RTX 4090 را حل می‌کند

گیگابایت در حال ابتکار عمل برای جلوگیری از شکسته شدن کارت‌های گرافیک رده بالای سری RTX 40 خود است. اطلاعات نادرست همیشه در ساب ردیت انویدیا گزارش می دهد که گیگابایت نسخه های جدید کارت گرافیک RTX 4080 و RTX 4090 Gaming OC را معرفی کرده است که دارای طرح های PCB تقویت شده است که کمتر در معرض شکستگی در نزدیکی مکانیزم قفل PCIe هستند. این طراحی جدید PCB در مدل‌های جدید RTX 4080 Super نیز کشف شد.

گیگابایت از سری RTX 30 دارای سابقه ثابتی در زمینه مشکلات مربوط به ضعف و قابلیت اطمینان PCB داشته است. با این حال، این مشکلات بیشتر هم شده و در بسیاری از مدل‌های برد پردازنده‌های گرافیکی رده بالای سری RTX 40 انویدیا ظاهر شده است.

خنک‌کننده‌های کارت گرافیک از سری RTX 20 به‌طور قابل توجهی بزرگ‌تر و سنگین‌تر شده‌اند و PCB‌های کارت گرافیک را مجبور می‌کنند تا وزن بیشتری را نسبت به حالت عادی تحمل کنند.

اطلاعات غلط همیشه تصویری از طراحی PCB جدیدی که گیگابایت برای نسخه های جدید سری RTX 40 خود ایجاد کرده است به اشتراک گذاشت.

طراحی PCB جدید دارای سطح بیشتری در نزدیکی زبانه قفل PCIe است، جایی که اکثر (اگر نه همه) پردازنده‌های گرافیکی سری RTX 40 گیگابایت در حال ترک خوردن بودند. طراحی PCB خروجی Gigabyte بسیار شکننده‌تر است و یک فاصله طولانی بین نقطه قفل PCIe و پایین خود کارت گرافیک دارد.

فقط زمان نشان خواهد داد که آیا طراحی PCB جدید گیگابایت مشکل شکستن PCB را برطرف می کند یا خیر. اما نمی توان انکار کرد که طراحی جدید به طور قابل ملاحظه ای بادوام تر از طراحی های قبلی است.

امیدواریم این طراحی توسط سایر شرکای برد الحاقی که مشکلات مشابهی را در کارت‌های گرافیک رده بالای سری RTX 40 خود تجربه می‌کنند، استفاده شود.

اگر می‌خواهید یکی از کارت‌های گرافیک RTX 4090 و 4080 را که به تازگی اصلاح شده‌اند، انتخاب کنید، مدل‌های جدید نسخه 1.1 دارند.

RTX 4080 Supers گیگابایت همگی با طراحی PCB جدید عرضه می شوند، بنابراین لازم نیست نگران ویرایش PCB با Super GPU جدید انویدیا باشید.


داغ‌ترین مطالب روز

بهترین DNS برای گیم

بهترین DNS برای گیم

DNS یکی از مهم ترین مواردی است که سبب می شود تا تجربه شما از بازی کردن بهبود یافته و اتصال شما به سرورها پایداری و ثبات پیدا کند. اما پیدا کردن دی ان اس خوب برای بازی ها آنلاین به خصوص بازی هایی نظیر Valorant، Call of Duty و … همواره چالش محسوب شده […]

۱۶ خرداد ۱۴۰۱ ۷

سرور ابری

سرور ابری

سرور ابری و یا سرویس ابری از اصطلاحاتی هستند که امروزه به آن زیاد بر می خوریم. اما شاید تا کنون درک درستی در خصوص خدمات مبتنی بر ابر و سرور ابری (سرور رایانش ابری) نداشته باشیم. انتخاب خدمات مرکز داده مناسب ، می تواند تاثیر به سزایی در هزینه های یک کسب و کار […]

۲ تیر ۱۳۹۹ ۵

آموزش دانلود از اینترنت

آموزش دانلود از اینترنت

دانلود کردن بخش جدایی ناپذیر این روزهای زندگی شده است. هر روز حجم عظیمی از اطلاعات دانلود و آپلود شده و به زندگی مجازی جان می بخشد. اما نحوه دانلود اصولی و حرفه ای از اینترنت به چه صورت است؟ چطور دانلود کنیم که از سالم بودن فایل اطمینان بالایی داشته باشیم؟ در این مقاله […]

۱۱ بهمن ۱۴۰۰ ۳

آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7

آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7

اینترنت یکی از مهم ترین عناصر زندگی در عصر امروز است. اما اگر نتوانیم با ویندوز به اینترنت وصل شویم چه؟ مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7 چیست؟ در این مقاله به آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7 می پردازیم تا با بررسی راه حل های آن بتوانید به صورت اصولی […]

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۳

سرور مجازی مناسب کسب‌وکار کوچک

سرور مجازی مناسب کسب‌وکار کوچک

امروزه در دنیای مدرن و پیشرفته‌ای زندگی می‌کنیم که پتانسیل‌های کسب‌وکارها بدون معرفی در فضای مجازی، دست‌نخورده و اتلاف شده باقی می‌مانند و امکان شکست آن‌ها افزایش می‌یابد. بنابراین، طراحی و استفاده از یک وب سایت می‌تواند به گسترش این کسب‌وکارهای کوچک کمک کند و آن را به سرعت توسعه دهد. این وب سایت به […]

۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ۲

دیدگاه‌ها

comment symbol

برای این مقاله ۰ دیدگاه نوشته شده است. دیدگاه شما چیست؟

شما نیز، دیدگاه خود را از طریق دکمه زیر به اشتراک بگذارید.

نوشتن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *