آموزش اتصال به سرور SSH توسط ویندوز،‌ mac OS، یا لینوکس

۱۳ آذر ۱۳۹۹ مطالعه ۱ دقیقه

کلاینت SSH به شما اجازه می دهد تا به remote computer ای که سرور SSH دارد متصل شوید. پروتکل SSH اغلب برای اتصال ترمینال راه دور استفاده شده و اجازه می دهد به ترمینال remote computer که دارید دسترسی یابید. همچنین می توان از آن برای SSH tunneling، SCP file transfers و دیگر چیزها استفاده کرد.

 اتصال به سرور SSH با ویندوز

معروف ترین و جامع ترین روش پیشنهاد شده برای اتصال به سرورهای SSH نرم افزار کدباز PuTTY است.
PuTTY را دانلود و استارت کنید.
داخل کادر “Host name (or IP address)” آی پی آدرس یا hostname سرورمورد نظر خود را وارد کنید. مطمئن شوید شماره درگاه موجود در کادر “Port” با شماره port سرور مطابقت کند. SSH به طور پیش فرض از درگاه 22 استفاده کرده اما گاهی اوقات بنا به دلایل امنیتی از پورت های دیگری استفاده میکنند . روی “Open” کلیک کنید تا وصل شود.

دفعه اولی که به سرور وصل می شوید پیام امنیتی خواهید دید که به شما می گوید قبلا به این سرور وصل نشده اید. روی “OK” کلیک کرده و ادامه دهید.

باید یوزرنیم و پسوردی را که در ایمیل ارسالی دریافت کرده اید را برای حساب کاربری خود در سرور وارد کنید. سپس وصل خواهید شد. با بستن پنجره، اتصال SSH تمام می شود.

با PuTTY می توان کارهای زیادی انجام داد. برای مثال، اگر لازم باشد از یک فایل کلیدی خصوصی جهت تایید شدن توسط سرور SSH استفاده کنید، هر بارکه اپلیکیشن را باز می کنید گزینه Connection > SSH > Auth را در پنجره پیکربندی PuTTY خواهید دید. برای اطلاعات بیشتر به PuTTY’s manual مراجعه کنید.

 اتصال به سرور SSH با لینوکس و Mac OS

سیستم عامل هایی مانند Mac OS و لینوکس که بر پایه UNIX هستند، دستورهایی دارند که در همه جا به یک صورت کار می کنند.
برای وصل شدن به سرور SSH از طریق این سیستم عامل ها، ابتدا پنجره ترمینال را بازکنید. در Mac از آدرس Finder > Applications > Utilities > Terminal آن را پیدا خواهید کرد. در لینوکس ، shortcut آن را در منوی اپلیکیشن ها جستحو کنید. در ویندوز، Bash shell را نصب کرده و باز کنید.

برای اتصال به سرور دستور زیر را در ترمینال تایپ کنید. به جای عبارت username نام کاربری خود را وارد کرده و ssh.server.com را با آی پی آدرس یا hostname سرور موردنظر تغییر دهید:


ssh username@ssh.server.com


این دستور، به درگاه 22 سرور وصل می شود که به صورت پیش فرض است. برای مشخص کردن درگاه دیگر، -p را با شماره درگاه مورد نظر خود در انتهای دستور بالا اضافه کنید. مانند:


ssh username@ssh.server.com -p 2222


پیامی می آید که از شما می خواهد برقراری ارتباط را تایید کنید. اگر اولین بار است که به سرور وصل می شوید این پیام عادی بوده و می توانید با تایپ کردن “yes” به کار خود ادامه دهید.

در اینجا باید پسورد سرور را وارد کنید. سپس وصل خواهید شد. با بستن پنجره، یا تایپ کردن “exit”، و یا با فشار دادن کلید Enter اتصال SSH تمام می شود.


داغ‌ترین مطالب روز

بهترین DNS برای گیم

بهترین DNS برای گیم

DNS یکی از مهم ترین مواردی است که سبب می شود تا تجربه شما از بازی کردن بهبود یافته و اتصال شما به سرورها پایداری و ثبات پیدا کند. اما پیدا کردن دی ان اس خوب برای بازی ها آنلاین به خصوص بازی هایی نظیر Valorant، Call of Duty و … همواره چالش محسوب شده […]

۱۶ خرداد ۱۴۰۱ ۷

سرور ابری

سرور ابری

سرور ابری و یا سرویس ابری از اصطلاحاتی هستند که امروزه به آن زیاد بر می خوریم. اما شاید تا کنون درک درستی در خصوص خدمات مبتنی بر ابر و سرور ابری (سرور رایانش ابری) نداشته باشیم. انتخاب خدمات مرکز داده مناسب ، می تواند تاثیر به سزایی در هزینه های یک کسب و کار […]

۲ تیر ۱۳۹۹ ۵

آموزش دانلود از اینترنت

آموزش دانلود از اینترنت

دانلود کردن بخش جدایی ناپذیر این روزهای زندگی شده است. هر روز حجم عظیمی از اطلاعات دانلود و آپلود شده و به زندگی مجازی جان می بخشد. اما نحوه دانلود اصولی و حرفه ای از اینترنت به چه صورت است؟ چطور دانلود کنیم که از سالم بودن فایل اطمینان بالایی داشته باشیم؟ در این مقاله […]

۱۱ بهمن ۱۴۰۰ ۳

آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7

آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7

اینترنت یکی از مهم ترین عناصر زندگی در عصر امروز است. اما اگر نتوانیم با ویندوز به اینترنت وصل شویم چه؟ مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7 چیست؟ در این مقاله به آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7 می پردازیم تا با بررسی راه حل های آن بتوانید به صورت اصولی […]

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۳

سرور مجازی مناسب کسب‌وکار کوچک

سرور مجازی مناسب کسب‌وکار کوچک

امروزه در دنیای مدرن و پیشرفته‌ای زندگی می‌کنیم که پتانسیل‌های کسب‌وکارها بدون معرفی در فضای مجازی، دست‌نخورده و اتلاف شده باقی می‌مانند و امکان شکست آن‌ها افزایش می‌یابد. بنابراین، طراحی و استفاده از یک وب سایت می‌تواند به گسترش این کسب‌وکارهای کوچک کمک کند و آن را به سرعت توسعه دهد. این وب سایت به […]

۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ۲

دیدگاه‌ها

comment symbol

برای این مقاله ۰ دیدگاه نوشته شده است. دیدگاه شما چیست؟

شما نیز، دیدگاه خود را از طریق دکمه زیر به اشتراک بگذارید.

نوشتن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *