راهنمای خرید دانگل وای فای

۲۵ بهمن ۱۴۰۰ مطالعه ۱ دقیقه

در صورتی که فاصله زیادی با روتر یا مودم خود دارید و باید هزینه زیادی برای کابل لن صرف کنید، در صورتی که نمی خواهید از کابل لن استفاده نمایید و دلایلی از این دست، مناسب ترین گزینه برای شما استفاده از دانگل وای فای می باشد. البته برای اینکه بتوانید مناسب ترین دانگل WiFi را انتخاب نمایید؛ نیاز به راهنمای خرید دانگل وای فای دارید که در ادامه به آن می پردازیم.

دانگل وای فای چیست؟

دانگل وای فای در مفهوم ساده یک وسیله الکترونیکی است  که به وسیله آن تجهیزاتی که نمی توانند به اینترنت متصل شوند، به وای فای وصل می شوند. این دانگل دارای انواع متفاوتی بوده که باید قبل از خرید به آن ها توجه ویژه ای داشته باشید. در ادامه به 6 نکته مهم درباره راهنمای خرید دانگل وای فای می پردازیم.

در هنگام خرید دانگل برای وای فای باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

همانطور که اشاره شده برای خرید دانگل WIFI نیاز است که به فاکتورهایی مهمی توجه کنید که در ادامه راهنمای خرید دانگل وای فای به آن می پردازیم.

از USB وای فای استفاده کنیم یا PCI؟

هنگامی که شما برای خرید آداپتور Wi-Fi اقدام می کنید، فروشنده شما احتمالاً دو نوع USB و PCI را به شما پیشنهاد می دهد که تفاوت اصلی آنها نحوه اتصال آنها به کامپیوتر است. هنگامی که آداپتور شبکه شما به صورت  PCI باشد، دارای یک بورد بوده که باید در کامپیوتر شما قرار بگیرد. از این رو دانگل های USB از نظر نصب و جابجایی راحت تر هستند.

اگرچه بسیاری از آداپتورهای USB در بسته‌های کوچک، قابل حمل و بدون آنتن عرضه می‌شوند، اما قابلیت‌های آن‌ها به شبکه دو بانده می‌رسد.

انتخاب بین آداپتور USB یا PCI بستگی به این دارد که بین راحتی و عملکرد چه چیزی برای شما مهم است. البته اگر لپ تاپ دارید، آداپتور USB کاربردی ترین انتخاب خواهد بود

در نظر گرفتن پروتکل دانگل

روترهای بی سیم همگی دارای شماره 802.11 هستند. از مواردی که باید در راهنمای خرید دانگل وای فای به آن اشاره کرد این است که حرفی که به دنبال این عدد می آید همان چیزی است که به پروتکل انتقالی که روتر مورد پشتیبانی قرار می دهد، اشاره می کند. روترهای 802.11b کوتاه ترین و کندترین نوع اتصال را ارائه می دهند، در حالی که 802.11ac گسترده ترین و سریع ترین نوع اتصال به اینترنت را به ارمغان می آورند.

نکته کلیدی در اینجا این است که مطمئن شوید آداپتوری که انتخاب می‌کنید می‌تواند روی همان پروتکل‌هایی که روتر شما ارسال می‌کند، ارسال کند. به عنوان مثال، اگر یک 802.11ac دارید، یک آداپتور بی سیم 802.11ac می خواهید. 802.11n یا 802.11ac معمولاً برای کاربرانی که هم روتر و هم آداپتور را خریداری می کنند، توصیه می شود تا از اتصال سریع و مطمئن اطمینان حاصل شود.

نوع پورت های USB

اگر به دنبال دانگل USB هستید، سرعت اتصال شما به نوع پورت های شما بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر لپ تاپ شما فقط دارای پورت USB 2.0 باشد، حداکثر سرعت تئوری که می توانید دریافت کنید 60 مگابایت بر ثانیه است. در مقایسه، USB 3.0 بالاتر از 640 مگابایت بر ثانیه است.

اگر اشتراک پهنای باند شما کمتر از 60 مگابایت بر ثانیه باشد یا پروتکل دیگری غیر از 802.11ac را انتخاب کنید مهم نیست، اما با این وجود این یک عامل مهم است.

دانگل وای فای با چه فرکانسی بهتر است؟

هر دو فرکانس نقاط قوت و ضعف خود را دارند، بنابراین شاید بهتر است قبل از انتخاب خود کمی تحقیق کنید. با این حال، به عنوان یک قانون کلی، اگر خانه شما دیوارهای زیادی دارد یا اگر تداخل زیادی از دیگر دستگاه های بی سیم وجود ندارد، 2.4 گیگاهرتز را انتخاب کنید. بسیاری از گجت‌های بی‌سیم در طیف 2.4 گیگاهرتز کار می‌کنند، به این معنی که 5.0 گیگاهرتز کمتر مستعد تداخل است. با این حال، انتقال 5.0 گیگاهرتز تمایل به از دست دادن سیگنال در فواصل طولانی دارد.

برخی از آداپتورهای مدرن از هر دو فرکانس 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز (آداپتورهای دو باند) پشتیبانی می‌کنند، بنابراین خرید یکی از آن‌ها به شما امکان می‌دهد هر باندی را که موقعیت شما نیاز دارد انتخاب کنید.

کیفیت ساخت دانگل

بازار پر از مدل های بی کیفیت است که به نظر عملکرد عالی را ارائه می دهند اما به سختی یک ماه دوام می آورند. بنابراین، علاوه بر مشخصات، به ساخت دانگل انتخابی خود نیز توجه کنید. از این رو برای مطالعه از راهنمای خرید دانگل وای فای قابل اعتماد و شناسایی دانگل هایی که بهترین تعادل را بین کیفیت و هزینه ارائه می دهند، وقت بگذارید.

لزوم در نظر گرفتن اندازه و شکل USB

برخی از دانگل های Wi-Fi بزرگ تر از سایرین هستند، و اغلب این تنظیمات کامپیوتر یا لپ تاپ شما است که تعیین می‌کند چه اندازه برای دانگل نیاز دارید. پورت‌های USB معمولاً به یکدیگر نزدیک هستند، به این معنی که دستگاهی که خریداری می‌کنید باید به اندازه‌ای کوچک باشد که پورت‌های مجاور را مسدود نکند.

علاوه بر این، اگر از لپ‌تاپ استفاده می‌کنید، یک دانگل کوچک در حین جابه‌جایی رایانه، کمتر به موانع برخورد کرده و در نتیجه ماندگاری آن بالاتر می رود..

سخن پایانی

پیدا کردن آداپتور Wi-Fi مناسب در میان گزینه‌های متعدد و قابل اجرا می‌تواند بسیار دشوار باشد. با این وجود، نکات بالا باید به اندازه کافی کافی باشد تا به شما در انجام خریدهای مقایسه ای مفید کمک کند.

سوالات متداول راهنمای خرید دانگل وای فای
  1. نصب آداپتور وای فای PCI به چه صورت است؟
    برای نصب PCI باید آن را بر روی مادر برد نصب کنید که در صورتی که دارای لپ تاپ باشید، ممکن است از گارانتی خارج شود.
  2. تفاوت پورت USB 2 و 3 چیست؟
    USB های پورت 34 دارای سرعت بیشتری به نسبت USB های پورت 2 هستند.
  3. آنتن داخلی بزرگ بهتر است یا خارجی؟
    آنتن های خارجی بزرگ دارای قدرت حمل سیگنال بیشتری هستند اما ممکن است در انتقال سیگنال با کندی مواجه شوید.

داغ‌ترین مطالب روز

بهترین DNS برای گیم

بهترین DNS برای گیم

DNS یکی از مهم ترین مواردی است که سبب می شود تا تجربه شما از بازی کردن بهبود یافته و اتصال شما به سرورها پایداری و ثبات پیدا کند. اما پیدا کردن دی ان اس خوب برای بازی ها آنلاین به خصوص بازی هایی نظیر Valorant، Call of Duty و … همواره چالش محسوب شده […]

۱۶ خرداد ۱۴۰۱ ۷

سرور ابری

سرور ابری

سرور ابری و یا سرویس ابری از اصطلاحاتی هستند که امروزه به آن زیاد بر می خوریم. اما شاید تا کنون درک درستی در خصوص خدمات مبتنی بر ابر و سرور ابری (سرور رایانش ابری) نداشته باشیم. انتخاب خدمات مرکز داده مناسب ، می تواند تاثیر به سزایی در هزینه های یک کسب و کار […]

۲ تیر ۱۳۹۹ ۵

آموزش دانلود از اینترنت

آموزش دانلود از اینترنت

دانلود کردن بخش جدایی ناپذیر این روزهای زندگی شده است. هر روز حجم عظیمی از اطلاعات دانلود و آپلود شده و به زندگی مجازی جان می بخشد. اما نحوه دانلود اصولی و حرفه ای از اینترنت به چه صورت است؟ چطور دانلود کنیم که از سالم بودن فایل اطمینان بالایی داشته باشیم؟ در این مقاله […]

۱۱ بهمن ۱۴۰۰ ۳

آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7

آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7

اینترنت یکی از مهم ترین عناصر زندگی در عصر امروز است. اما اگر نتوانیم با ویندوز به اینترنت وصل شویم چه؟ مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7 چیست؟ در این مقاله به آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7 می پردازیم تا با بررسی راه حل های آن بتوانید به صورت اصولی […]

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۳

سرور مجازی مناسب کسب‌وکار کوچک

سرور مجازی مناسب کسب‌وکار کوچک

امروزه در دنیای مدرن و پیشرفته‌ای زندگی می‌کنیم که پتانسیل‌های کسب‌وکارها بدون معرفی در فضای مجازی، دست‌نخورده و اتلاف شده باقی می‌مانند و امکان شکست آن‌ها افزایش می‌یابد. بنابراین، طراحی و استفاده از یک وب سایت می‌تواند به گسترش این کسب‌وکارهای کوچک کمک کند و آن را به سرعت توسعه دهد. این وب سایت به […]

۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ۲

دیدگاه‌ها

comment symbol

برای این مقاله ۰ دیدگاه نوشته شده است. دیدگاه شما چیست؟

شما نیز، دیدگاه خود را از طریق دکمه زیر به اشتراک بگذارید.

نوشتن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *