راهنمای خرید اینترنت برای استریم

۱۶ بهمن ۱۴۰۰ مطالعه ۱ دقیقه

امروزه جامعه گیمرها در ایران بسیار بزرگتر شده است و هر روز نیز بزرگتر از دیروز می شود. اما برای اینکه این جامعه بتواند به رشد خود ادامه دهد نیاز به اینترنت پرسرعت دارد. یکی از مهم ترین فعالیت ها نیز در جامعه بازی های رایانه ای استریم کردن یا پخش زنده است. در این حالت کاربر تجربه بازی خود و هر کاری که مشغول آن است را به طور زنده با دیگر کاربران به اشتراک می گذارد.

اما برای استریم کردن نیاز به اینترنتی خاص داریم که از سرعت آپلود و همچنین دانلود بالایی به خصوص در هنگام استریم بازی های آنلاین برخوردار باشد. در ادامه به بررسی و معرفی راهنمای خرید اینترنت برای استریم می پردازیم.

Trendy flat vector on white background. Vector Illustration.

چه اینترنتی برای استریم مناسب است؟

برای اینکه اینترنت مناسب استریم را انتخاب کنیم لازم به نکات خاصی توجه داشته باشیم. چرا که هر اینترنتی برای استریم مناسب نمی باشد. از سری مواردی که برای اینترنت مناسب برای سرویس پخش زنده باید به آن توجه کنیم عبارت اند از:

سرعت دانلود اینترنت Stream

برای اینکه بتوانیم به راحتی استریم کنیم نیاز به اینترنت با سرعت بالا داریم. اما چرا؟ سرعت اینترنت تضمین کننده ارتباط مناسب شما با سرورها است. البته در صورتی که از سمت سرور تحریم نشده باشید. از این رو با اینترنتی با سرعت بالا می توانید استریمی پایدار داشته باشید.

از روی دیگر هنگامی که سرعت بالای اینترنت داشته باشید و در صورتی که بازی های آنلاین را استریم کنید بینندگان شما و همچنین شما اذیت نشده و می توانید بازی جذاب و روانی را تجربه نمایید. دقت کنید که از عوامل بسیار مهم در بازی های آنلاین پینگ است که می توانید اطلاعات بیشتر را درباره کاهش پینگ در مقاله 10 ترفند کاهش پینگ مطالعه نمایید.

اهمیت سرعت بالای آپلود در اینترنت استریم

از دیگر موارد مهم در راهنمای خرید اینترنت برای استریم سرعت آپلود است. سرعت آپلود از مواردی است که بسیار برای استریم کردن حیاتی می باشد و از موارد مهم در انتخاب و خرید اینترنت خانگی پرسرعت برای استریم می باشد. دقت کنید که شما اطلاعات خاصی را به صورت زنده با کاربران در اشتراک می گذارید که این مسئله به صورت مستقیم با سرعت آپلود شما در ارتباط است. از این رو انتخاب اینترنتی که سرعت آپلود بالایی دارد یا حداقل اینترنت استریم با کیفیت متوسط علاوه بر اینکه کیفیت استریم را بالا می برد سبب می شود تا کاربرانی که پخش زنده شما را مشاهده می کنند نیز راحتی بیشتری داشته باشند.

بیت ریت (bit rate) چیست و چه تاثیری در استریم دارد؟

بیت ریت به مفهوم ساده میزان اطلاعاتی است که در استریم مبادله می شود. هر چه اینترنت استریم قوی تر باشد، این اطلاعات نیز بیشتر بوده و سبب می شود تا بیننده حس بهتری را از دیدن پخش زنده شما تجربه کند. این نکته حائز اهمیت است که هرچه بیت ریت شما بالاتر باشد اشیای بازی بهتر بارگذاری شده و برای کاربر مشخص تر هستند.

از روی دیگر اکثر سرویس های stream از حداکثر میزان بیت ریت استفاده می کنند اما برخی استریمرها برای اینکه اینترنت پایداری تری داشته باشند این میزان را پایین تر آورده تا در استریم و تجربه کاربر اخلالی ایجاد نشود.

حداقل اینترنت برای bit rate  بالا در استریم

برای اینکه بتوانید با حداقل کیفیت و بیت ریت ممکن استریم کنید لازم است تا به یک حداقل سرعت رسیده باشید. از حداقل سرعت اینرتنت مناسب استریم برای هر رزولوشن می توان اشاره کرد به:

  • برای اینترنت استریم و پخش زنده با رزولوشن 720p و سرعت 30 فریم بر ثانیه بیت ریت حدودا بین 2500 تا 4000 کیلوبایت بر ثانیه می باشد که درواقع برای داشتن این میزان از رزولوشن و بیت ریت به سرعت آپلود 3.2 تا 5 مگابیتی احتیاج دارید.
  • برای استریم با رزولوشن 720 و 60 فریم بر ثانیه لازم است تا حداقل دارای بیت ریت 3500 تا 5000 و به نسبت همین بیت ریت دارای سرعت آپلود 4.4 تا 6.2 مگابیت بر ثانیه باشید.
  • برای اینکه بتوانید با رزولوشن 1080 و با فریم 30 بر حسب ثانیه پخش زنده داشته باشید لازم است تا بیت ریتی معادل 3500 تا 5000 و سرعت آپلودی برابر با 4.4 تا 6.2 مگابیت بر ثانیه باشید که این مقادیر دقیقا برابر رزولوشن 720 با 60 فریم بر ثانیه است.
  • برای استریم 1080 با فریم 60 نیاز به بیت ریت 4500 تا 6000 و سرعت 5.6 تا 7.4 مگابیت بر ثانیه دارید.
سخن پایانی

برای اینترنت استریم شما گزینه های متنوعی دارید اما به عنوان راهنمای خرید اینترنت برای استریم لازم است که بدانید باید اینترنت خود را از شرکتی تهیه کنید که علاوه بر مجرب بودن و داشتن سابقه پشتیبانی قوی نیز داشته باشد تا هر ساعت شبانه روز بتواند به شما سرویس دهی کند.

شرکت صفرویک با بیش از 15 سال سابقه می تواند شما را در این امر یاری کرده و با پهنای باند اختصاصی و انواع سرویس های حجمی و ساعتی مخصوص دانلود بازی ها و استریم به شما خدمات رسانی کند. جهت اطلاعات بیشتر در این باره می توانید با کارشناسان صفرویک در ارتباط باشید.

سوالات متداول راهنمای خرید اینترنت برای استریم

  1. منظور از بسته های حجمی صفرویک چیست؟
    شما می توانید با این بسته ها به صورت پهنای باند اختصاصی و در ساعت و حجمی معین به دانلود هر مقدرا بازی با هر حجمی که تمایل دارید بپردازید.
  2. استریم در توییچ بهتر است یا آپارات؟
    به دلیل شرایط اینترنتی و بسیاری از فاکتورهای دیگر نمی توان بین این دو گزینه یکی را به طور قطع انتخاب کرد و هر فرد باید متناسب با شرایط خود بستر پخش زنده خود را انتخاب کند.
  3. آیا با کیفیت پایین تر از 720 هم می توان استریم کرد؟
    این مسئله بستگی به بستری که برای پخش زنده انتخاب می کنید دارد.

داغ‌ترین مطالب روز

بهترین DNS برای گیم

بهترین DNS برای گیم

DNS یکی از مهم ترین مواردی است که سبب می شود تا تجربه شما از بازی کردن بهبود یافته و اتصال شما به سرورها پایداری و ثبات پیدا کند. اما پیدا کردن دی ان اس خوب برای بازی ها آنلاین به خصوص بازی هایی نظیر Valorant، Call of Duty و … همواره چالش محسوب شده […]

۱۶ خرداد ۱۴۰۱ ۷

سرور ابری

سرور ابری

سرور ابری و یا سرویس ابری از اصطلاحاتی هستند که امروزه به آن زیاد بر می خوریم. اما شاید تا کنون درک درستی در خصوص خدمات مبتنی بر ابر و سرور ابری (سرور رایانش ابری) نداشته باشیم. انتخاب خدمات مرکز داده مناسب ، می تواند تاثیر به سزایی در هزینه های یک کسب و کار […]

۲ تیر ۱۳۹۹ ۵

آموزش دانلود از اینترنت

آموزش دانلود از اینترنت

دانلود کردن بخش جدایی ناپذیر این روزهای زندگی شده است. هر روز حجم عظیمی از اطلاعات دانلود و آپلود شده و به زندگی مجازی جان می بخشد. اما نحوه دانلود اصولی و حرفه ای از اینترنت به چه صورت است؟ چطور دانلود کنیم که از سالم بودن فایل اطمینان بالایی داشته باشیم؟ در این مقاله […]

۱۱ بهمن ۱۴۰۰ ۳

آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7

آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7

اینترنت یکی از مهم ترین عناصر زندگی در عصر امروز است. اما اگر نتوانیم با ویندوز به اینترنت وصل شویم چه؟ مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7 چیست؟ در این مقاله به آموزش رفع مشکل وصل نشدن اینترنت در ویندوز 7 می پردازیم تا با بررسی راه حل های آن بتوانید به صورت اصولی […]

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ ۳

سرور مجازی مناسب کسب‌وکار کوچک

سرور مجازی مناسب کسب‌وکار کوچک

امروزه در دنیای مدرن و پیشرفته‌ای زندگی می‌کنیم که پتانسیل‌های کسب‌وکارها بدون معرفی در فضای مجازی، دست‌نخورده و اتلاف شده باقی می‌مانند و امکان شکست آن‌ها افزایش می‌یابد. بنابراین، طراحی و استفاده از یک وب سایت می‌تواند به گسترش این کسب‌وکارهای کوچک کمک کند و آن را به سرعت توسعه دهد. این وب سایت به […]

۳۰ شهریور ۱۴۰۰ ۲

دیدگاه‌ها

comment symbol

برای این مقاله ۱ دیدگاه نوشته شده است. دیدگاه شما چیست؟

شما نیز، دیدگاه خود را از طریق دکمه زیر به اشتراک بگذارید.

نوشتن دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

... ۱۰ ماه پیش

چه فایده شما فقط در شهرای بزرگ فعالی و در مناطق روستایی و محروم نیستید پاک کنید این تبلیغات و فروش رویا هاتون رو