صفحه اصلی

مایکروسافت از دو Surface جدید رونمایی کرد

۳۱ شهریور ۱۴۰۲

 surface laptop studio 2 و surface laptop go 3 دو محصول جدید مایکروسافت

مایکروسافت امروز به طور رسمی از دو دستگاه Surface جدید در رویداد شهر نیویورک خود رونمایی کرد. سرفیس لپ‌تاپ استودیو 2 مایکروسافت برخی ارتقاء عملکرد بسیار مورد نیاز و پورت‌های جدید را ارائه می‌کند، در حالی که این شرکت جدیدترین سرفیس لپ‌تاپ Go 3 را نیز معرفی کرده نکته قابل تامل این است که مایکروسافت نسخه‌های 4 گیگابایتی Laptop Go را از برنامه تولید خارج کرده است. هر دو دستگاه قرار است در تاریخ 3 اکتبر به فروش برسند و اکنون برای پیش خرید در دسترس هستند.

سرفیس لپ‌تاپ استودیو 2 از پردازنده‌های نسل سیزدهم اینتل استفاده می کند و گرافیک Nvidia GeForce RTX 4060 را به عنوان یک گزینه ارائه می‌کند. همچنین این اولین دستگاه سرفیس خواهد بود که می توانید آن را  با حداکثر 64 گیگابایت رم پیکربندی کنید.

قیمت آن از 1999 دلار با پردازنده Intel Core i7-13700H، میزان 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی با گرافیک مجتمع Intel Iris آغاز خواهد شد. همچنین گزینه هایی برای Core i7-13800H در برخی از تنظیمات تجاری وجود دارد. هر دو از شتاب دهنده هوش مصنوعی Gen3 Movidius 3700VC VPU اینتل برای هوش مصنوعی استفاده می کنند. با همه صحبت‌های مایکروسافت، منطقی است که این شرکت تراشه‌ای می‌خواهد تا هوش مصنوعی Copilot را روی آن اجرا کند.

اما پورت ها تغییر کرده اند. در حالی که نسل قبلی دارای دو پورت Thunderbolt 4، یک پورت سرفیس کانکت و یک جک هدفون بود، سرفیس لپ تاپ استودیو 2 یک پورت USB Type-A و یک اسلات کارت microSD نیز دارد .

مایکروسافت به صفحه نمایش 14.4 اینچی با وضوح 2400 در 1600 پایبند است، اما مایکروسافت ادعا می کند که صفحه نمایش جدید روشن تر از نسخه قبلی است و از HDR پشتیبانی می کند. در این نمایشگاه، مایکروسافت بازی Cyberpunk 2077: Phantom Liberty را با DLSS 3.5 ارائه کرده است و بسیار خوب به نظر می رسد. من کنجکاو هستم که ببینم تحت شرایط کمتر بهینه شده چگونه کار می کند.

شرکت طول عمر باتری را 19 ساعت اعلام کرده است در مدل هایی که از کارت  گرافیکی Iris Xe استفاده می کنند طول عمر باتری 18 و برای مدل هایی که از کارت گرافیک Nvidia  با 2 ترابایت هارد SSD استفاده می کنند این عدد 16 ساعت است.

مقایسه مایکروسافت سورفیس 2 و 3 با همدیگه

از نظر بودجه، مایکروسافت همچنین در حال اصلاح Surface Laptop Go 3 و Surface Go 4 است، اما اینها عمدتاً دارای مشکلاتی در مشخصات هستند. Laptop Go 3 به نسل دوازدهم اینتل Core i5-1235U، رم 8 یا 16 گیگابایتی می‌رود و از حافظه SSD 256 گیگابایتی شروع می‌شود. Laptop Go 3 از 799 دلار با چهار رنگ موجود شروع می شود.

رنگ های سورفیس های جدید مایکروسافت

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *