صفحه اصلی

راه اندازی iis در ویندوز سرور ،چگونه وب‌سرور خود را نصب کنیم؟

۱۲ بهمن ۱۳۹۹

اگر از یک وبسایت برای کار خود استفاده می‌کنید، به یک وب سرور نیاز دارید تا سایت را در معرض استفاده عموم قرار دهید. اگر از سیستم‌عامل ویندوز استفاده می‌کنید IIS می‌تواند یک گزینه عالی برای شما باشد، زیرا IIS در ویندوز سرور نسبت به نسخه‌های قبلی خود تغییرات زیادی کرده و ویژگی‌های جدیدی مانند امینت به این نسخه اضافه شده است. حال در این مطلب قصد داریم تا راه اندازی iis در ویندوز سرور را به شما آموزش دهیم، با ما همراه باشید.

 

جشنواره سرور اختصاصی صفرویک

جشنواره سرور اختصاصی صفرویک با سرعت و امنیت بالا

 

راه اندازی iis در ویندوز سرور

در وهله اول با کمک ریموت دسکتاپ به سرور ویندوز خود متصل شوید. در ادامه از منوی Start در گزینه Windows Administrative روی مورد Server Manger کلیک کنید.

راه اندازی iis در ویندوز سرور

سپس روی گزینه Add Roles and Features در قسمت Dashboard کلیک کنید. بعد از کلیک بر روی گزینه مربوطه سیستم از شما یک پسورد برای administrator می‌خواهد، سپس Next را بزنید.

راه اندازی iis در ویندوز سرور

با ورود به صفحه Roles server در قسمت Roles گزینه Web server(iis) را انتخاب کنید تا در مربع کنارش علامت تیک ظاهر شود. در صفحه بعدی شما یکسری اطلاعات از IIS خود مشاهده می‌کنید، گزینه Next را بزنید.

راه اندازی iis در ویندوز سرور

این صفحه مربوط به انتخاب سرویس موردنظر است که اهمیت زیادی دارد، اگر درباره این ماژول‌ها اطلاعاتی ندارید پیشنهاد می‌کنیم که راجع آن مطالعه داشته باشید. پس از انتخاب سرویس موردنظر بر روی Next کلیک کنید تا در صفحه بعدی تمام اطلاعات نصب و تنظیمات خود را مشاهده کنید. با کلیک بر روی گزینه Install روند نصب فعال می‌شود.

راه اندازی iis در ویندوز سرور

بیشتر بخوانید: بررسی تفاوت وب سرورهای NGINX و APACHE

دسترسی به IIS

پس از اتمام نصب و راه‌اندازی به Server Manager مراجعه کنید و از قسمت Tools گزینه Internet Information Service را انتخاب کنید. وارد صفحه‌ای مانند عکس زیر می‌شوید.

راه اندازی iis در ویندوز سرور

برای اینکه مطمئن شوید که IIS درست برروی سیستم شما نصب شده یا خیر، آدرس IP 127.0.0.1 را در نوار جست‌وجو سرچ کنید. اگر راه‌اندازی درست انجام شده باشد با یک تصویر آبیرنگ برخواهید خورد.

راه اندازی iis در ویندوز سرور

برای دریافت مشاوره و یا خرید سرویس مناسب با شماره ی 02148655 تماس بگیرید و یا از طریق فرم زیر درخواست خود را به ثبت برسانید.

    نصب وبسایت

    حال بعد از این مراحل چگونه وبسایت خود را راه‌اندازی کنیم؟ از قسمت start بر روی windows administrative tools کلیک کنید و سپس وارد Internet information server شوید. هنگامی که iis باز شد بر روی Web server کلیک کنید تا پوشه Sites مشاهده شود. روی این پوشه راست کلیک کرده و گزینه Add Web Site را بزنید. در این قسمت تعدادی تنظیمات داریم که به توضیح آنها می‌پردازیم تا کوچکترین شک و شبه شما در این زمینه برطرف شود.

    1. Site name: نام دامنه شماست که با آن شناخته می‌شود مانند example.com
    2. Physical path: همان مسیریست که منابع وبسایت شما در آن ذخیره می‌شود که از همینجا می‌توانید مسیر آن را انتخاب کنید.
    3. Type: این قسمت مربوط به تنظیمات SSL است اگر سایت شما از این تنظیمات پشتیبانی می‌کند باید مشخص شود که سایت شما SSL را داراست یا خیر.
    4. IP address: همانطور که از نامش پیداست باید آدرس ای پی خود را وارد کنید.
    5. Domain name: اگر قصد دارید که وبسایت شما به دامنه‌های دیگر نیز پاسخگو باشد می‌توانید از این گزینه برای وارد نمودن یک دامنه دیگر استفاده کنید. مثلا اگر دامنه شما example.com باشد می‌توانید با این گزینه کاری کنید که مخاطب با دامنه www.example1.com نیز به سایت شما وارد شود.

    کلام آخر

    در این مطلب تمامی نکات و روش‌هایی که می‌توانید راه اندازی iis در ویندوز سرور را به تنهایی انجام دهید را آورده‌ایم. امیدواریم که در این مسیر راهنمای شما بوده باشیم.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *