صفحه اصلی

دفاع گوگل از کاربران هوش مصنوعی خود!

۲۰ مهر ۱۴۰۲

Google از کاربران مولد هوش مصنوعی در برابر ادعاهای حق چاپ دفاع می کند

Google از کاربران مولد هوش مصنوعی در برابر ادعاهای حق چاپ دفاع می کند

گوگل روز پنجشنبه اعلام کرد که با پیوستن به مایکروسافت،Adobe و سایر شرکتهایی که تعهدات مشابهی دارند از کاربران سیستم‌های هوش مصنوعی مولد در پلتفرم‌های google cloud و workspace خود در صورتی که متهم به نقض مالکیت معنوی شوند، دفاع خواهد کرد.

شرکت های بزرگ فناوری مانند گوگل سرمایه گذاری زیادی روی هوش مصنوعی مولد کرده اند و برای گنجاندن آنها در محصولات خود رقابت فزآینده ای می کنند.

نویسندگان برجسته، تصویرگران و دیگر صاحبان حق چاپ در چندین پرونده قضایی گفته اند که هم استفاده از کار آنها برای آموزش سیستم های هوش مصنوعی و هم محتوایی که سیستم ها ایجاد می کنند، حقوق آنها را نقض می کند.

سخنگوی گوگل می گوید: «بر اساس دانش ما، گوگل اولین شرکتی در صنعت  است که رویکردی جامع و دو جانبه برای غرامت ارائه می‌کند» که به طور خاص هر دو نوع ادعا را پوشش می‌دهد.

گوگل گفت سیاست حمایتی جدیدش در مورد نرم افزارهای هوش مصنوعی از جمله پلتفرم Vertex و سیستم  Duet که متن و تصاویر را در برنامه های Google Workspace و Cloud تولید می کند، اعمال می شود. در این بیانیه خبری، به برنامه چت بات هوش مصنوعی مولد شناخته شده Google Bard اشاره ای نشده است.

این شرکت همچنین گفت که اگر کاربران عمداً از خروجی تولید شده برای نقض حقوق دیگران استفاده کنند، این حمایت را از گوگل دریافت نخواهند کرد.

موج جدید شکایت‌ها در مورد هوش مصنوعی مولد عموماً شرکت‌هایی را که مالک این سیستم‌ها هستند از جمله گوگل و نه کاربران نهایی را هدف قرار داده است.

متهمان به استفاده از این سیستم ها گفته‌اند که داده‌های آموزشی که از اینترنت برای آموزش سیستم‌هایشان جمع‌آوری شده است،با رعایت مفاد قانون کپی رایت آمریکا بوده است.

 

دسته بندی ها : اخبار
برچسب ها : ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *