صفحه اصلی

ایسوس پرچمدار خود را به صورت رسمی معرفی کرد

۳۱ شهریور ۱۴۰۲

ایسوس ROG Matrix GeForce RTX 4090 را به صورت رسمی معرفی کرد

ایسوس ROG Matrix GeForce RTX 4090 را به صورت رسمی معرفی کرد

ایسوس سرانجام کارت گرافیک پرچمدار خود را به صورت رسمی معرفی کرد: ROG Matrix GeForce RTX 4090. این برد با بالاترین کلاک های گرافیکی AD102 تولید شده، توانایی بهینه سازی نهایی، یک ماژول پیچیده تنظیم ولتاژ (VRM)، یک سیستم خنک کننده پیشرفته، ارائه می شود. و اورکلاک پذیری شدید ایسوس دلایل زیادی دارد که نشان می دهد این بهترین کارت گرافیک جهان است – در ضمن قیمت مناسبی هم دارد. ROG Matrix RTX 4090 دارای برچسب قیمتی 3199 دلاری است که دو برابر قیمت 1599 دلاری GeForce RTX 4090 Nvidia است.

Asus ROG Matrix GeForce RTX 4090 مبتنی بر پردازنده گرافیکی AD102 با 16384 هسته CUDA است که با حداکثر فرکانس خروجی 2700 مگاهرتز (از 2520 مگاهرتز، توصیه شده توسط انویدیا، افزایش یافته است). این هسته های CUDA با 24 گیگابایت حافظه 21 GTs GDDR6X جفت می شوند. این کارت گرافیک به یک برد مدار چاپی سفارشی (PCB) با یک VRM 24 فاز با مراحل قدرت جریان بالا و یک کانکتور 12VHPWR متکی است که می تواند تا 600 وات برق پایدار را به GPU برساند.

PCB دارای سنسورهای متعددی است که به آن اجازه می دهد دمای GPU، تراشه های حافظه، VRM، کویل ها و حتی خود PCB را کنترل کند.

این کارت گرافیک دارای یک سیستم خنک کننده یکپارچه با صفحه سرد مهندسی شده سفارشی است که GPU، حافظه و VRM را خنک می کند، همچنین یک پمپ تعبیه شده، برای به حداکثر رساندن انتقال حرارت از پردازنده گرافیکی به خنک‌کننده، لوله 700 میلی متری و یک رادیاتور 360 میلی متری دارد. ایسوس از مواد رابط حرارتی فلزی مایع (TIM) استفاده می‌کند – که اولین با در ساخت GPU استفاده شده است. سیستم خنک کننده همچنین دارای فن های مغناطیسی زنجیردار با نورپردازی RGB است که امکان به هم ریختگی کابل را کمتر می کند.

سخت افزار ممتاز تنها نقطه قوت Asus ROG Matrix RTX 4090 نیست. سازنده همچنین نرم افزار GPU Tweak III خود را با ویژگی های نظارت و اورکلاک بیشتر تقویت کرده است که از قابلیت ها و سنسورهای اضافی کارت بهره می برد. این برنامه به کاربر این امکان را می دهد که ولتاژ GPU را افزایش دهد، ساعت تقویت GPU را تنظیم کند، منحنی ولتاژفرکانس را تنظیم کند، ساعت حافظه و سرعت فن را تغییر دهد.

در همین حال، قابلیت Thermal Map امکان بازخوانی دمای بی‌درنگ در سراسر کارت را فراهم می‌کند، در حالی که ویژگی جدید مسافت پیموده شده میزان استفاده از کارت را در سطوح مختلف توان، ردیابی می‌کند.

یک ویژگی جالب دیگر این است که کارت از Power Detector+ پشتیبانی می‌کند که کانکتور 12VHPWR را می‌خواند و جریان‌ها را در تمام سیم‌های برق اندازه‌گیری می‌کند تا هر گونه ناهنجاری را تشخیص دهد (به کاربر توصیه می‌کند در صورت لزوم کابل را دوباره جابجا کند).

بیانیه ایسوس می گوید: “ROG Matrix GeForce RTX 4090 رویای اورکلاکر است.” در واقع، از زمانی که این کارت در Computex رونمایی شد، موفق به کسب سه رکورد جهانی و پنج رکورد اول جهانی برای مجموع هفت رکورد اورکلاک در 3DMark11 Performance، 3DMark Fire Strike Extreme، Unigine Superposition 1080p Xtreme، 3DMark Time Spy Extreme،3DMark Port Royal، GPUPI v3.3 1B، GPUPI v3.3 32B، و Unigine Superposition 8K Optimized.” شده است.

در واقع، بدون هیچ تغییری، ROG Matrix GeForce RTX 4090 ایسوس در اوایل سال جاری سد ساعت 4 گیگاهرتز GPU را شکست، بنابراین شرکت اشتباه نمی‌کند – به نظر می‌رسد این برد رویای اورکلاکر باشد. اما در حالی که مطمئناً سریعتر از هر RTX 4090 دیگری در حال حاضر موجود در بازار است، ROG Matrix GeForce RTX 4090 نیز دو برابر یک RTX 4090 معمولی قیمت دارد. احتمالاً توجیه خرج کردن 1600 دلار اضافی برای عملکرد اضافی برای بسیاری دشوار خواهد بود. ، حتی اگر در اورکلاک باشند.

بدیهی است که Asus ROG Matrix RTX 4090 برای همه مناسب نیست. این یک محصول با نسخه محدود برای اورکلاکرهای سرسختی که به دنبال بهینه سازی سیستم های خود هستند تا چند امتیاز در یک آزمون محک به دست آورند، مناسب تر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *