صفحه اصلی

چگونه منابع هاست خود را بهینه کنیم؟

۱۷ آذر ۱۳۹۹

بهینه سازی هاست، یکی از موثرترین روش ها برای بهینه کردن سایت به شمار می‌آید. اینکار باعث مدیریت ترافیک سایت شما می‌شود، به این معنی که هرچقدر که ترافیک شما افزایش بیابد منابغ شما نیز رشد می‌کند. حال ما در این مطلب به راهکار هایی درباره چگونه منابع هاست خود را بهینه کنیم می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

 

دوری از منابع Third Party

 

منابع Third party تصاویر و ویدئو هایی است که از هاستی دیگر بر روی سایت شما قرار گرفته. مانند تبلیغات ویدئویی! هنگامی که این مطالب از هاست دیگر بارگزاری شود، طبیعی است که سرعت لود شدن آن کمتر باشد.

 

خب این مشکل برای مخاطب نا خوشایند است و سریعا سایت شما را میبندد. برای یک کاربر اهمیتی ندارد که یک مطلب از کجا لود می‌شود تنها چیزی مهم است سرعت بارگزاریست! پس حتما به این نکته توجه داشته باشید که تمامی نابع سایت را بر روی هاست خودتان قرار دهید تا مشکلاتی مانند سرعت بارگزاری مواجه نشوید.

 

بیشتر بخوانید : هاست ایران تنها راه استفاده از مزایای یک هاست خوب در شرایط تحریم

 

Cashing

 

حتما می دانید هنگامی که کاربر وارد سایت شما می‌شود تمام اطلاعات نمایش داده برای مرورگر آن دانلود می‌شود. خب فرض کنید برای هر صفحه از سایت این فرآیند طی شود، مسلما زمان زیادی میگیرد که هر دفعه اطلاعات شما برای کاربر نمایش داده شود.

Cashing قابلیتیست که بارگزاری منابع را به مرورگر کاربر واگذار می‌کند. یعنی اینکه اگر برخی از اطلاعات قبلا دانلود شده، در حافظه مرورگر باقی مانده و دیگر نیازی به دانلود دوباره آن ندارد. همین قابلیت ساده باعث کاهش سرعت بارگزاری سایت شما می‌شود.

 

برای دریافت مشاوره و یا خرید سرویس مناسب با شماره ی  02148655 تماس بگیرید و یا از طریق فرم زیر درخواست خود را به ثبت برسانید.

     

    نظارت بر نظرات

     

    در بین کاربران سایت حداقل فردی به عنوان سودجو وجود دارد، این افراد از فرم نظرات و پیشنهادات سوءاستفاده می‌کنند. مثلا در نظرات تبلیغ کار خودشان را می‌کنند یا لینک های تبلیغاتی میگذارند، یا برای خراب کردن شما شروع میکنند به ناسزاگویی و بد گفتن.

    شما باید این رفتارها را کنترل کنید و اجازه انتشار به هر نظری را ندهید. یکی از پیش پا افتاده ترین کارها محدود کردن کلمات فرم هاست. مثلا ذکر کنید که 90 کارکتر بیشتر نشود.

     

    بیشتر بخوانید : چرا وردپرس 5.5 ممکن است قاتل سایت شما بشود؟

     

    CMS مناسب

     

    برای مدیریت محتوا و سایت حتما نیاز به یک CMS سبک و قدرتمند دارید. انتخاب این CMS بسته به نوع فعالیت و توقع شما از یک وبسایت متغیر است.

    سعی کنید تا جای امکان در این باره مطالعه داشته باشید و یا از حرفه ای ها مشورت بگیرید. بطور کلی سه CMS وردپرس (WordPress) ،جوملا (Joomla)  و دروپال (Drupal) از محبوب ترین ابزارهاست.

     

    بیشتر بخوانید : نکاتی جهت خرید هاست ایران و کاهش هزینه های اضافی

     

    بروز رسانی سایت

     

    حتما شنیدید که بروزرسانی باعث پیشرفت شما می‌شود ولی همیشه این جمله صادق نیست. برخی مواقع با بروزرسانی سایت امکان دارد برخی از افزونه ها دچار مشکل شوند و یا منابع شما بطور صحیح بارگزاری نشود. راه حل چیست؟ اگر طراح سایت و یا پشتیبان سایت باشید میدانید که همیشه یک نسخه آزمایشی برای هر سایتی وجود دارد. شما برای پیشگیری از مشکلات ناشی از آپدیت سایت، بهتر از اول بر روی نسخه آزمایشی این کار را انجام دهید تا درصورت بروز اختلال در روند سایت، مشکل پیش آمده را برطرف کنید.

     

    دسته بندی ها : مجله صفر و یک,هاست
    برچسب ها :

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *