صفحه اصلی

چگونه امنیت مرورگر خود را بالا ببریم؟

۱۱ آذر ۱۳۹۹

همه ما روزانه از مرورگرهای دسکتاپ و یا گوشی همراه استفاده می‌کنیم و وارد دنیای مجازی می‌شویم. دنیای مجازی با وجود فعالیت های گوناگون و مفید، خطرناک هم هست. بسیاری از هکرها هستند که از افرادی که امنیت پایینی دارند سواستفاده می کنند. حال ما برای جلوگیری از این مورد چه کار باید کنیم؟ چگونه امنیت مرورگر خود را بالا ببریم؟ ما در این مطلب به شما آموزش می‌دهیم که در مقابل این حملات، چگونه مقاومت کنید. با ما همراه باشید.

 

تنظیمات مرورگر خود را تغییر دهید

 

هر مرورگر بطور پیش فرض تنظیماتی مربوط به امنیت دارد، شما با اندکی تغییر و یا فعال کردن این گزینه می‌توانید بالا بردن امینت خود را تضمین کنید. بنا به مرورگر مصرفی خود تنظیمات زیر را انجام دهید.

مرورگر Chrome: بالا سمت راست صفحه بر روی آیکون سه تا نقطه کلیک کنید و وارد گزینه setting شوید. با اسکرول کردن صفحه به سمت پایین وارد قسمت advanced شوید و به Privacy & security دسترسی پیدا کنید.

مرورگر Fire Fox : روی منوی مرورگر کلیک کنید( گوشه سمت راست). سپس با مراجعه به بخش Preferences وارد قسمت Privacy & security شوید.

مرورگر سافاری: با مراجعه به منو و پیدا کردن گزینه Preferences روی آن کلیک کنید. سپس با کلیک برروی تب Privacy وارد بخش تنظیمات امینتی آن شوید و با بروزرسانی یا تغییر تنظیمات آن امینت را بالا ببرید.

 

بیشتر بخوانید: 5 راه ساده برای داشتن بادیگارد هنگام استفاده از اینترنت

 

امنیت مرورگر خودرا چگونه تامین کنیم

 

مرورگر خود را آپدیت کنید

 

با ارائه هر آپدیت از سمت شرکت مرورگر، حتما نسخه جدید آن را دریافت کنید. زیرا پروتکل‌های امنیتی نیز آپدیت می‌شود. جدا از آن پس از ارائه چند نسخه متعدد، دیگر از نسخه‌های قدیمی پشتیبانی نمی‌شود. همین امر می‌تواند در تامین امنیت سیسیتم شما تاثیر بسزایی داشته باشد. پس هیچ وقت این موضوع را دست کم نگیرید. همچنین استفاده از Extensions های امنیتی برای مرورگر شما می‌تواند تاثیر بسزایی در امینت شما داشته باشد. بصورت رایگان این Extensions ها را بر روی مرورگر خود نصب کنید و امینت خود را تضمین کنید.

 

برای دریافت مشاوره و یا خرید سرویس مناسب با شماره ی 02148657 تماس بگیرید و یا از طریق فرم زیر درخواست خود را به ثبت برسانید.

     

     

    از حالت private مرورگر استفاده کنید

     

    شما با استفاده از حالت امن یا private مرورگر خود می‌توانید History و Cache سیستم خود را پنهان کنید. هنگام که از این قابلیت استفاده می‌کنید شخصی که بعد از شما پشت سیسیتم می‌شیند نمی‌داند که شما کجا رفتید و یا چه چیزی دانلود کردید. البته ناگفته نماند که استفاده از حالت امن به این معنی نیست که ISP و یا مکان شما مخفی می‌شود، برای پنهان ماندن اطلاعات شخصی خود باید از یک VPN استفاده کنید. برای استفاده از این قابلیت در مرورگر خود از منو می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. کلید میانبر در مرورگر کروم  ctrl+shift+N

     

     

    استفاده از vpn برای امن کردن مرورگر

     

    VPN را امتحان کنید

     

    تمامی راه حل‌های پیشنهادی اندکی امنیت شما را تضمین می‌کند. پس بهتر است از یک وی پی ان پر قدرت برای در امان ماندن از حملات سایبری استفاده کنید. VPN می‌تواند IP و لوکیشن شما را تغییر دهد و کسی نتواند مکان شما را پیدا کند. برای مثال فرض کنید هنگام استفاده از یک VPN به سرور اسپانیا متصل شدید، شما دیگر به عنوان یک کاربری ایرانی در صفحات وب نیستید. بلکه شما یک فرد از اسپانیا هستید که در دنیای مجازی درحال گشت و گذار است. در ضمن تمام اطلاعات و دیتاهای شما بصورت رمز گذاری و پنهان در شبکه مجازی در حرکت است که این مزیت اجازه دسترسی به اطلاعات شما را به حداقل می‌رساند.

     

    بیشتر بخوانید : VPN با VPS چه تفاوتی دارد؟

    دسته بندی ها : مجله صفر و یک
    برچسب ها :

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *