صفحه اصلی

5 راه ساده یرای داشتن بادیگارد در هنگام استفاده از اینترنت

۱۲ آذر ۱۳۹۹

این روزها اینترنت یکی از واجبات زندگی ما شده است و تمامی افراد از آن استفاده می‌کنند. به همین دلیل بسیاری از اطلاعات شخصی ما وابسته به این فضای مجازی است. حتما برای شما نیز پیش آمده یا شنیده اید که سیستم یک نفر ویروسی شده و یا بدافزارهایی به آن حمله کرده است که تمامی اطلاعات آنان را به سرقت برده. ما در این مطلب قصد داریم تا به شما چگونگی حفظ امینت سیستم و ایمن‌تر کردن اینترنت شما را آموزش دهیم و شما را در این مسیر راهنمایی کنیم. با ما همراه باشید.

 

تغییر رمز اینترنت

اولین و ابتدایی کار، تغییر رمز مودم خود است. در وهله اول شما به سایت اپراتور خود مراجعه کنید که اصولا آدرس 192.168.1.1 است. با ورود به این سایت و وارد کردن نام کاربری و پسورد admin به صفحه تنظیمات مودم خود وارد شوید و رمز عبور خود را تغییر دهید. سعی کنید در هنگام انتخاب پسورد جدید از حروف و کارکترهای متفاوت استفاده کنید تا امنیت شما تامین شود نوع کانکشن خود را رو WPE2 تنظیم کنید. این نوع اتصال از تمام گزینه‌ها قوی‌تر است و هک شدن مودم توسط هکرها را دشوار تر می کند.

 

آنچه که لازم است بدانید: تنطیمات مودم در چند قدم ساده

 

نصب یا بروز رسانی آنتی ویروس

پا گذاشتن در دنیای مجازی به مراتب حطراتی نیز در پی دارد. شما با نصب آنتی ویروس معتبر می‌توانید از این خطرات احتمالی در امان باشید. برنامه‌های ناشناخته، سایت‌های نا معتبر و تمامی این ‌ها می‌تواند یک بدافزاری باشند که قصد نفوذ به سیستم شما را دارد. پس شما باید همیشه آماده هر حمله‌ای از سوی هکرها باشید.

 

برای دریافت مشاوره و یا خرید سرویس مناسب با شماره ی 02148657 تماس بگیرید و یا از طریق فرم زیر درخواست خود را به ثبت برسانید.

     

     

    فعال کردن فایروال

    شما با محدود کردن سیستم خود بواسطه فایروال می‌توانید از دسترسی به منابع مختلف و ناامنی در امان باشید. در اصل فایروال وظیفه تامین امنیت سیستم شما از وجود هرگونه نیروی مخرب را دارد. جهت فعال کردن Firewall خود کافیست از منوی سرچ start کلمه firewall را سرچ کنید و با کلیک بر روی آن و فعال کردن فایروال، امنیت سیستم خود را بهبود ببخشید.

     

    احتیاط شرط عقل است

    استفاده از آنتی ویروس‌ها، فعال کردن فایروال و این دسته از کارها همه برای امنیت شما می‌کوشند ولی در آخر این شما هستید که بدافزارها را به سیستم خود هدایت می‌کنید. بطور مثال اگر برای شما ایمیلی از سمت یک فرد ناشناس آمد به هیچ وجه آن را باز نکنید و فورا با کلیک بر روی علامت سطل زباله آن را پاک کنید. یا اگر وارد سایتی شدید که بطور خودکار اپلیکیشن برای شما آماده دانلود شد، فورا با کنسل کردن آن سیستم خود را از حمله ویروس ها نجات دهید.

     

    پاکسازی سیستم از برنامه‌های اضافی

    اگر کامپیوتر و یا گوشی شما از برنامه‌های غیر ضروری و غیر کاربردی پر است، سعی کنید آن ها را پاک کنید. امکان دارد برخی از برنامه‌های غیر معتبری که بر روی گوشی یا سیستم شما نصب است یکی از دلایل هک شد شماست. پس در اسرع وقت خودتان را از شر تمامی این بدافزارها خلاص کنید.

    دسته بندی ها : اینترنت
    برچسب ها :

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *