صفحه اصلی

چه کسی از شما اینترنت می دزدد ؟؟

۱۲ آذر ۱۳۹۹

برای شما نیز پیش آمده که هنگام استفاده از اینترنت وای فای، سرعت اینترنت اندکی تغییر کند ولی هیچ کس جز شما به آن متصل نیست. در این مواقع یا مودم شما توسط شخصی هک شده و یا کسی بدون اجازه از اینترنت شما استفاده می‌کند. ما در این مطلب به کمک شما میاییم و برای پی بردن به اینکه چه کسی از اینترنت شما استفاده می‌کند؟ شما را راهنمایی می‌کنیم. با ما همراه باشید.

 

بیشتر بخوانید : رازهایی از هک مودم که هکرها دوست ندارند شما بدانید!

 

بررسی چراغ مودم برای جلوگیری از سرقت اینترنت

 

چراغ مودم خود را چک کنید

 

ساده ترین روش بررسی چراغ وایرلس مودم است. این چراغ نشانگر هرگونه فعالیت اینترنتی از طریق مودم شماست. برای اینکار ابتدا تمامی وسایلی که به اینترنت شما متصل است را خاموش کنید و سپس چراغ Wireless خود را چک کنید، اگر همچنان در حال چشمک زدن باشد یکی از اینترنت شما استفاده می‌کند.

 

برای دریافت مشاوره و یا خرید سرویس مناسب با شماره ی 02148657 تماس بگیرید و یا از طریق فرم زیر درخواست خود را به ثبت برسانید.

     

    استفاده از ای پی مودم

     

    با استفاده از IP مودم

     

    روش دیگر برای پیدا کردن دستگاه هایی که به مودم شما متصل است مراجعه به آدرس IP مودم شماست. برای اینکار به مرورگر خود مراجعه کرده و سپس آدرس مودم خود را وارد کنید. اگرIP خود را نمی‌دانید نگران نباشید با استفاده از cmd می‌توانید خیلی راحت آن را مشاهده کنید. ابتدا کلیدهای win+R را فشار دهید و در کادر مشاهده شده کلمه cmd را سرچ کنید. یک صفحه سیاه برایتان باز می‌شود. در این صفحه دستور ipconfig را تایپ کنید، با فشردن کلید Enter تمام اطلاعات مودم شما به نمایش درمی‌آید. با پیدا کردن نوار Default Gateway اعداد روبه‌روی آن را در مرورگر خود وارد کنید.

     

    با باز شدن صفحه مورد نظر، کلمه admin را برای رمز عبور و نام کاربری وارد کنید. حال با توجه به مدل مودم خود باید به دنبال گزینه Device list یا کلمه‌ای مشابه به آن بگردید. در این لیست تمامی دستگاه‌هایی که به مودم شما متصل است را مشاهده می‌کنید.

     

    استفاده از IP مودم برای اطلاع از سرقت اینترنت

     

    نرم افزارهای اسکن وای فای

     

    استفاده از نرم‌افزارهای موجود برای اسکن وای فای نیز، ابزار مفیدی است. فرض کنید با اجرا کردن اپلیکیشنی می‌توانید تمام دستگاه‌های متصل به اینترنت خود را مشاهده کنید. طبیعی است که کار شما راحتتر می‌شود. فقط کافیست که با RUN کردن نرم‌افزار مورد نظر بر روی دکمه Scan یا کلیدی مشابه آن کلیک کنید. با یک جست و جوی ساده تمام اتصالات به مودم شما را برایتان به نمایش می‌گذارد.

     

    بیشتر بخوانید : تغییر رمز وای فای به سادگی

     

     

     

    برچسب ها :

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *