صفحه اصلی

چه چیزی را  باید درباره میزبانی وب بدانید ؟

۱۲ شهریور ۱۴۰۰

اگر یک کارآفرین آنلاین هستید، میزبانی وب برای شما مهم نخواهد بود مگر اینکه برای وب سایت شما مشکلی پیش بیاید و یا ایمیل ، گوگل آنالیتیک و یا تجزیه و تحلیل داده هایتان با مشکل مواجه شود.

با این حال بی توجهی به وب هاستینگ اشتباهی است که ممکن است زوایای مختلف کسب و کار شما را به چالش بکشد .عملکرد خدمات مرتبط با کسب و کار آنلاین به میزان قابل توجهی به میزبانی وب بستگی دارد.

ریشه های تکنیکی میزبانی وب که سایت های مختلف را تحت تاثیر قرار می دهد امروزه یک کسب و کار پیچیده است و خدمات مختلفی را به کسب و کارهای آنلاین ارائه می دهد.

بلوغ این صنعت با تعدادی از مسائل همراه بوده و از این رو بررسی دقیق تری را در دنیای ارتباطات دیجیتال می طلبد.

بسیاری از ما مشتریان میزبانی وب هستیم و وب سایتی را در اختیار داریم. به طور فزآینده ای به شرکتهایی که مسئولیت حضور آنلاین ما را بر عهده می گیرند افزوده می شود.

نیاز به گفتن ندارد که تعدد شرکت ها  و خدمات می تواند تاثیرات مخرب و فاجعه باری را بر روی کسب و کارهای آنلاین داشته باشد و انتخاب نادرست نام تجاری برند ما را با چالش مواجه می کند.

فعالان عرصه آنلاین خدمات میزبانی وب که با آن همکاری دارند و از آن خدمات خریداری می کنند را می شناسند و جزئیات فنی برای آن ها از اهمیت پایینی برخوردار هستند.

برای افرادی که به تازگی وارد بازاریابی اینترنتی و کسب و کار آنلاین شده اند مسائل مختلفی وجود دارد که باید به آنها توجه کنند و هنگام انتخاب وب هاستینگ  باید بر روی برخی موارد تمرکز کنند. در این نوشتار برخی از نکات که باید به آن توجه کنید را شرح می دهیم:

۱ – درک پیشنهادات خدمات میزبانی وب

این روزها ابزار های کنترل پنل تحت وب مثل  cPanel و غیره در جهان حکمرانی می کنند و در گسترش میزبانی وب سایت ها در عصر دیجیتال نقش مهمی ایفا می کنند.

استاندارد سازی سریع در این فضا به این معناست که یک سرویس معتبر وب هاستینگ باید بتواند از طریق پیاده سازی عملیات و استاندارد های لازم وب سایت شما را در مسیر صحیح هدایت کند و اگر به هر دلیل به ارتقا نیاز پیدا کردید گزینه های مطلوبی را به شما پیشنهاد بدهد.

ارائه گزینه های پیشرفته مثل خدمات تخصصی میزبانی کاربری بهینه سازی WordPress یکی از آن هاست.

در اغلب موارد، شما می توانید با لول های پایین تر کار خود را آغاز کنید و به طور مداوم خدمات میزبانی وب خود را ارتقا دهید، مثلا وقتی ترافیک و نیازهای سایت شما رشد می کند به خدمات پیشرفته تری نیاز خواهید داشت.

 

اکثر میزبان های وب می توانند مشتریان را از یک برنامه ارزان میزبانی وب مثل <میزبانی مشترک> هاست ارزان و ثبت دامنه رایگان تا خدمات پیشرفته مثل سرور اختصاصی همراهی کنند.

۲ – زیر ساخت میزبانی وب

بیشتر شرکت های میزبانی وب خدمات میزبانی لینوکس (آپاچی) و یا سرورهای مبتنی بر ویندوز را برای ذخیره فایل های شما مورد استفاده قرار می دهند.

اکثر مشتریان از این سرورها به صورت فضای اشتراکی استفاده می کنند. همچنین گزینه های دیگری مانند سرور اختصاصی مجازی، شبکه اختصاصی مجازی(vpn)،سرور اختصاصی و اختصاص IP  را برای کسب و کارهای متوسط و بزرگ در اختیار کاربران می گذارند.

بیشتر میزبان های معتبر وب از استانداردهای صنعت و به روزترین شیوه ها پیروی می کنند، شما نباید در مورد جزئیات میزبانی وب سایت نگران باشید.

یک چیز را فراموش نکنید، شما مجبور نیستید حساب میزبانی  و نام دامنه خود  را از یکجا خریداری کنید.  به عنوان مثال بسیاری از افراد نام دامنه خود را از GoDaddy  خریداری می کنند اما پس از آن خدمات میزبانی وب سایت خود را به یک شرکت دیگر می سپارند.

۳ –   خدمات مشتریان میزبانی وب

از همه چیزهایی که باید در مورد آن بدانید خدمات مشتریان مهمترین عاملی است که باید در مورد آن اطلاعات کسب کنید.

به عنوان تکنولوژی که به صورت شبکه ای مدیریت می شود یکسان سازی استانداردها و ارائه بهترین خدمات مشتریان از مواردی است که شرکت های وب هاستینگ در مورد آن رقابت شدیدی دارند.

 

شما به عنوان یک کسب و کار باید از این امر نهایت استفاده را ببرید و تقاضای خدمات و توجهی که سزوار آن هستید را داشته باشید.

قیمت به عنوان یک عامل تعیین کننده به طور فرآینده اید در شرکت های میزبانی وب اهمیت می یابد و سعی می کنند با ارائه خدمات مشتریان مطلوب ارزش افزوده متناسب با قیمت را ارائه کنند تا مشتری با رضایت خاطر هزینه ها را پرداخت کند.

 

شرکت های میزبانی که خدمات مشتریان را به صورت ۲۴ ساعته و در طول ۷ روز هفته ارائه می کنندد (مانند Bluehost و GoDaddy)  جایگاه برتری در بازار دارند و تعیین کننده سقف قیمت ها هستند.

باشگاه های مشتریان، انجمن ها و سیستم های تیکتینگ مکمل های خوبی هستند اما جایگزین پشتیبانی تلفنی ۲۴ ساعته و بدون تعطیلی نیستند.

هیچ خدمات مشتریانی به اندازه کارشناسی که به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سوالات و رفع کننده مشکلات شما باشد جذاب نیست.

۴ – با کم شروع کنید و توسعه دهید

امن ترین راه برای آزمودن میربانی وب و خدمت رسانی شرکت، آن است که از یک برنامه پایه ارزان قیمت که به صورت یک ساله ارائه می شود استفاده کنید و در صورت رضایت آن را توسعه دهید.

سرور های مبتنی بر لینوکس باید به اندازه کافی خوب  و قابل اطمینان باشند مگر اینکه شما پیشتر سیستم  مبتنی بر ویندوز مثل SQL Server، Framework .NET را انتخاب کرده باشید.

بسته ای را انتخاب کنید که امنیت، بازاریابی ایمیلی و الزامات تجارت الکترونیک شما را پشتیبانی کند.

 

هنگام انتخاب خدمات میزبانی وب برنامه رشد و توسعه خود را در نظر بگیرید و برنامه را انتخاب کنید که نیاز به ارتقاء سریع نداشته باشد.

اغلب شرکت های میزبانی وب تیم فروش متخصصی دارند که در صورت نیاز می توانند به شما مشاوره دهند و در انتخاب بهترین گزینه ها یاریتان کنند.شرکت هایی را انتخاب کنید که قابلیت پشتیبانی کسب و کار شما در صورت توسعه و ترقی را داشته باشند.

سخن پایانی در مورد میزبانی وب

میزبانی وب همانقدر که ساده است پیچیدگی های خودش را هم دارد.

بسیاری از شرکت های شناخته شده و کمترشناخته شده می توانند میزبانی وب سایت شما را برعهده بگیرند.

با توجه به رقابت بالایی که در بازار میزبانی وب وجود دارد لازم است پیش از تصمیم گیری در مورد خدمات و شرکت ها مطالعه کنید.

در نهایت توصیه می کنیم یک شرکت معتبر میزبانی وب که خدمات مشتریان ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته ارائه می کند را انتخاب کنید تا بدون قطعی و مشکل بتوانید کسب وکارتان را مدیریت کنید.

دسته بندی ها : هاست
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *