صفحه اصلی

وی پی اس چیست؟با سرور مجازی بیشتر آشنا شوید

۱۱ مهر ۱۴۰۰

وی پی اس (VPS) مخفف کلمه‌ی سرور اختصاصی مجازی است. وی پی اس هاستینگ یکی از پرطرفدارترین سرویس‌های ارائه دهنده خدمات هاستینگ یا میزبانی است که شما می‌توانید برای وبسایت خود از آنها استفاده کنید.  برای اینکه در فضای اینترنت صفحه یا وب سایت خود را داشته باشید لازم است که آن را در یکی از سرورهای مجازی یا فیزیکی میزبانی کنید. داشتن یک سرور اختصاصی هزینه‌ی زیادی در بر دارد و اداره‌ی آن برای افراد عادی و با دانش کم بیش از حد مشکل است. به همین خاطر بسیار مقرون به صرفه است تا از سرورهای اختصاصی مجازی استفاده کنید. اگر ترافیک و ورودی وب سایت شما بسیار زیاد است داشتن یک سرور اختصاصی و یا اجاره کردن آن کار معقولانه ای است. اما اکثر کسانی که در این محیط در حال کارکردن هستند احتیاج به خرید سرور اختصاصی نداشته و با داشتن فضا و حجم کوچکی از سرور نیاز آن‌ها بر طرف می‌شود. اگر شما به تازگی شروع به کار کرده‌اید به شما پیشنهاد می‌کنیم که از یک هاست اشتراکی برای میزبانی از وب سایت خود استفاده کنید. اما اگر به این نتیجه رسیده‌اید که داشتن یک سرور اختصاصی می‌تواند به شما کمک کند؛ به شما پیشنهاد می‌دهیم که از سرورهای اختصاصی مجازی یا وی پی اس استفاده کنید.

سرورهای اختصاصی مجازی چگونه کار میکنند؟

برای اینکه به درک درستی از سرورهای اختصاصی مجازی برسید یک مثال راحت برای شما می‌زنیم. فرض کنید که شما بر روی کامپیوتر شخصی خود ویندوز ۷ نصب کرده اید اما همزمان می‌توانید از سیستم عامل ویندوز xp و یا سیستم عامل لینوکس بدون ری استارت کردن کامپیوتر، نیز استفاده کنید.

سرور مجازی تحویل انی صفرویک

برای دریافت مشاوره و یا خرید سرویس مناسب با شماره ی  02148655 تماس بگیرید و یا از طریق فرم زیر درخواست خود را به ثبت برسانید.

    مزایای وی پی اس چیست؟

     قابلیت‌ها: اگر مسائل امنیتی برای شما اهمیت زیادی دارد و در فکر افزایش آن هستید به شما استفاده از وی پی اس (سرور مجازی) را پیشنهاد می‌کنیم. سرورهای مجازی با دارا بودن قابلیت‌‌هایی نظیر: در اختیار داشتن فضای بیشتر برای بازیابی اطلاعات و بک آپ، قابلیت مانیتور کردن پیشرفته، افزایش کارایی وب‌سایت‌، اضافه کردن امکان پرداخت آنلاین و غیره می‌‎تواند شما را در رسیدن به هدفتان کمک کند. استفاده از یک سرور مجازی نسبت به فضای میزبانی اشتراکی (وب هاستینگ) سرعت و عملکرد سایت را به شکل قابل توجهی بهبود می بخشد.

    کاهش سرعت: در هنگام شروع به کار به دلیل حجم پایین ورودی قطعا برای وب‌سایت شما مشکلی پیش نخواهد آمد. اما به محض اینکه تعداد محتواهای وب‌سایت شما افزایش پیدا کرد و تعداد مراجعه کنندگان آن نیز افزایش یافت شما با کندی بیش از حد وب‌سایت خود مواجه خواهید شد. از همین رو استفاده از سرورهای مجازی بیش از پیش نیاز است.

    شخصی سازی: شما میتوانید از اپلیکیشن های مانند ای پَچ، پی اچ پی و غیره را بر روی سرور اختصاصی مجازی خود استفاده کنید این بدان معناست که می‌توانید با توجه به نیازتان سرور را برای خود شخصی سازی کنید. این در حالی است که تنظیمات خدمات هاستینگ تحت دسترسی شما نخواهد بود.

    افزایش ورودی: اگر وب‌سایت شما به تازگی شروع به کار کرده است، یک میزبان یا هاست اشتراکی می‌تواند برای  شما کافی باشد، اما به محض اینکه مخاطب شما افزایش پیدا کرد، باید به فکر تغییرات باشید. در این مواقع باید خطر بروز مشکل و یا کند شدن بیش از حد ‌وب‌سایت را در اثر افزایش بازدید از آن را در نظر داشته باشید و سرورهای خود را به وی پی اس ارتقاع دهید.

    فروشگاه اینترنتی: اگر قصد راه‌ اندازی یک فروشگاه اینترنتی را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم از سرورهای مجازی استفاده کنید زیرا بسیاری از این سرورها با پشت سر گذاشتن آزمایش‌ها و تست‌های امنیتی  فراوان در مراقبت از اطلاعات کارت‌‌های بانکی کاربران بسیار موفق عمل کرده‌اند.

    تعرفه و خدمات سرور مجازی ( vps)

    دسته بندی ها : سرور
    برچسب ها :

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *