صفحه اصلی

هاست SSD چیست و موارد مهم در این زمینه

۱۱ آبان ۱۳۹۸

آشنایی با هاست SSD، بهترین هاست ها در سال ۲۰۱۹ کدام ها هستند؟ (بخش دوم)

در بخش نخست مقاله هاست SSD به این سوال که میزبانی  SSD چیست و چگونه یک میزبان خوب SSD را انتخاب کنم؟ پاسخ دادیم در بخش دوم مباحث مرتبط با وب هاستینگ را پیگیری خواهیم کرد.7313

میزبانی SSD برای چه سایت هایی ضروری میباشد ؟

به طور خلاصه، میزبانی هاست SSD تقریبا برای سایتهای زیر ضروری است:

  • مقدار زیادی ترافیک را دریافت می کنند.
  • دینامیک هستند.
  • به شدت بر روی بازده پایگاه داده تکیه دارند.
  • فایل های بزرگ (مانند پادکست یا فیلم) ارائه می کنند.
  • به تجارت الکترونیک می پردازند.

هزینه های راه اندازی سایت با میزبانی SSD

تنها نقطه ضعف میزبانی SSD می تواند قیمت باشد. با وجودی که قیمت SSD ها در چند سال گذشته کاهش یافته است، اما هنوز هم هفت گیگابایتی از هر هارد درایو ذخیره سازی نسبت به هارد دیسک ها بیشتر است و این به طور معمول در قیمت گذاری برنامه های میزبانی SSD منعکس می شود.

بنابراین اگر شما محدودیت بودجه دارید و سرعت سایت در موفقیت شما چندان تاثیر گذار نیست، و یا اگر شما اولویت فضای ذخیره سازی از سرعت برای شما بالاتر است، شما ممکن است بخواهید با میزبانی  HDDکار کنید.

درایوهای ترکیبی: جایگزین قابل قبول با هزینه مناسب

گزینه دیگری برای کسانی که محدودیت بودجه دارند و هنوز هم می خواهند از مزایای استفاده میزبانی SSD استفاده کنند، برنامه هایی هستند که از درایوهای ترکیبی استفاده می کنند. این درایو ها، درایوهای هیبریدی حالت جامد (SSHD) نامیده می شود.

SSHD ها ویژگی های SSD ها و هارد دیسک ها را در یک درایو ترکیب می کنند، بنابراین فضای ذخیره سازی بزرگ HDD و بعضی از عملکرد بهبود یافته SSD را به شکل یک حافظه SSD برای داده های بالا فراهم می آورند.

چگونه میزبانی SSD  بر توسعه وب تاثیر می گذارند؟

سرورهای SSD و مشتریان دستگاه های تلفن همراه توازن منابع را در وب تغییر می دهند. ذخیره سازی حالت جامد سرورها باعث افزایش سرعت می شود، اما اغلب با دستگاه هایی که پردازنده های آهسته و سرعت داده دارند، ارتباط برقرار می کنند. این بر آینده توسعه وب تاثیر خواهد گذاشت.

SSD ها درمان نیستند

سرعت SSD مجوز ارائه صفحات پرحجم با تعداد زیاد فایل های تصویر بزرگ را نمی دهند. مشترکان هنوز هم باید با سرعت اینترنت معمولی از دستگاه استفاده کنند. این بدین معنی است که اتصال سلولی یا فای بیشتر از یک پهنای باند است و هنوز محدودیت هایی وجود دارد.

پیروزی واقعی در میزبانی وب SSD از عملکرد سرور به دست می آید. دسترسی به پایگاه داده بسیار سریعتر است و برنامه های کاربردی وب سریع تر بارگذاری می شوند. وب سایت با ذخیره سازی SSD، به ویژه اگر از یک سرور اختصاصی استفاده کند، قادر به پردازش مقدار زیادی از داده ها با سرعت چشمگیر  خواهد بود.

بیشتر بخوانید خدمات دیتاسنتر و سرور مجازی ایران تحویل آنی

خواندن و نوشتن داده ها

SSD ها در خواندن از نوشتن بهتر عمل می کنند، هر دو در سرعت و در پوشش عملیات درایو قرار می گیرد. توسعه دهندگان نرم افزار باید تکنیک های جدیدی را برای به دست آوردن بهترین مزیت عملکرد SSD یاد بگیرند.

رقابت برای توسعه فن آوری های جامد بالا، متراکم و مداوم است. طرح های تراشه با نام های مبهم مانند NAND و جدید ۳D Xpoint اینتل عملکردی را ارائه می دهند که به حافظه اصلی کامپیوتر نزدیک می شود در تلاش برای شکستن رکورد برای تراکم ذخیره سازی هستند. پتانسیل پیشرفت های بسیاری در چند سال آینده در این حوزه وجود دارد.

آیا HDD ها منسوخ شده اند؟

آیا میزبانی SSD هارد دیسک را منسوخ می کند؟ احتمالا در آینده نه چندان دور هارد درایوها برای اهداف آرشیو مناسب خواهند بود زیرا SSD از روز آغاز عملکرد، به راحتی جایگاه خود را به دست خواهد آورد.

اما زمانی که ذخیره سازی حالت جامد به به محث مهم قیمت می رسد، شاید تا سال ۲۰۲۵،  دیسک های جدید به یک محصول لاکچری مانند پرونده های وینیل تبدیل خواهد شد.

انتخاب یک میزبان SSD

بسیاری از میزبان های SSD برای VPS برنامه های میزبانی اختصاصی خود را ارائه می دهند. اگر توان مالی مناسبی دارید و می خواهید سریعترین و بهترین ارائه دهنده ی میزبانی را داشته باشید، می توانید یک VPS یا برنامه میزبانی اختصاصی SSD را تهیه کنید.

عوامل موثر بر عملکرد میزبانیSSD

سیستم ذخیره سازی تنها عامل در افزایش عملکرد و سرعت از میزبانی وب SSD است. بعضی از شرکت ها از فضای ذخیره سازی برای بهبود سرعت ذخیره سازی SSD استفاده می کنند، اما حتی در بهترین شرایط، افزایش ۲۰ برابری دسترسی به داده ها باعث افزایش ۲۰ درصدی عملکرد نخواهد شد.

پردازنده قدرت برای میزبانی SSD

درایوهای سریع نیاز زیادی به قدرت پردازش برای استفاده کامل از توان خود را دارند. میزبان وب با کیفیت بالا SSD باید آخرین و سریع ترین پردازنده ها و همچنین آخرین درایو ها را داشته باشد.

باید مقدار زیادی از حافظه اصلی را به هر حساب اختصاص دهد.

اگر شما یک میزبان اشتراکی دارید، بهتر است یکی را انتخاب کنید که تعداد زیادی مشتری را بر روی یک سرور بارگیری نمی کند.

کیفیت درایو SSD

کیفیت درایوها مهم است. SSD ها عمر محدودی دارند، زیرا هر بار که مورد استفاده قرار می گیرند، مقدار کمی شارژ الکتریکی را مصرف می کنند. درایوهای میزبان وب بسیار سنگین هستند و یک درایور با کیفیت برای لپ تاپ شما مناسب است و عمر محدودی دارد.

بهترین درایوها را می توان چندین بار استفاده کرد و از نو نوشت آن ها از منطق پیچیده ای استفاده می کنند تا میزان نوشتن و استفاده از سلول های ذخیره سازی به طور مساوی توزیع شود. این کار سال ها طول می کشد و طول عمر معمولی هارد دیسک  فراتر می روند.

در عمل، درایوهای SSD بیشتر به علت مشکلات مدار و یا اشکالات سیستم عامل از بین می روند. یک میزبان SSD خوب در کیفیت درایو چندان تاثیر گذار نخواهد بود.

مرکز داده مرکز و CDN ها

نزدیکی مخاطبان سایت شما مهم است. اگر شما یک مخاطب محلی داشته باشید، میزبان وب با یک مرکز داده با فاصله هزار مایل یا بیشتر بهترین گزینه است. اما اگر این فاصله بیشتر باشد، شما باید یک سرویس میزبانی وب با CDN را تهیه کنید تا هیچ کس در دسترسی به سرور با مشکل مواجه نشود.

سایر فاکتورها

همچنین عوامل دیگری، مانند پشتیبانی و امنیت در عملکرد وب سایت شما تاثیر گذار خواهند بود. یک برنامه میزبانی را با تمام منابع مورد نیاز خود انتخاب کنید سرعت مهم است، اما همچنین نگهداری سایت شما و دسترسی هم مهم است. کیفیت شرکت میزبان و مناسب بودن آن برای نیازهای شما پیش از ملاحظات دیگر باید بررسی شود.

ادامه این نوشتار را در بخش سوم و نهایی هاست SSD دنبال بفرمایید.

دسته بندی ها : هاست
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *