صفحه اصلی

نکاتی جهت خرید هاست ایران و کاهش هزینه های اضافی

۳۰ مهر ۱۴۰۰

در هنگام خرید هاست به قیمت آن توجه کنید اما قیمت نباید برای شما یک معیار تعیین کننده باشد. برای بهتر درک کردن این مطلب باید به شما بگوییم که انتخاب هاستی که شما را بعد از مدتی مجبور به خرید هاست دیگری کند، نمی تواند انتخاب به صرفه ای باشد. پس در ادامه با ما همراه باشید تا 6 نکته ی اساسی برای خرید هاست ایران ، که به شما در کاهش هزینه ها کمک خواهد کرد را برای شما بازگو کنیم.

هاست ایران چیست؟

هاست برای سرویس دهی باید بر روی یک سرور فیزیکی پیاده سازی شود. این سرور فیزیکی تا در یک موقعیت جغرافیایی قرار می دهد که به آنها اصطلاحا هاست ایران ، هاست کانادا، هاست آلمان و … گفته می شود. بنابراین منظور از هاست ایران محل قرارگیری این سرور در ایران است.

از ویژگی های مثبت خرید هاست ایران به دو مورد اشاره می کنیم:

مورد اول قیمت آن است که به دلیل اختلاف در ارزش پول داخلی با ارزهای خارجی می توان آن را با وجود امکانات مشابهی که دارد با قیمت پایین تری نسبت به هاست خارجی تهیه کرد. در این صورت بهتر است برای استفاده از امکانات آن و پرداخت هزینه ی کمتر به سراغ هاست ایرانی بروید.

مورد دوم در رابطه با ویژگی های آن است. یکی از فاکتورهای مهم در قدرت بخشید به یک سایت، سرعت بارگذاری و لود شدن آن برای کاربر است. استفاده از هاست داخل ایران به دلیل کمتر بودن فواصل جغرافیایی نسبت به کاربران سرعت لود بالاتری دارد.

برای افرادی که قصد راه اندازی وب سایت با حداقل هزینه ها را دارند، هاست اشتراکی داخل ایران می تواند گزینه ی مناسبی باشد چرا که در این نوع هاست تمامی منابع سرور با هزینه های کمتر بین وب سایت های مختلف تقسیم می شود. به این ترتیب شما مبالغ پایین تری برای نگهداری آن می پردازید.

 هاست-cpanel-ایران

6 نکته ی خرید هاست ایران که به شما در کاهش هزینه ها کمک خواهد کرد:

۱- هزینه‌های پنهان

مهم ‌ترین بخشی که هنگام خرید هاست ایران به آن توجه نمی‌ شود، هزینه‌ های پنهان است. قیمت پایین یک سرویس و خرید از شرکت هایی که هاست بسیار ارزان ارائه میدهند و شما مبالغ کمتری برای هاست پرداخت می کنید، نمی ‌تواند مشخص کننده این باشد که شما خرید مناسب و به صرفه‌ ای انجام داده ‌اید. شاید در هنگام خرید هاست به هزینه های پنهان توجهی نداشته اید. در واقع این احتمال وجود دارد که شما تنها بخشی از هزینه های خرید هاست را پرداخت کرده اید. هزینه های جانبی را نیز شما باید در نظر داشته باشید. شاید در حال حاضر از این هزینه های پنهان و جانبی اطلاعی ندارید. ما در ادامه قصد داریم شما را با این هزینه ها آشنا کنیم:

1. راه‌اندازی سرویس SSL

برای بارگذاری آدرس سایتتان تحت سرویس امنیتی Https، پس از خرید هاست حتما به SSL نیاز خواهید داشت. برخی شرکت ها با ارائه ی سرویس SSL رایگان همراه با خرید هاست می توانند شما را از پرداخت یکی از هزینه های جانبی معاف کنند.

هزینه انتقال

هزینه انتقال یکی دیگر از هزینه های جانبی است. باید توجه داشته باشید، هاست خریداری شده ی شما این قابلیت را داشته باشد که به صورت رایگان میزبانی سایت شما را به میزبان دیگری منتقل کند.

۲. پهنای باند و فضای ذخیره‌ سازی

هر سایت بسته به هدفی که دنبال می کند و همچنین نوع کاربرانی که جذب می کند به یک فضای کافی نیاز خواهد داشت. بنابراین بر اساس حجم سایت خود فضای مناسب آن را خریداری کنید.

حجم اطلاعاتی که بین سایت شما و وسایل مورد استفاده ی کاربران جا به جا می شود را اصطلاحا پهنای باند می نامند. در صورتی که سایت خود را به تازگی راه اندازی کرده اید و تعداد کاربران مشخصی از سایت شما بازدید می کنند نیازی نیست پهنای باند زیادی خریداری کنید زیرا در صورت نیاز می توانید آن را افزایش دهید.

۳. هزینه نگهداری و پشتیبانی سایت

برای هزینه‌های نگهداری سایت برنامه ای در نظر دارید؟

تصور کنید سایت شما به دلیل برخی مشکلات دیگر بارگذاری نشود و یا اطلاعاتی که طی چند وقت بر روی آن نوشته اید از دست رفته و پاک شود. در این شرایط چه کاری از دست شما ساخته است؟ آیا میتوان به همان میزان و وقت و انرژی و همچنین هزینه بابت راه اندازی مجدد یک سایت صرف کرد؟ در بهترین حالت، حتی اگر اطلاعات سایت خود را بکاپ گرفته باشید نیز نمی تواند به شما کمکی کند چرا که این روند باید بصورت خودکار و یکپارچه صورت بگیرد.عدم وجود این سیستم می تواند هزینه های گزافی را به شما متحمل کند.

برخی شرکت های فروش سایت به شما این امکان را میدهند که از یک سیستم روزانه برای پشتیبان گیری ‌اطلاعات سایت‌ استفاده کنید و در صورت بروز هر گونه مشکل به تاریخ دلخواه بازگردید و بدون صرف هزینه مشکل سایت را رفع کنید.

۴. ارتقا دادن هاست

از دیگر ویژگی های مهم در خرید هاست توجه به قابلیت ارتقا است. ارتقا دادن یعنی بدون خرید یک هاست جدید بتوانید سرویس خود را به یک یا چند مرحله بالاتر ببرید. خوبی این ویژگی این است که شما در ابتدای راه اندازی سایت خود نیازی به خرید هاست با فضای زیاد ندارید و به مرور و طی کردن روند پیشرفت می توانید آن را ارتقا دهید.

۵. نظارت و پشتیبانی

داشتن یک سیستم پشتیبانی خوب و فعال برای شما حکم معجزه را ایفا می کند. وجود پشتیبانی می تواند هزینه‌های مدیریت سایت شما را بسیار کاهش دهد.

برای برطرف کردن مشکلات احتمالی و یا ایجاد تغییراتی در ساختار یا حتی ظاهر سایت شما را با متخصصان فنی و طراح سایت روبرو می کند که هم هزینه های بالایی در پی خواهد داشت و هم کاری وقت گیر خواهد بود و هزینه‌ آن از قیمت هاست فراتر خواهد رفت.

خرید هاست از شرکت هایی که از طریق تماس تلفنی مستقیم، گفتگوی آنلاین و ایمیل پشتیبانی فنی 24 ساعته ارائه می دهند، پاسخگوی مشکلات سایت شما خواهند بود.

۶. طراحی سایت رایگان

شاید بتوان پرهزینه ‌ترین بخش راه اندازی سایت را طراحی آن دانست. در صورت خرید از شرکتی مه همراه با هاست خدمات طراحی سایت نیز ارائه می دهد، دیگر نیازی به صرف هزینه ی طراحی سایت نخواهد بود و تنها با تهیه میزبانی سایت شما در دسترس خواهد بود.

نکته ی پایانی …

اگر قصد خرید هاست بسیار ارزان و رایگان دارید باید به این نکات توجه کنید که عدم پشتیبانی، بکارگیری تکنولوژی‌های قدیمی، عدم به روزرسانی، استفاده از نرم ا‌فزارهای بی کیفیت و کرک شده، مشکلات امنیتی، نبود امکانات استاندارد می تواند در آینده هزینه های بالاتری برای شما داشته باشد.

 

تعرفه و خدمات سرور مجازی

دسته بندی ها : هاست
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *