صفحه اصلی

میزبانی وب در سال 2019 چگونه خواهد بود؟

۲۰ آبان ۱۳۹۸

قصد راه‌اندازی یک وب سایت برای بازاریابی محصول یا سرویستان را دارید؟ شاید بپرسید بهترین سرویس میزبانی وب برای این کار چیست؟ زمانی که بحث یک وب سایت در حال توسعه در میان است، نیاز به یک برنامه میزبانی وب قابل‌اعتماد را نمی توان مورد تاکید قرار نداد. شما به یک سرویس میزبانی وب نیاز دارید که بتواند نیازهای فنی وب سایت شما را تامین کند. با این حال، راه‌حل‌های میزبانی وب تنها یک سرویس برای میزبانی وب سایت‌ها نیستند. اکنون کاربران در انتظار راه‌حل‌های چندگانه هستند که در یک برنامه جامع قرار می گیرند.

در طول سال‌ها، میزبانی وب به شکلی خارق العاده تکامل‌یافته است و شما نمی‌توانید روندهای اصلی میزبانی وب را نادیده بگیرید، البته اگر کسب‌وکار شما به روز باشد. با بازار دیجیتال و تقاضاهای کاربر در حال تحول در یک سرعت فوق‌العاده، شما باید مراقب به روزرسانی‌های میزبانی وب باشید تا در لبه برش بمانید. در این مقاله به بررسی برخی از روندهای میزبانی وب در سال 2019 می پردازیم.

آیا می دانید از هر زمانی که از یک وب سایت استفاده می‌کنید، به طور متوسط ۲۰ میلی‌گرم دی‌اکسید کربن تولید می شود؟ در حال حاضر، با ۳.۵ میلیارد کاربر اینترنتی در سرتاسر جهان می‌توانید تخمین بزنید که چه مقدار زیادی کربن دی‌اکسید توسط ما در اتمسفر کره زمین منتشر می‌شود.

طبق نظر کارشناسان، اگر مصرف انرژی توسط ارایه دهندگان وب به این شکل ادامه یابد، این آلودگی مشابه با آلودگی ناشی از صنعت هواپیمایی تا سال ۲۰۲۰ است.

میزبانی سبز (Green Hosting)

به همین دلیل است که فن‌آوری میزبانی جدید برای کاهش تولید گاز‌های آلاینده معرفی می‌شود. هاستینگ سبز یا میزبانی دوست‌دار محیط ‌زیست یک راه شگفت‌انگیز برای افزودن اعتبار بدون آلایندگی به سرویس شما است. در این حالت، شما از فن‌آوری‌های نوین و دستگاه‌های انرژی تجدید پذیر برای سایت خود استفاده خواهید کرد. بسیاری از شرکت‌های پیشرو در حال حاضر به این “جنبش سبز” پیوسته‌اند تا به سلامت محیط‌ زیست کمک کنند. در نتیجه میزبانی سبز به یک روند در سال 2019 تبدیل شده‌است.

مجازی سازی و تکنولوژی ابری

به دلیل امنیت بالا و به روز بودن آن، راه حل‌های میزبانی ابری بر بازار میزبانی وب حاکم شده است. سرور ابیر حاوی سرورهای فیزیکی مستقر در یک اتاق امن است و سرور مجازی که میزبان وب سایت‌ها است منابع خود را از این شبکه از سرورهای فیزیکی بدست می آورد. هنوز فناوری ابری چندان گران نیست و به همین دلیل است که بسیاری از برند‌های آنلاین سیستم سرور‌های خود را به فضا‌های ابری تغییر می دهند. مشاغل با بودجه اندک می توانند خدمات ابری را به سبب داشتن ارزش مالی به صرفه در نظر بگیرند.

همچنین با وجود فضای ابری امکان کند شدن یا قطع عملکرد سایت شما وجود ندارد. میزبان وب در صورت بروز هرگونه اشکال ، اطلاعات شما را به صورت خودکار به سرور دیگری منتقل می کند و مانع از ایجاد مشکل برای سایت شما می شود. همه این مزایا باعث می شود که میزبانی ابری یک روند غیرقابل انکار در میزبانی وب در سال 2019 باشد.

توسعه یک وب سایت به اندازه چند سال پیش وحشتناک نیست. حالا شما می‌توانید یک وب سایت با حداقل هزینه ایجاد کنید. آن هم به کمک سازندگان وب سایت پیشرفته مثل قالب‌های مبتنی بر جاوا اسکریپت و HTML5. این فناوری‌ها باعث می شود تا نرم افزار سایت سازی برای استفاده کاملا ساده باشد. بنابراین، میزبان هایی که سازندگان سایت پیشرفته را ارائه می دهند ، در سال 2019 بسیار مورد تقاضا قرار خواهند گرفت.  به جای یک برنامه میزبانی ساده، کاربران خواستار بسته‌های میزبانی وب جامع با سایر خدمات مانند بهینه‌سازی موتور جستجو، میزبانی ایمیل و طراحی وب می‌باشند.

میزبانی وب و هاستینگ 2019

سخت افزار پیشرفته هاستینگ

جدای از پردازنده‌های پیشرفته و حافظه‌های عملیاتی پیشرفته که امروزه در سرویس‌های هاستینگ‌های مجازی و فیزیکی به کار رفته است، فناوری‌های پیشرفته میزبانی وب اکنون سخت افزار قدرتمندتری را طلب می کنند. به همین دلیل بسیاری از میزبان‌ها برای عملکرد سریع تر سرور ، دیسک‌های حالت جامد یا SSD را انتخاب می کنند. در واقع امروزه بسیاری از میزبان وب در حال اعلام مشخصات سخت افزاری دقیق مورد استفاده در سرور های خود برای ترغیب کاربر به خرید برنامه‌های میزبانی خود هستند.

پروتکل‌های امنیتی سرویس هاستینگ

در سال آینده، تمرکز بیشتری روی امنیت شخصی وجود خواهد داشت. بسیاری از موارد عدم وجود امنیت سایبری و نقض داده‌ها در سال جاری، ارائه دهندگان میزبان را وادار می کند تا بیشتر در زمینه اجرای امنیت کار کنند و احتمالاً این یک روند میزبانی وب است که بر سال آینده حاکم خواهد شد.

اگر می خواهید داده‌های شما طبق مقررات حفظ حریم خصوصی کشور شما محافظت نشود، باید در انتخاب میزبان وب محلی توجه کنید. همچنین رمزهای عبور خود را منحصر به فرد نگه دارید و سعی کنید از طریق سیستم‌های مدیریت رمز عبور به آن دسترسی داشته باشید. جدای از این، مطمئن شوید که دستگاه‌های شما به طور روزمره بروزرسانی و فاقد هرگونه اشکالات هستند.

در حال حاضر، بسیاری از پروتکل‌های امنیتی میزبان مانند ذخیره سازی داده‌های رمزگذاری شده، صدور گواهینامه استاندارد SSL و بررسی‌های مربوط به آسیب پذیری‌های CMS رواج فراوانی دارند. این مسئله به شما این امکان را می دهد ضمن ارائه معاملات مالی و فروش دیجیتال به بازدید کنندگان، اطلاعات وب سایت خود را ایمن نگه دارید.

جمع بندی

کارایی بالا، امنیت و نگرانی در مورد حریم شخصی باعث شده است که میزبانی وب شغلی محبوب تر باشد. اگر می خواهید کسب و کار آنلاین خود را به روز کنید، باید با هم تراز کردن تجارت خود با آخرین روند میزبانی وب، بازده خود را افزایش دهید.

اگر نمیدانید در cpanel نسخه پشتیبان خود را چگونه بازگردانی کنید کلیک کنید

 

دسته بندی ها : سرور,سرویس های ابری,هاست
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *