صفحه اصلی

6 مزیت اصلی سرویس اشتراک فضا در دیتا سنتر محلی (Colocation)

۳۱ شهریور ۱۳۹۸

نوع جدیدی از سرویس‌های مرکز داده که آن را تحت عنوان “سرویس اشتراک فضا در دیتا سنتر ” یا “Colocation” می‌شناسیم، در حقیقت دیتا سنترهایی هستند که تجهیزات، فضا و پهنای باند را به صورت اجاره ای دراختیار شرکت ها قرار می‌دهند. می‌توان گفت در سرویس Colocation یا اشتراک فضا در دیتا سنتر، این امکان را به شما می‌دهد تا تجهیزات خود مانند سرور ها، روترها، کابل ها، نرم افزار‌ها و … را در یک دیتاسنتر مجزا (که معمولا یک سرویس دهنده خدمات اینترنتی است) قرار دهید. اما مزیتی که این سیستم برای شما به وجود می‌آورد، مزایایی مثل تامین انرژی برق، سیستم‌های سرمایش تجهیزات، سیستم‌های کنترل رطوبت، سیستم‌های امنیت سرور اختصاصی ، فضای ذخیره سازی، فضای فیزیکی تجهیزات، تجهیزات شبکه و … هستند که سبب می‌شود تا شرکت‌ها بتوانند تا حد زیادی در هزینه‌های خود صرفه جویی کنند. مزایای مهم این سیستم‌ها سبب شده است تا شرکت‌ها تمایل زیادی به استفاده از سرویس‌های اشتراک فضا در دیتا سنتر (Colocation) داشته باشند و این امکان را برای شرکت‌ها فراهم می‌سازد تا از امنیت و پشتیبانی سرور اختصاصی خود مطمئن باشند و بدون داشتن دغدغه زیرساخت‌های شبکه ای، به دیگر امور خود بپردازند.

امروزه برای بسیاری از مشاغل، جابجایی امری معمول و معقول است. سرویس اشتراک فضا در دیتا سنتر (Colocation) زیرساخت‌ها و امنیت یک مرکز داده اختصاصی را بدون هزینه‌های نگهداری به تنهایی شما فراهم می‌کند. شرکت‌ها با قرار دادن سرورهای خود در یک مرکز Colocation، ضمن داشتن کنترل فیزیکی سیستم‌های خود، از مزایای داشتن سرورهای خود در فضای ابری نیز بهره مند می‌شوند.

بهتر است با یک مثال شروع کنیم. هنگامی که یک تولید کننده تصمیم به ساخت کارخانه جدید می‌گیرد، بیشتر تجهیزات خود را در نزدیکی جاده‌ها می‌سازد تا حمل و نقل‌های مورد نیاز به سادگی انجام پذیرد. در حقیقت بهره مندی از زیرساخت‌های موجود، هزینه‌های شرکت را کاهش می‌دهد. ساخت جاده‌ها و نیروگاه‌های مختص خود، هزینه‌های ساخت و ساز و بهره برداری و نگهداری مداوم را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد که این مسئله برای یک شرکت تازه تاسیس اصلا مناسب نیست.

امروزه اطلاعات شاخصه ای اصلی در بسیاری از مشاغل است و می‌توان گفت که بخش عمده اطلاعات هر شرکت در سرورها ساکن هستند. سرورها به زیرساخت نیز احتیاج دارند. این زیرساخت هامانند برق، خنک کننده، اتصال و امنیت، برای هر دیتاسنتر ضروری هستند. سرویس اشتراک فضا در دیتا سنتر یا Colocation به شما این امکان را می‌دهد تا با قرار دادن سرورهای خود در تأسیساتی که زیرساخت‌ها و امنیت فیزیکی را برای حفظ امنیت و بهره برداری شما از تجهیزاتتان فراهم می‌کند، هزینه‌های خود را کاهش دهید.

6 مزیت مرکز داده اشتراک فضا

بیایید به برخی از دلایلی که یک مرکز داده محلی اشتراک فضا در دیتا سنتر می‌تواند برای شما و تجارت شما سودمند باشد، نگاهی بیندازیم.

مزایای استفاده از سرویس اشتراک فضا در دیتا سنتر محلی

دسترسی 24/7

بسیاری از صاحبان مشاغل که داده‌های خود را خارج از سایت منتقل می‌کنند، نگران این هستند که دسترسی دائمی به مراکز داده سرور خود نداشته باشند. البته درست زمانی که آن‌ها یک وضعیت اضطراری دارند، گرفتار این مشکلات می‌شوند. با انتخاب یک مرکز colocation محلی، شما می‌توانید به سخت‌افزار و داده‌های شما در تمام زمان‌ها دسترسی داشته باشید.

امکان بررسی آسان امنیت

امنیت یکی از مزایای اصلی یک مرکز داده colocation است و زمانی که تجهیزات در فاصله یک ساعته از محل کار شما قرار دارد، کنترل امنیت توسط فرد آسان است. شما می‌توانید از کارت‌های احراز هویت یا مشخصه‌های امنیتی بیومتریک برای دسترسی به سرورها استفاده کنید. ورود و نظارت بر سیستم‌های دوربین به شما کمک می‌کند تا مطمئن شوید که داده‌های شما به صورت فیزیکی دستکاری نمی شوند.

تمرکز روی افزودنی ها

سخت‌افزارها امروزه به سرمایش خاص (HVAC)، انرژی کافی، ژنراتورهای پشتیبان، سیستم‌های امنیتی پیچیده و امثال آن نیاز دارند. امکانات Colocation به طور خاص برای پاسخگویی به این نیازها ساخته می‌شوند و از آن جا که به طور مداوم توسط متخصصان مسئول ابرای چندین خریدار تحت نظارت قرار می‌گیرند، استفاده از این سرویس به شما کمک می‌کند تا حد زیادی در هزینه‌ها صرفه جویی کنید. زمانی که مرکز colocation نزدیک است، می‌توانید این سیستم‌ها و پشتیبان آن‌ها را بررسی کنید. لازم نیست شخصا مطمئن شوید که در تمام اوقات عملیاتی هستند، اما اگر می‌خواهید به خودتان شخصا ویژگی‌های آن‌ها را بررسی کنید، می‌توانید به این مراکز سری بزنید.

روابط چهره به چهره

پرسنل مرکز colocation محلی شما تنها زمانی که به آن نیاز دارید خدمات مشتری را تامین نمی‌کنند، بلکه بر روی سرورهای مرکز داده‌ها در فرد نظارت می‌کنند و از تخصص خود برای تعیین اینکه همه چیز آن طور که باید باشد، و یا زمانی که هر تغییری مجاز باشد، استفاده می‌کنند. آن‌ها گواهی‌نامه‌های درست و به روز را فراهم می‌کنند و اطمینان حاصل می‌کنند که همیشه حفاظت از تجهیزات تان کامل است.

شخصی که باید از او کمک بخواهید

یکی دیگر از مزایای شناختن افراد زنده واقعی که مرکز اشتراک فضای شما را اداره می‌کنند این است که شما می‌دانید در صورت بروز مشکل یا نیاز به کمک به چه کسی مراجعه کنید. سرویس‌های ذخیره سازی ابر ممکن است به تلفن هایشان پاسخ دهند، یا ممکن است نتوانند این کار را انجام بدهند. با سرویس اشتراک فضا، این یک تیم کوچک تر مسئول راضی نگه داشتن شرکت‌های مستاجر است، بنابراین مسئولیت پذیری و تخصص بیشتری در بین کارمندان وجود دارد.

دسترسی به شبکه محلی

زمانی که ارائه‌دهنده سرویس اینترنت محلی شما نیز راه‌حل colocation محلی شماست، همه چیز به طور موثرتر و به آرامی انجام می‌شود. بارگذاری، دریافت، و بازیابی اطلاعات پس از وقوع یک مشکل، همگی زمانی که در یک شبکه اختصاصی هستید، آسان‌تر و سریع‌تر می‌شود. با سرویس اشتراک فضا در دیتا سنتر ، نیازی نیست که پهنای باند را با کل اینترنت به اشتراک بگذارید و دیگر نیازی به ارسال داده‌های خود در سرویس‌های دیگر، پیش از شروع به کار سرور‌ اختصاصی وجود نخواهد داشت.

 

دسته بندی ها : مرکزداده
برچسب ها :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *